Пежо 206 е супермини автомобил, проектиран и произвеждан от френския производител на автомобили Peugeot от май 1998 г. като заместител на Peugeot 205. Разработен под кодовото име T1, той e пуснат през септември 1998 г. под формата на хечбек.
Благодарение на своите стилни линии и младежки образ, Пежо 206 се оказа голям хит. Лесен за управление с интуитивни контроли, той е идеален за справяне с градски маршрути и въпреки че някои от двигателите са малко бавни, той е подходящ и за магистралата.
Пежо 206 си остава добра покупка за кола втора употреба – евтин е за поддръжка, механично здрав и стилът все още изглежда добре дори след десет години.
Двигатели на Пежо 206
Има приличен избор от двигатели в гамата на Пежо 206, като се започне от базовия 1,1-литров бензинов двигател с мощност само 60 к.с. Той е достатъчен за града, но не е добър избор за по-дълги пътувания. Вместо него прегледайте 1,4-литровия двигател със 75 к.с. (през 2003 г. той беше надстроен до 16v, с 90 к.с.). Все пак по-добрият избор е може би 1.6-литровият бензинов агрегат с 16-клапана от 2000 г.
Той е енергичен, осигурявайки прилична производителност, въпреки че като по-малките двигатели ще стане шумен, когато се натисне силно. Дизелите впечатляват повече, въпреки че е най-добре да избягвате по-стария 1.9D, който е само 70 к.с. 1,4-литровият HDi е по-добър избор и най-икономичният в гамата.
Но най-добрият двигател в гамата за производителност и икономичност според мнозина е 1.6HDi със 110 к.с., който е пуснат на пазара през 2004 г. и се предлага само като GTi. Той е плавен, сравнително тих и предлага силно темпо на предавка. Преди 1.6-литровия, Peugeot предлагаше 2.0HDi, но той може да се похвали само с 90 к.с., въпреки че и той е добър автомобил за магистрала.
Пежо 206 е безопасен и лесен за шофиране. Това обаче има своите недостатъци при по-взискателни пътища, където прекалено асистираният сервоусилвател лишава водача от всяко усещане и има много малко обратна връзка.
Интериор на Пежо 206
Ако външния вид ви се вижда малко остарял, същото не може да се каже за интериора. Оформлението е доста спретнато с хубав информационен екран в горната част на таблото, но пластмасите не вдъхват много увереност в дълголетието и издръжливостта. Като че ли най-големият проблем е не толкова добрата позиция на шофиране. Педалите са твърде близо един до друг, а воланът е твърде далеч от водача и седи под малко странен ъгъл.
Положителната страна е, че пространството за пътниците отзад не е лошо за кола с такъв размер, но в сравнение с по-новите конкуренти изглежда доста тясно.
Повечето от двигателите на Пежо 206 са шумни, което не се подпомага от очевидната липса на шумоизолация и има натрапчив шум от вятъра при по-висока скорост. Липсата на опора на предните седалки може да направи по-дългите пътувания уморителни, а тясната позиция при шофиране също не помага за комфорта. Това със сигурност не е кола, която е проектирана за дълги пътувания по магистрала.
Практичност и безопасност при Peugeot 206
Здравата каросерия помогна на Пежо 206 да получи четири звезди от Euro NCAP краш тест. Има въздушна възглавница за водача плюс стандартни пътнически чанти от средата на 2000 г., но ABS всъщност е опция за повечето ранни автомобили. Имобилайзерът е стандартен, докато алармата е монтирана на автомобилите с по-висока спецификация.
С 237 литра багажно пространство Пежо 206 е със среден по размер багажник в сравнение с други малки автомобили, въпреки че Ford Fiesta и неговият голям съперник Renault Clio предлагат повече. Самият багажник обаче е с добра форма, а разделящите се сгъваеми задни седалки означават, че е възможно да превозвате по-големи предмети. Сгъването им увеличава пространството до полезните 1100 литра, но отпред има ограничено място за съхранение.
Често срещани проблеми при Пежо 206
Малкото Пежо се радва на дълги сервизни интервали, конкурентна застраховка и пестелива гама от двигатели. Въпреки това, като всяка друга кола има своите проблеми. Ето и някои от най-често срещаните с този модел.
Нестабилни обороти при Пежо 206
Ако усещате внезапно увеличение на манометъра за обороти, първото нещо, което трябва да опитате тук, е да проверите сензора за температура на водата. В някои случаи това ще причини нестабилни показания на оборотите и може да се наложи да почистите или смените сензора, за да разрешите проблема. Ако няма проблеми със сензора, тогава може да е повредена бобина.
Прекомерни вибрации при шофиране
Колата вибрира прекомерно при движение и понякога дърпа наляво или надясно.
Това е широко разпространен проблем с всички модели на 206 и се причинява от предните долни сферични шарнири. Най-вероятно ще се наложи да бъдат заменени. Въпреки че това е доста бърза задача, тя е много по-трудна от поставянето на сферичните шарнири. Те могат да бъдат много трудни за достъп и това може да бъде разочароващ ремонт, с който да се справите сами.
Загасване на двигателя
Известно е, че при 206, особено при автомобили, които са на възраст над 2 години, или са изминали повече от 40 000 мили, има проблеми със случайно загасване на двигателя. Обичайната причина е дефектен потенциометър или дефектен стъпков двигател.
Опитайте да смените стъпковия двигател и потенциометъра. Някои собственици са се опитвали да сменят ECU, пакет бобини и други части без резултат, така че опитайте предложеното решение.
Проблем с централното заключване при Пежо 206
Често срещан проблем с централното заключване на Peugeot 206 е „подскачането“. Това е, когато заключите или отключите колата с помощта на централното заключване и тя незабавно се отваря отново или се заключва отново. Този проблем е причинен от дефектен задвижващ механизъм.
За да отстраните този проблем, ще трябва да монтирате резервен задвижващ механизъм.