Защо запалителните свещи на колата не палят в студено време?

Ако колата ви има проблеми със запалването или работи неравномерно, когато температурата спадне, причината може да е в повредени или износени запалителни свещи.

Екстремният студ затруднява добрата работа на запалителните свещи, но защо не палят в студено време ще разберем в следващите редове.

Защо запалителните свещи не палят в студено време?

Има няколко причини запалителните свещи да се затрудняват при ниски температури:

Студеното сгъстява маслото

Маслото става по-вискозно при студено време, което затруднява въртенето на двигателя ви и запалването сместа въздух/гориво.

Влагата и конденз

Промяната на температурата от студен двигател към работна температура води до кондензиране на влага върху щепселите и проводниците, предотвратявайки добрия контакт.

Свиване на металните части

Студът кара металните части на двигателя да се свиват, увеличавайки празнината между електрода и върха на свещта, което прави по-трудно прескачането на искра.

Стари запалителни свещи

Свещите се износват с времето. Студеното време просто прави съществуващите проблеми като корозия, натрупване на въглерод и износване по-изразени.

Докато зимното време, само по себе си не е причина за проблеми със запалителните свещи, то често изважда наяве някои съществуващите проблеми.

Знаци, че вашите запалителни свещи се нуждаят от подмяна

Ако имате някой от следните проблеми, това може да означава, че вашите запалителни свещи трябва да бъдат сменени:

  • трудно запалване – ако вашият двигател завърта, но се бори да зюапали, особено след като е престоял цяла нощ при ниски температури, износените свещи може причинят трудно запалване.
  • груба работа на празен ход – неправилно запалващ цилиндър поради лоша запалителна свещ може да причини груба работа на празен ход. Може да почувствате, че колата се тресе или трепери.
  • намалена мощност – дефектните щепсели намаляват мощността на вашия двигател. Ускорението може да се почувства намалено.
  • повишен разход на гориво – без добра искра вашият двигател трябва да работи по-усилено и да изгаря повече гориво, за да работи гладко.
  • неправилмно запалване – може да чуете пукащи или пръскащи звуци от изпускателната система, тъй като горивото не успява да се запали в един или повече от цилиндрите.
  • проверете светлината на таблото – неправилното запалване на двигателя ще задейства светлината за проверка на двигателя. Прочетете кодовете, за да определите дали виновника не е запалителна свещ.

Кои лампи на таблото светват най-често зимно време?

Колко често се сменят запалителните свещи

Повечето съвременни запалителни свещи издържат около 80 000 до 170 00 км. Но това може да варира в зависимост от вашите навици на шофиране и местните условия. Честите кратки пътувания, шофирането със спиране и тръгване, екстремните метеорологични условия и високите нива на прах и замърсяване могат да съкратят живота на щепсела.

Прегледайте ръководството на автомобила за препоръчителния интервал за смяна на свещите. Много механици предлагат смяната да се извършва поне на 100 000км.

Съвети за поддръжка на запалителни свещи

Въпреки че не можете да предотвратите евентуалното износване на запалителните свещи, можете да увеличите живота им с подходяща поддръжка:

  • използвайте препоръчаната запалителна свещ за вашия автомобил – консултирайте се с вашето ръководство и използвайте правилната свещ за вашата марка/модел на колата. Използването на друга свещ може да доведе до преждевременна повреда;
  • разстоянието между електрода и върха трябва да бъде 0,6-1,2 mm. Коригирайте, ако е необходимо;
  • наблюдавайте въздушния филтър – запушеният филтър може да позволи на замърсители да проникнат в двигателя, които могат да замърсят свещите;
  • преглед за течовете на масло – течовете на масло могат да причинят замърсяване на маслото около пробките;
  • настройки – нови кабели на свещите и горивни/въздушни филтри по време на смяната гарантират, че те ще работят с максимална производителност.
Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии