Пежо 307 е по-голям и по-висок от 306. Носител на титлата Европейски автомобил на годината през 2002 г., безопасността на колата е подобрена и има богат избор от двигатели. Но 307 е твърде скъп когато е пуснат, цените му съперничат с тези на VW Golf и кабината не е нито толкова удобна, нито толкова пропорционална като тази на Golf.
Ревизиите през 2005 г. се състоят от подобрения в предния край и ревизирана структура на гамата. Може би най-забележителната промяна обаче е новата електрическа система, която носи подобрена функционалност.
Модели на Пежо 307 от 2001-до днес
- 3 и 5вр. хечбек, 5вр. комби;
- 1.4, 1.6, 2.0 бензин,
- 1.4, 2.0 HDi турбо дизел / Style, Rapier, LX, GLX, XSi, SW, D Turbo
Малко предистория за 307
Разликата между Пежо 307 и 306 е далеч по-голяма от тази между 306 и 309. Въпреки че 307 спечели наградата, много любители на Peugeot не бяха убедени от неговата скромна изправена стойка и липсата на огнедишаща GTi версия.
Гамата 307 получи първата си реална промяна през лятото на 2002 г., когато беше обявен 1.4-литровият HDi турбодизелов двигател със 70 к.с., както и версията 307 SW комби.
Дизеловите двигатели са пренастроени през пролетта на 2004 г. с пристигането на 110к.с 1.6-литров 16-клапанен HDi и 136к.с 2.0-литров 16-клапане с HDi. Двулитровия 8 клапанов HDi с 90 к.с. продължи като опция в среден клас, но впоследствие е заменен от 1.6-литров двигател с 90 к.с.
Пежо 307 е обновен отново за лятото на 2005 г. Зеещият въздухозаборник в предната броня, огромните фарове и скъсеният преден капак с ясно изразени странични ръбове – всички те отличават тези автомобили. Освен това има подобрения на оборудването, увеличение на мощността с 2 к.с. за бензиновия двигател със 138 к.с. и бензинов двигател със 180 к.с., заимстван от 206 GTi 180. 308 излиза през септември 2007 г., което означаваше края на Пежо 307.
Какво получавате от Пежо 307 втора ръка
Елегантните линии на 307 прикриват факта, че това е най-високата кола в сектора. Единствено леко неудобният изглед отзад издава факта, че 307 в един от най-големите автомобили в своя клас, особено по отношение на пространството за главата и краката. Друг страничен ефект от високия покрив и предния дизайн на кабината е голямото предно стъкло. Това е сериозна част от остъкляването, стъкло което се издига по-високо от очакваното, придавайки на интериора ефирно усещане.
Peugeot са обърнали голямо внимание на начина, по който автомобилите обикновено се използват. 307 предлага достатъчно място в кавернозните контейнери на предната врата за носене на 1.5-литрова бутилка и използва поуки, научени от годините на производство на MPV, като плъзгащи се тави за съхранение под седалката. Той дори разполага с климатизирана жабка.
Нивата на оборудване варират от Style през Rapier, LX, GLX и хечбек XSi, а избор от седем интериора и пет вариации осигуряват около 79 комбинации от вътрешно покритие, включително цветово координирани табла. Умножете това по 14 цвята на екстериорната боя, пет нива на оборудване и шест двигателя и шансовете да намерите две еднакви 307 стават малки.
Пежо 307 е един от първите автомобили в своя клас, който включва шест въздушни възглавници като стандарт. Активни облегалки за глава, ABS с електронно разпределение на спирачното усилие, автоматично задействане на аварийните светлини при рязко спиране и спиране на подаването на гориво се комбинират, за да направят 307 впечатляващо безопасна среда за семейството.
Гама от шест двигателя предлага нещо за повечето вкусове, като само GTi версия липсва. Предлагат се практични варианти с пет врати и красиви варианти с три врати, първоначално с избор от четири двигателя. 1.4-литровият бензинов двигател със 75 к.с. започва от гамата, последван от 1,6-литров двигател със 110 к.с. и 2,0-литров флагман със 138 к.с. На феновете на дизела се предлага 2,0-литров HDi турбо дизелов вариант, познат на шофьорите на Peugeot 306 по целия свят.
Производителността е нормална, като 2,0-литровият HDi дизел с 90 к.с. достига 100км.ч. за 12,8 секунди, а най-бързия 2.0-литров XSi достига 100км.ч. само за 9.2 секунди. Возенето е удобно с добре потиснато накланяне на каросерията.
Често срещани проблеми на Peugeot 307
Peugeot 307 като цяло е първокласно производство на този уважаван френски производител. Забележителен със своята надеждност и качествено управление, Peugeot 307 обикновено е добра покупка. Много автомобили втора употреба обаче са измъчвани от няколко проблема, които се срещат в гамата. Уверете се, че няма да попаднете на един от тях.
Когато сте на открит път, уверете се, че обръщате специално внимание на всякакъв вид щракащ шум, който може да идва от кормилната колона. Това е сигурен знак, че индикаторите са на път да се повредят, което ще изисква пълна подмяна на кормилната колона, което трябва да се избягва.
Има известен проблем с панелите на каросерията на Пежо 307. Ако има прегъвания или неравномерни съединения между панелите, това е индикатор, че подравняването на панела на каросерията на автомобила не е съвсем правилно.
Електрически прозорци
Има добре известна повреда с електрическите прозорци на 307. Проверете всички електрически стъкла, тъй като понякога е известно, че те се провалят.
Спирачки
Когато купувате кола втора употреба, ще очаквате да имате перфектнипедали, които работят, но не и спирачни педали, които се чупят. Това е една от известните неизправности в 307, така че се уверете, че педалите са здрави, и не са сменяни.
Задвижващия вал
Когато карате 307 тестово, внимавайте за всякакви тракащи или щракащи звуци, идващи отдолу на колата, когато въртите бавно при пълно завой. Това е сигурен знак, че може да има проблем с полуоската. Тъй като това е скъп проблем за отстраняване, не забравяйте да проверите както при ляв, така и при десен завой.
Електрически проблеми
Някои шофьори на 307 съобщават за проблеми с електричеството, което се изключва напълно и след това се включва отново без видима причина. Ако има дори малък знак за електрически повреди по скоро подминете.
Както при всички малки автомобили, 307 е добра покупка за шофьор с ограничен бюджет, който иска кола с качествено представяне с добра гама налични резервни части. Перфектен за по-възрастни хора, които искат да се отпуснат и е добър за градско шофиране. Няма да сбъркате много, ако похарчите парите си за това миниатюрно Peugeot, ако е здрави разбира се.
За резервни скоростни кутии, двигатели и други на достъпни цени, вижте нашата страница с части за нови и употребявани Peugeot 307.