Ford Ranger Raptor ревю (Форд Раптор 2023)

Ford Ranger Raptor е странен избор на пазара на пикапи. Той е насочен ппо-скоро директно към купувачите, които искат пикап, а не към тези, които се нуждаят от пикап.

И не се заблуждавайте от външния му вид. Ford Ranger Raptor не е работна кола. Всъщност офроуд окачването му силно ограничава товароносимостта му и този луксозен интериор, тапициран с кожа, не е проектиран да превозва товари. Форд Раптор е амбициозно превозно средство, предназначено за лайфстайл купувачите, които нямат нищо против да привличат вниманието, където и да отидат.

Ford Ranger Raptor отвътре

Основите в Ranger Raptor са в съответствие с това, което сме свикнали да очакват от по-широката гама, макар и с много качествени щрихи, за да подчертаят мястото му на върха на гамата.

Воланът е уникален за Ford Ranger Raptor и разполага с магнезиеви лостчета вместо малки бутони за превключване на скоростния лост в Wildtrak, а седалките ще ви държат по-здраво от стандартните модули.

Заедно със седалките и волана има много проблясъци на новия геройски цвят Code Orange, разпръснати из цялата кабина. Използван е за вентилационните отвори, шевовете и логото на Raptor в основата на волана и чудесно пасва на по-нестандартния характер на най-новата кола.

Вертикалният сензорен екран в Ranger е много по-добър от това, което получавате във всеки друг автомобил с двойна кабина. Структурата на менюто е логична и големия  екран означава, че ключовата информация не е скрита.

Мястото за съхранение около купето е в изобилие. Централният кош е дълбок, джобовете на вратите имат достатъчно място, има две поставки за чаши на трансмисионния тунел, а прорезът под таблото е огромен.

Какво има под предния капак на Форд Раптор

Какво има под предния капак на Форд Раптор
Alexander-93, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Кажете сбогом на Bi-Turbo-то и здравей на новия Nano V6 двигател. Мощността в новия ford Ranger Raptor идва от 3,0-литров V6 с турбокомпресор, произвеждащ 292 kW и 583 н.м.

Обявеният разход на гориво е 11,5 литра на 100 км, а Raptor пие първокласни безоловни напитки. Резервоарът за гориво от 80 литра е стандартен при пускането му на пазара.

Системата за задвижване на четирите колела в Raptor е в състояние да работи в конвенционални режими 2H, 4H и 4L, заедно с настройка 4A, която ви позволява да  задвижване на всички колела. Подобно на по-широката гама Ranger, той има блокиращ заден диференциал.

Ford казва, че колата е проектирана да ласкае феновете со и да предизвиква експертите, така че предлага набор от асистенти за офроуд. Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts и Baja всеки предварително конфигурира системите на автомобила за определен тип терен, докато Trail Control ще поддържа колата при зададена скорост между 2,0 km/h и 32 km/h като круиз, когато сте извън шосето.

Стандартно оборудване Ford Ranger Raptor

Raptor е самостоятелна спецификация в гамата на Ranger, което означава, че се предлага само една версия. Той обаче се предлага невероятно добре оборудван със следното:

  • предни и задни Fox Racing 2,5-инчови амортисьори с живи клапани (бензин) Fox чувствителни към позицията амортисьори (дизел);
  • модифицирана, подсилена рамка на шасито, особено около на амортисьорите;
  • задно спирално пружинно окачване (вместо листови пружини) с връзка на Watt за ограничаване на хоризонталното движение;
  • нови алуминиеви горни и долни рамена на окачването;
  • по-големи дискови спирачки;
  • блокаж на диференциала (само заден при дизел, преден и заден при бензинов);
  • режим против забавяне (само бензин);
  • гуми за всякакъв терен;
  • специфична за модела, по-голяма предна плоча;
  • уникални предна и задна броня с куки за теглене;
  • отопляеми, електрически предни спортни седалки;
  • отопляем кожен волан с централен маркер и магнезиеви лостчета;
  • активна изпускателна система с четири различни режима за различни сценарии на шофиране (само при бензин версията);
  • седем избираеми режима на шофиране (настройка на амортисьорите за окачването е налична само при бензиновите модели, заедно с режим на скок и режим на стартиране);
  • 12-инчов сензорен екран със система Sync 4A;
  • безжичен Apple CarPlay и Android Auto;
  • безжично зареждане на телефон;
  • озвучителна система B&O с 10 високоговорителя;
  • Ford Ranger Raptor също така има серия от превключватели в кабината, които могат да бъдат свързани към всички допълнителни аксесоари, нуждаещи се от захранване, които решите да прикрепите.

Няма много опции, които можете да добавите към такова добре наситено с екстри офроуд возило. Повечето от тях са визуални подобрения като метална боя, външни стикери и пакет с ролбар.

Какъв е Ford Ranger Raptor извън пътя?

Raptor е в своята стихия извън пътя. Неговите режими на шофиране, окачване и система за задвижване на четирите колела предлагат решение за справяне с почти всеки терен.

Ford Ranger Raptor обаче не е напълно безпогрешен като офроуд автомобил. Той е голямо, тежко превозно средство, което означава, че няма да мине през пролуки, през които могат да се промъкнат коли като Suzuki Jimny или Dacia Duster. И докато тези огромни гуми за всякакъв терен ще ви помогнат да преодолеете почти всичко, те не ви спират да се забиете, ако не обръщате внимание.

Безопасност при Ford Ranger Raptor

Форд Раптор разполага с въздушни възглавници и за двамата пътника отпред, както и допълнителна, която се отваря между предните седалки, за да предотврати сблъсък на пътниците в случай на инцидент.

Има и широка гама от стандартни системи за подпомагане на водача, включително следните:

  • асистент за мъртвата зона и информационна система, включително покритие на ремаркето;
  • интелигентен адаптивен круиз контрол със стоп и тръгване и центриране в лентата
  • асистент за поддържане на лентата;
  • помощ за обръщане на ремарке;
  • 360-градусова камера;
  • trail control, който ви позволява да зададете ниска скорост, докато шофирате извън пътя;
  • система за следене на налягането в гумите.

Резюме

Допълнителната мощност, въртящ момент и шум, предлагани от 3,0-литровия V6 двигател, превръщат Ford Ranger Raptor в автомобил, който ще чувствате като жив почти през цялото време.

Автомобилът от следващо поколение е по-приятен за каране извън пътя, където ще изкачи всяка планина и ще пресече всеки поток с малко повече усет.

Дали повечето собственици някога ще се доближат до използването на огромния потенциал, заложен в новия Raptor, най-вероятно не. Но не е нужно да се задълбочавате в неговия впечатляващ набор от възможности, за да знаете, че карате нещо специално.

Виж още: Форд Пума

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии