РевютаНа колко километра се сменя ангренажен ремък?

На колко километра се сменя ангренажен ремък?

Чудили ли сте се някога на колко километра се сменя ангренажен ремък и дали е вече време да смените вашия? За да разберете отговора, най-добре „слушайте“ двигателя си и следвайте графика за поддръжка на вашата кола.

Въпреки това, има определен минимум и максимум при който е добре да замените стария ангренажен ремък с нов. Продължете да четете по-надолу, за да разберете какви са препоръчителните прагове и на какво да обърнете внимание, ако не знаете кога за последен път е бил сменен вашия ангренажен ремък.

Какво е ангренажен ремък?

Може лесно да разпознаете ангренажен ремък, по зъбите на ремъка минаващи по цялата му дължина. Ангренажният ремък поддържа разпределителния и коляновия вал да се въртят с правилната скорост. Разпределителният вал помага на двигателя да функционира, като отваря клапаните в синхрон с коляновия вал. Това синхронизиране е от решаващо значение, за да се гарантира, че двигателят функционира правилно, а ангренажният ремък прави всичко това възможно.

В зависимост от навиците на шофиране, като често спиране и тръгване и ускорявате, ангренажният ремък може да се износи по-рано от препоръчителния пробег за смяна. Екстремните температури също могат да окажат допълнително износване.

Повечето ангренажни ремъци не се виждат, така че достъпът до ремъка ще изисква свалянето на някои части. Ако нямате опит, най-добре е да оставите подмяната на професионален автомоньтор.

Как можете да разберете, че е време за смяна ангренажния ремък

За по-точна информацията проверете книжката за вашия модела, за да видите как да премахнете капака на ангренажния ремък. Много капаци на ангренажния ремък са труднодостъпни, което прави визуалния достъп до ремъка невъзможен.

Ако в крайна сметка осигурите достъп до ремъка и може да го видите, то той трябва да е опънат, с отклонение средно 7 до 15 мм при натискане с палец по средната му част. Тя трябва да е гладка и плоска (без заоблени ръбове), да не е лъскава и да няма липсващи парчета. Да няма големи пукнатини или признаци на лющене и да не показва признаци на протриване. Малките повърхностни пукнатини са нормални, но паяжинообразните нацепвания по повърхността сигнализират за изключително износване.

На колко километра се сменя ангренажен ремък

Ангренажният ремък трябва да се сменя редовно, точно както филтъра на двигателя или други подобни консумативи на автомобила. Сега, когато технологията се подобри, ангренажните ремъци не се нуждаят от смяна толкова често, колкото през предишните десетилетия, но все пак трябва да си запазите час за смяна на ремъка между 50 и 200 000 км. В миналото всеки 100 000 км беше твърдо правило. Но сега много превозни средства могат да изминат и повече, преди да видят значителното износване и разкъсване.

Всъщност няма лесен и еднозначен отговор на въпроса „На колко километра се сменя ангренажен ремък“. Някои производители препоръчват смяна на ангренажния ремък на всеки 60 000 км, докато други препоръчват на 100 000 км или повече. Така че всичко между тези два диапазона, при условие, че сте монтирали оригинален ремък би било нормален интервал за смяна на ангренажен ремък. Но има и други фактора, които са част от уравнението, когато обмисляте смяна на ангренажен ремък, които може преждевремнно да износят ремъка, описани по-долу.

Също така, ако живеете в голям град и градското шофиране е по-голяма част от изминатия път за този автомобил, не бива да пренебрегвате и извървения пробег на ангренажния ремък на едно място, като светофари, изчакване в задръствания, при палене и подгряване на колата и т.н. Този изминат път на ремъка, реално не се отчита в километри, а в един голям град, с предимно градско шофиране в задръствания, той ще бъде не малък, неописан и пробег, който не е включен в общото отчитане.

Странични фактори водещи до преждевременно износване (но не само):

  • лошо работещ двигател може да означава разхлабен ангренажен ремък и да го износи преждевременно;
  • неправилното запалване на двигателя поради лош проводник или запалителната свещ води до освобождаване на напрежението върху ангренажния ремък, скъсявайки живота му;
  • градското шофиране със спиране и тръгване, силно ускорение и екстремни температури оказват допълнителен стрес върху ангренажния ремък.

Ако закупите употребявана кола с повече от 100 000км пробег и продавачът не може да покаже доказателство, че зъбният ремък някога е бил сменян, задължително направете замяна с нов.

И ако трябва да се върнем обратно на въпроса, „на колко километра се сменя ангренажен ремък“, то вече знаете че една обикновена проверка за износване и знаенето, кога точно сте сменили вашия ремък, би показала най-добре, дали вече е време за нова подмяна.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Задължителни ли са зимните гуми в България и откога със зимни гуми?

Задължителни ли са зимните гуми и ако не, каква е минималната дълбочина на протектора на автомобилните гуми. Въпреки че, по-голямата част от шофьорите  са...