Мазда 6 от 2014 г. е атлетичен автомобил от среден клас с луксозно и просторно купе. Оценката му за надеждност обаче е ниска, което прави този автомобил, труден за препоръчване.
Evgeny Tchebotarev, CC BY 3.0, Wikimedia
Mazda 6 от 2014 г. разполага с четирицилиндров двигател с мощност от 184 конски сили. Шестстепенната ръчна скоростна кутия е стандартна, има и налична автоматична такава с ръчен режим. Мазда 6 се справя добре по завоите и може да се каже, че има силни спирачки. Моделите с автоматична скоростна кутия печелят са предпочитани за шофиране по магистрала, докато тези с ръчни скорости са предимно за комбиниран режим.
Как се шофира с Мазда 6?
Една отличителна черта на Mazda 6 от 2014 г. е нейното задвижване. Базовият 2.5-литров четирицилиндров бензинов двигател е плавен и изненадващо тих. Също така осигурява относително бързо ускорение. Бързо превключва скоростите и своевременно реагира на натискането на на газта. Освен това, ентусиастите на шофирането ще оценят опцията за шестстепенна механична трансмисия, която все повече се превръща в застрашен вид от този клас автомобили.
Със своето прецизно кормилно управление и спортна настройка на шасито, Мазда 6 отлично взема завоите, с открояваща се динамика. В минус може би е факта, че вози малко по-твърдо от конкурентите си, особено с 19-инчовите джанти. Подобно на много други модели от марката Mazda, 6 е автомобил за практични купувачи.
Интериор на Мазда 6
С предостатъчно място за краката отзад, пътниците ще се чувстват така, сякаш се возят в автобус. Има и полезно пространство за главата, дори за тези, които са по-високи, въпреки че наклонената линия на покрива на седана прави задните прозорци по-малки. Това леко стeснява полезрението, отколкото бихте получили при конкурента Тойота Accord или Camry. Има прилично пространство за багаж, а ефективно конструирания багажник предлага почти половин кубик място (0.41м3).
Естетиката на дизайна на Мазда 6 е изчистена и функционална. Ще се насладите на полирана алуминиева облицовка като акцент в купето, докато кожената тапицерия на Grand Touring се отличава с контрастни шевове. Качеството на материалите и финиша са сред най-добрите в класа. Повечето контроли са лесни и удобни за водача и пъниците, но интерфейсът на сензорния екран, е една крачка зад този на повечето конкуренти. Екранът и сензорните бутони на интерфейса са малки и не винаги се стикова с продуктите на Apple.
Mazda 6 модели
Моделът с базовата ръчна скоростна кутия Sport включва 17″ алуминиеви джанти, платнена тапицерия, накланящ се и телескопичен волан, климатик, круиз контрол, аксесоари с пълно захранване. Разполага с още 3.5 -инчов дисплей и звук от четири високоговорителя с USB/iPod интерфейс плюс аудио жак. Ако е оборудван с автоматична скоростна кутия, Sport моделът също така включва Bluetooth телефонна и аудио връзка, 5.8-инчов екран, камера за обратно виждане и аудио подобрения.
При моделът Touring са добавени 19-инчови алуминиеви джанти, първокласна тапицерия и двузонов климатроник. Разполагате още с плъзгаща се подлакътница и седалка за водача с шест посоки на електрическо задвижване. Допълнителния пакет добавя безключово палене, автоматични фарове, чистачки със сензор за дъжд и още куп други екстри.
Мазда 6 Grand Touring включва всичко изброено по-горе, както и уникални джанти, заден спойлер, адаптивни фарове, електрически люк, кожена тапицерия, ел. седалка на водача, ел. пътническа седалка с настройки за четири посоки, функции за памет на водача, отопляеми предни седалки и сателитно радио.