Малко са толкова конкурентоспособните класове като семейния Пежо 308 хечбек. Многобройните му конкуренти включват най-продавания Форд Фокус, елегантния Mk8 ня Фолксваген голф стилния Рено Меган радикално изглеждащата Хонда Сивик.
Освен това има впечатляващата Мазда 3, Шкода Октавия с нейния изключително практичен багажник, Hyundai i30 с дългата си петгодишна гаранция и Kia Ceed с още по-щедра седемгодишна гаранция от i30.
За да се справи добре срещу тази конкуренция, Пежо 308 хечбек трябва да бъде специален. За щастие, в много отношения е така и Peugeot 308 hatchback със сигурност си заслужава вниманието.
Пежо 308 хечбек – Peugeot 308 GT Line
Това е красива кола, като за начало. След фейслифта, Peugeot 308 вече има по-настоятелен нос и изискани детайли навсякъде, включително стилни алуминиеви джанти, хромирани декоративни елементи и интелигентни LED светлини. Задната част се възползва от задните светлини на Peugeot, които са винаги осветени и изглеждат наистина привлекателни.
Интериор
Вътре нещата също са преминали на по-висока скорост благодарение на няколко нови подобрения като минималистичното оформление i-Cockpit на Peugeot, включващо голям 9,7-инчов сензорен екран вместо обичайното разпръскване на бутони и превключватели. Подобно на други Peugeot модели, гледате над, а не през малкия волан, за да видите инструментите – това е необичайно докосване и нещо, с което или ще се справите, или не.
Има нови покрития на тапицерията, по-интелигентна графика на сензорния екран и актуализирани услуги, включително актуализации на трафика TomTom Live, плюс Apple CarPlay и Android Auto за потребителите на смартфони.
Малкият волан, предполага спортен автомобил, но 308 е много по ориентиран към комфорта. Това не означава, че е вози толкова гладко, всъщност е доста пъргав и забавен за шофиране. Въпреки това, той следва по-ангажиращи автомобили като SEAT Leon, Honda Civic и Ford Focus. Ако искате истинско забавление с 308, ще трябва да преминете към GTi хот хеч модела.
Двигатели на Пежо 308 хечбек
Дори в стандартната гама не ви липсва избор от бензинови или дизелови двигатели. 1,5-литров BlueHDi 130 дизел заменя стария 1,6-литров BlueHDi. Има и някои много добри бензинови двигатели, включително 1,2-литровият PureTech 130, който е прекрасен благодарение на трицилиндровия си турбокомпресор и малкия размер.
Оборудване
Има и нива на оборудване за всички желаещи, започвайки с Active Premium, който получава климатик, Bluetooth, DAB радио, 16-инчови алуминиеви джанти и 9,7-инчов сензорен екран. Облицовката Allure е по-луксозна и получава удобни подобрения като предни фарове за мъгла, предни и задни сензори за паркиране и сателитна навигация.
Версиите GT получават изцяло LED фарове, които добавят нотка към стила на 308 GTI, без по-високите експлоатационни разходи.
Peugeot има добра репутация по отношение на безопасността и 308 не е изключение, като получава оценка от пет звезди при краш тест от Euro NCAP. Peugeot 308 заема 63-то място в едно проучване за удовлетвореността на собствениците на Driver Power за 2020 г. от най-добрите 75 автомобила, които се продават в момента. Като цяло Пежо 308 хечбек отново е най-силно класираната френска марка, завършвайки на 8-мо място от 30 производителя.
Пежо 308 хечбек е практичен и стилен хечбек, но има по-добър универсален автомобил в своя клас а именно Volkswagen Golf, както и автомобили, които го превъзхождат в определени области – Honda Civic е по-добра за шофиране, например. Ако 308 стигне до върха на вашия списък, прегледайте бензиновият 1.2-литров PureTech 130 с оборудване Allure Premium.