DAF XF 530 Ревю

Обновеният DAF XF 530 получи някои сериозни актуализации в последно време.

Spielvogel, CC0, Wikimedia Commons

Камионите DAF са по-популярни в Европа. Всъщност DAF беше най-продаваната марка тежкотоварни камиони в Европа през 2018 г.

XF, който е фокусът на това ревю, е големият брат  на DAF, а XF Super Space Cab е флагманът. Предлага се в конфигурация 6×4 с обща маса от 25200кг с разделяне на товара на осите в съотношение 7100 кг отпред и 18100 кг отзад.

XF се предлага в три конфигурации на кабината, Comfort Cab, която е версия с нисък покрив. Следващата е Space Cab, тя е по-висока и по-просторна и Super Space Cab, която е още по-голяма и разполага с купища други екстри.

Повече мощност и въртящ момент при DAF XF 530

С тази актуализация DAF XF 530 увеличава мощността на двигателя PACCAR MX-13. Сега той е с 30 конски сили повече и стига до 530 к.с.

Но не само увеличената мощност и въртящ момент вълнуват хората при пускането му на пазара. Новият DAF има подобрение на икономичността до 10 процента.

Nовата трансмисия TraXon има подбрено задействане на съединителя и по-бързо превключване на предавките. По-тиха е и предлага по-малко загуби при сцепление от трансмисията AsTronic.

Също така разполага с нов турбокомпресор HE500 с променлива геометрия, който дава по-висок тласък при по-ниски обороти на двигателя. Това позволява максималния въртящ момент да бъде доставен при по-ниски обороти на двигателя.

Освен това към цялостната икономичност на DAF XF 530 се добавя преработена кабина, която предлага аеродинамично предимство. Има по-заоблени ръбове и ъгли, нов сенник и обобщено е с по-заоблена форма.

Добавена безопасност към DAF XF 530

Стандартният пакет за безопасност е ревизиран при XF и сега включва радарен круиз контрол, предупреждение за напускане на лентата, контрол на стабилността и предупреждение за челен сблъсък.

Друга функция, ковто е в плюс е камерата за страничен изглед, която дава на водача изглед от лявата страна на камиона, така че да може да забележи по-малки обекти които се крият извън огледалата. Камерата за странично виждане е интегрирана в новата аудиовизуална система PACCAR отляво на водача.

Други подобрения включват подобрена видимост от шофьорското място, по-голямо предно стъкло и повече видимост между колоните и огледалата. Има също LED и интелигентни светлини за подобряване на видимостта през ноща.

Удобства на камиона

Качването в XF е лесно благодарение на три големи стъпала и добре разположени парапети. Веднъж влезли вътре ще намерите нови седалки с въздушно окачване, които предлагат отопление и вентилация.

Ергономията е подобрена, като всичко е по-лесно достъпно за водача. Както при повечето камиони и тук има повече акцент върху контролите на волана. При този модела на DAF на дясната страна на волана има бутони за круиз контрол и предупреждение за напускане на лентата.  Аудио управлението и телефона се раполагат от лявата страна на волана.

Информационният екран се управлява от доста интуитивна кръгла подложка тип мишка, разположена отляво на кормилната колона. Самата колона е регулируема, така че е лесно да получите удобна позиция с добър изглед към пътя.

Големият километраж заобикаля централния екран и може да даде на водача подробна информация, дори такава за теглото на всяка от осите. А на екрана можете да персонализирате функцията DПА, която предлага постоянна обратна връзка на водача за стила му на шофиране. Така водачът лесно може да види как шофирането влияе върху разхода на гориво.

Между седалките има две големи чекмеджета, едното е за съхранение на дрехи и други вещи, а другото е удобен хладилник, в който лесно може да съхранявате храна и напитки за няколко дни път.

Леглото е удобно. Дълго е два метра и широко 81см, а горното също не е тясно, цели 70см. За вентилация в кабината има електрически люк на покрива.

Кабината е доста висока и няма проблем да се изправите в този модел. Подът също е изолиран и подплатен, така че е приятно дори ако сте боси.

Спецификации на DAF XF 530

  • Двигател: MX-13 530, Евро 6;
  • Капацитет: 12.9 л;
  • Мощност: 530kW;
  • Трансмисия: ZF TraXon 16-степенна автоматизирана;
  • Коефициент на ос: 3.09;
  • Обща маса: 25 200 кг;
  • Максимално предно натоварване: 7100кг;
  • Максимално натоварване отзад: 18100 кг;
  • Общ тонаж при теглене: 70000 кг;
  • Спирачки: вентилирани дискови спирачки отпред и отзад, ABS;
  • Резервоари за гориво: два алуминиеви от 600 литра и 400л;
  • Безопасност: =даптивен круиз контрол, предупреждение за челен сблъсък, усъвършенствана система за аварийно спиране, контрол на стабилността, въздушна възглавница за водача, обтегачи на предпазните колани.
предишна статия
Следваща статия
Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Нисан Джук (автоматик и ръчка, ревю и мнения)

Лек, пъргав и екстровертен, Нисан Джук (Nissan Juke) е оригиналният малък SUV, произведен от супермини, съчетаващ отношение, непочтителност, модерен стил и енергия с палаво...