Mazda CX-30 е малък SUV проектиран да бъде всичко, от което едно семейство може да се нуждае за всяко пътуване, от шофиране на дълги разстояния до бързи разходки из града.
За да направи това възможно, Mazda базира CX-30 моделът на Mazda 3 , като спомага за запазването на компактните размери. След това, за да сте сигурни, че има всичко, което искате, можете да избирате между два бензинови двигателя, и двата с мека хибридна технология.
Двигател на Mazda CX-30 и скоростна кутия
Mazda CX-30 има нов, по-мощен базов двигател за 2025 г., а именно 2,5-литров бензинов двигател със 138 к.с., обозначен с e-Skyactiv G. Той е много по-добър от двигателя, който замества, което кара CX-30 моделът да се изгелжда по-равностойно с турбокомпресорните си съперници като 1,0-литровия Ford Puma със 123 к.с.
Другата опция за двигател е 2,0-литров бензинов двигател със 183 к.с., e-Skyactiv X. Въпреки че има повече мощност, той е може би малко по-слаб от e-Skyactiv G, защото извличате най-доброто от него само когато сте във високия диапазон на оборотите.
Получавате избор между автоматична или ръчна скоростна кутия с двата двигателя. Автоматичната скоростна кутия според някои е не толкова задоволителна и понякога не е склонна да превключва на по-висока скорост, когато искате бързо ускорение.
Окачване и комфорт при возене
Шофирането на CX-30 срез по-голямата част от времето е улегнало и ще почувствате само лек удар върху по-остри дупки. Както при много коли, возенето е по-добро с по-малки колела, така че един от базовите модели, като Prime-Line или Centre-line, които получават 16-инчови колела е добърт избор.
Управлението на CX-30 не се усеща особено бързо, но е прецизно. Нещо повече, със своето окачване моделът, има минимален наклон на каросерията, когато минавате през остри завои.
Воланът и поддържащите предни седалки на Mazda CX-30 са много регулируеми, което улеснява усещането за удобство. Имайте предвид обаче, че само по-скъпите облицовки идват с регулируема опора за гърбът. Освен това, въпреки че това е малък SUV, позицията му на шофиране не е много по-висока, отколкото при Mazda 3.
Ако сте уморени от тромавите чувствителни на допир бутони за основни контроли, ще намерите CX-30 за освежаващ. Той ви предоставя превключватели и копчета за отопление и стерео, което ви позволява да намерите всички контроли чрез усещане, след като разберете къде се намират веднъж. Това намалява необходимостта да откъсвате очи от пътя.
Частично цифровият дисплей за водача е стандартен за всички версии. Той не може да покаже толкова информация, колкото напълно цифровите дисплеи в моделите на Peugeot, Skoda и VW, но е ясен и лесен за четене.
Видимост, парктроник и камери при Mazda CX-30
Няма да имате проблеми с виждането отпред на CX-30. Въпреки че колоните на предния прозорец са доста широки, видимостта напред и на кръстовищата като цяло е добра. Задните колони не са толкова широки, както при много малки SUV, но малките задни прозорци ограничават видимостта ви назад.
Задните сензори за паркиране и камерата за обратно виждане са стандартни с базовото ниво на оборудване, докато предните сензори за паркиране са добавени към останалите. Най-високата спецификация на оборудването Takumi включва камера за наблюдение от птичи поглед, така че екранът на информационно-развлекателната система показва колата ви отгоре, докато маневрирате. Работи много добре.
Всяка версия на CX-30 има LED фарове с автоматични дълги светлини. От оборудването Exclusive-Line и нагоре получавате адаптивни светодиоди, които можете да оставите на дълги светлини през цялото време (те се настройват автоматично, така че да не заслепяват другите водачи).
Пространство за пътници и багажник
Дори много високи хора ще се поберат в предната част на Mazda CX-30 с достатъчно място. Седалките се връщат много назад, пространството за главата е добро и има много място за лактите.
Мястото отзад не започват добре за CX-30 в това отношение, защото малките му задни врати правят влизането и излизането отзад по-трудно.
Мястото за главата е достатъчно за двама възрастни, седнали изправени, но извивката на покрива означава, че няма да има особено много място за по-високи хора. Има и гърбица на пода, която ще е леко неудобна за пътника по средата.
CX-30 има 430 литра багажно пространство , приблизително колкото VW T-Roc и повече или Skoda Kamiq. Добрата новина е, че CX-30 има под на багажника с променлива височина като стандарт.
Всяка нова Mazda CX-30 е оборудвана с автоматично аварийно спиране (AEB), наблюдение на мъртвите точки, предупреждение за напускане на лентата с помощ за поддържане на лентата, система за предупреждение за трафик отзад и система за предупреждение за внимание на водача като стандарт.
Ако изберете най-високо ниво на оборудване, ще получите и предна система за предупреждение за трафик, която използва странични радарни камери, за да ви помогне да забележите други автомобили, приближаващи се от мъртвите точки отпред вляво и вдясно на автомобила.