Табелката с името Shelby GT500 е използвана за първи път през 1967 г., когато Карол Шелби натъпква масивен V-8 в Mustang и оттогава е украсявала най-добрия Mustang през поколенията.
Mohammed Hamad, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons
Днешният Shelby GT500 е най-мощният шосеен Ford Mustang досега.
2021 Ford Mustang Shelby GT500
може да се похвали с мощност от 760 конски сили и V8 компресор, но също така притежава спортния дух на по-малки и по-леки автомобили.
Тези отличия го правят най-мощния сериен автомобил, който някога е създаван от Ford, както и най-завладяващия Мустанг, който някога е излизъл.
Kомпресорният 5.2л. V-8 на Shelby GT 500, издава прекрасен звук през изпускателните си тръби, подобно на базука. Ръчна скоростна кутия при този модел не е налична, но седемстепенния автоматик с двоен съединител работи почти мигновенно. Купето е само със задно предаване и ускорява толкова внезапно, че трябва да включва и гаранция за бельо 🙂
GT500 се усеща еднакво вълнуващо, когато се движите и по състезателна писта. Разбира се, той има ужасна икономия на гориво, но Shelby GT500 е великолепна мускулеста и отличителна спортна кола.
Какво е новото във Форд през 2021?
След като Ford прекратява производството на Shelby GT350, това оставя GT500 от 2021 г. като единствения Мустанг, който носи прословутата табелка. Ford добава Carbon Fiber Handling Package към списъка за поръчки на модела. Пакетът от включва 20″ джанти от въглеродни влакна и допълнителни елементи допълващи аеродинамиянич му облик. Три цвята се добавят към палитрата: завладяващо жълто, сино и сив металик (карбон). Има и ограничен брой GT500KR, които ще бъдат произведени, като всеки от тях ще се надява на прозиводителност над 900к.с.
Shelby GT500 е не само най-мощният Mustang – той е и най-скъпият.
Въпреки че неговият максимален потенциал за представяне се отключва с Carbon Fiber Track Pack, този пакет струва приблизително 25% от базовата му цена.
Пакетът Handling позволява регулиране на предното окачване и добавя подобрена аеродинамика със сплитерни решетки и капак Gurney. Предните Recaro седалки нямат електрически настройки, но те отговарят добре на индивидуалността на автомобила и са доста удобни. По същия начин откритата тапицерия на таблото от въглерод подобрява качеството на кабината на Шелби.
Двигател, трансмисия и производителност
Най-мощният двигател, монтиран някога в сериен автомобил на Ford, се крие зад заплашителния образ на Shelby GT500.
Тестовете показват ускоряване до 100км в час за 3.4 секунди. Оптимизиран за състезателна писта, Shelby GT500 доказа, че мускулестите коли могат да осигурят по-бързи времена от по-екзотичните машини, като Lamborghini Huracаn Evo, Порше 718, Cayman GT4. Дори когато този Mustang не се движи по драг пистите, той прави ежедневното шофиране изключително вълнуващо със своето бързо ускорение и пъргаво управление, като се има предвид немалкото му тегло от два тона. Въпреки есктремното му поведение, стандартните амортисьори на GT500 също осигуряват добро качество на возене.