Леки колиХондаHonda Jazz GD / Хонда джаз (2001 – 2008) ревю и мнения

Honda Jazz GD / Хонда джаз (2001 – 2008) ревю и мнения

Ако имате бюджет от 2000 лв и трябва да купите кола за жена си, то тогава Honda Jazz GD е един от най-добрия избор.

Honda Jazz GD е идеалният избор за жени, които не искат да шофират, но се налага. Всъщност в Италия Honda Jazz GD е нещо като национална кола за жените, които шофират по необходимост, заедно с Dacia Sandero и Opel Corsa C.

Honda Jazz GD

Тя е много лесна за шофиране. Имате относително висока позиция на шофиране, много прозорци за по-добра видимост. Евтина е и работи добре. Освен това двигателите са като цяло устойчиви на злоупотреба и претоварване.

Има много място за съхранение навсякъде из колата. На практика можете да вземете всичко, от което се нуждаете в живота, и да го съхранявате из цялата кола 🙂

Когато разгледате всички тези аспекти, е лесно да разберете защо Honda Jazz GD е отличен автомобил за тази цел.

Двигатели на Honda Jazz GD

Honda Jazz GD, Хонда джаз
Thomas doerfer, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Хонда Джаз бензин

1.2 L12A със 77 конски сили –  няма конкретни проблеми. Ето защо това е единственият препоръчан двигател за Honda Jazz GD и това е просто целият двигател, от който някой някога ще се нуждае. Разбира се, той няма да изпревари никого на европейска магистрала, но се справя блестящо с градския живот. Разбира се, той споделя същите проблеми като по-големия си i-DSI братовчед.

1.3 L13A с 99 конски сили – този за съжаление идва с i-DSI технология и има 8 запалителни свещи и 8 бобини, които трябва да се сменят едновременно. Плюс това, този двигател има проблем с буталото, така че не се препоръчва много. Освен това в много страни е обозначен като 1.4L, защото иначе би иглеждал като 1.2L и никой не би го купил. Подобно на начина, по който Jazz се нарича Honda Fit в САЩ.

1.5 L15A с 90 и 110 конски сили – тук има една голяма разлика, версията с 90 конски сили също следва I-DSI 8 – клапанна конфигурация и има същия проблем с детонацията и същите 8 запалителни свещи и 8 бобини. но този със 110 конски сили е добрият стар VTEC, със стандартната си конфигурация с 16 клапана и добрата стара надеждност на Honda. Не се предлага във всички държави, но ако можете да се докопате до такъв, тогава това е двигателят, който трябва да купите.

Honda Jazz първо поколение – общи проблеми

Трансмисията на първото поколение Jazz не е шедьовър. Ръчните скоростни кутии имат проблеми със синхроните и връзките, а автоматичната скоростна кутия е CVT, която никой не може да ремонтира, когато неизбежно се счупва.

Задните лагери са  все едно направени от хартия, така че ще трябва постоянно да ги сменяте, ако искате колата ви да е в изправност.

Инженерите на Honda явно са решили, че материалите са твърде скъпи, така че са решили да купуват още по-евтини материали навсякъде, особено за уплътненията на прозорците. И резултатът, точно както при Ford Focus и Mondeo,е, че в колата ви понякога може да вали през задните врати и вратата на багажника.

Резюме

Honda Jazz не е най-надеждната кола на света, но поне е здрава. Евтина е за покупка и сравнително евтина за поддръжка, а когато дойде сметката за ремонт, няма да се разделите с твърде много за ремонта на вашата за Honda Jazz GD.

Кои двигатели се препоръчват?

Определено най-добрият двигател е L15A V-TEC със своите 110 конски сили и надеждност, но този модел обикновено идва под името Honda Fit. Варианта 1.2 L12A със 77 конски сили трябва да отговаря на нуждите на повечето хора.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Chevrolet Impala от 1963 година (Шевролет Импала)

Chevrolet Impala от 1963 г. се отличава с изчистен стил, с обърнат на двигателя алуминиев панел на задните светлини, заобиколен от хромирана рамка при...