Защо колата не иска да прехвърли на газ

В днешно време все повече шофьори залагат на газови уредби като икономична и екологична алтернатива на бензина.

Понякога обаче шофирането с газ може да бъде проблематично, особено когато колата откаже да превключи автоматично.

Именно за това и в тази статия ще разгледаме основните причини, защо колата не иска да прехвърли на газ и как да процедирате, ако се сблъскате с този проблем.

Най-често срещаните причини, защо колата не иска да прехвърли на газ

Една от най-честите причини колата да не иска да превключи на газ е ниската температура на двигателя. Повечето газови уредби са създадени така, че да започват да работят само и единствено когато двигателят достигне определена температура. Това е така главно за да може да се осигури оптималното изпарение на пропан-бутана и да се държи стабилна работа на двигателя.

Втората вероятно причина може да бъде повреда или замърсяване на електромагнитния клапан, който регулира потока на газ. Ако клапанът не се отваря правилно, газът няма да може да достига до инжекторите и автомобилът ще работи само на бензин. Подобна повреда често бива придружена от миризма на газ или съскащ звук, което показва наличието на повредата му.

Не по-малко вероятно е температурният сензор на газовата уредба да е дефектен или да дава грешни показания. Тогава сензорът може да изпраща некоректна информация до електрониката на уредбата и тя да не разрешава преминаване към газов режим. Този проблем обикновено изисква диагностика със специализиран софтуер и смяна на сензора при нужда.

Какво да направите, ако колата не иска да прехвърли на газ

Първото нещо, което трябва да направите, е да проверите дали двигателят е достигнал работна температура. Ако това не е причината, може да проверите визуално състоянието на маркучите, филтрите и ел. връзките.

В никакъв случай обаче не се опитвайте сами да ремонтирате електрониката или да разглобявате уредбата, без да имате необходимият опит и знания. Газовите системи работят под налягане и изискват внимание към безопасността и правилна техника.

При съмнение за по-сериозен проблем се препоръчва разбира се посещение в сертифициран сервиз за газови уредби.

Поддръжката на системата и предотвратяване на проблема за в бъдеще

При употреба на некачествен газ е много възможно да се натрупат отлагания по инжекторите, филтъра или клапаните на колата.

Това води до блокиране на потока и невъзможност системата да премине към газов режим. Именно поради това и редовната поддръжка на газовата уредба е от съществено значение за нейната надеждна работа.

Затова цялостната проверка, смяната на филтрите и периодичната настройка значително могат да намалят вероятността от проблеми. Повечето производители препоръчват обслужване на всеки 10 000 до 15 000 километра, в зависимост от типа на системата.

Отказът на колата да премине на газ не бива да бъде подценяван или пренебрегван. Често причината се крие в дребен, но съществен детайл, който лесно може да бъде отстранен. Затова добрата диагностика, редовната поддръжка и внимателният избор на сервиз все още остават най-доброто решение което може да вземете.

Виж още:

12 основни проверки на автомобила, които трябва да правите редовно

Ето кои са признаците на запушен катализатор

ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
ПОСЛЕДНИ
ПОСЛЕДНИ