Колата не пали на студено? Възможни причини и съвети

Колата не пали на студено? Възможни причини и съвети как може да диагностицирате и отстраните проблема.

Студеното и влажно време може да повреди акумулатори, горивни системи, стартери, алтернатори, да влоши качеството на маслото и евентуално да създаде куп други неприятности. Затова, събрахме малко информация под формата на съвети, с която да се опитам да помогнем в случай, че колата на пали на студено или гасне.

Колата не пали на студено

Ще разгледаме възможните причини, поради които колата ви не пали, като първо ще разгледаме най-честата причина, а именно акомулатора.

Проблеми с акумулатора на колата

Ако вашата кола не пали при студени условия, най-вероятната причина е в акумулатора, или поне това е първото място където да проверите за евентуален проблем.

Ако чуете слаб звук, когато стартирате запалването, но стартерът не се върти, вероятно имате изтощен акумулатор. Ако акумулатора е напълно изтощен или кабелите към батерията са се разхлабили, може да не чуете нищо.

Допълнителни признаци за напълно изтощен акумулатор включват светлините на таблото за управление, които не светят и колата отказва да се отключи чрез дистанционно централно управление.

Да знаете какво да правите, ако акумулатора ви е изтощен, включително как да разберете, че това е проблема е важен урок за научаване от всички млади шофьори.

Как да коригирате проблеми с акумулатора на автомобила

Ако бързате, може да опитате да запалите колата си. Ще ви трябва обаче ток от  друго превозно средство. Ако смятате, че акумулатора се нуждае от подмяна, то най-добре да направите това час по-скоро преди началото на истинската зима.

Колата не пали на студено – алтернатор

Алтернаторът е електрически генератор, който зарежда акумулатора на вашия автомобил, когато двигателят работи. Ако имате сравнително нов акумулатор и той продължава да се изтощава, проблемът вероятно е тук.

Ако запалите колата си и двигателят угасне веднага, това най-вероятно сочи към дефектен алтернатор. Може също да забележите, че фаровете и светлините на таблото мигат, габаритите на автомобила се движат рязко и дори миризма на изгоряло, проникваща в кабината, ако алтернаторът наскоро е прегрявал.

Алтернаторът е свързан с акумулатора и двигателя, така че, освен ако не сте способен механик, смяната на такъв е работа, която е най-добре оставена на сервиза.

Не би трябвало да е трудно да си набавите нова част или може да изберете да ремонтирате съществуващия си алтернатор. Работата не трябва да отнема повече от два часа в сервиза.

Колата не пали на студено – стартер

Стартерът прави точно това, което бихте очаквали – той използва електричество от акумулатора, за да съживи двигателя на автомобила.

Много съвременни автомобили вече имат стоп-старт системи с по-мощни стартерни двигатели, за да се справят с изискванията на честите цикли на включване и изключване на двигателя в трафика.

Най-очевидният признак за повреден стартер е щракащ звук, когато завъртите ключа за запалване, последван от отказ на двигателя да стартира е и да запали. Ако всички светлини и електричество в колата работят добре, това също сочи към проблем със стартера отколкото с акумулатора.

Колата не пали – горивна система

С течение на времето горивните системи ма колите могат да се замърсят с вода. Това може да причини проблеми с горенето и ако студеното време  вледенив и замрази водата, да попречи на двигателя да работи както трябва.

Най-сериозния проблем е при горивнитетръби, които захранват отделните инжектори. Те са много тесни и могат да бъдат блокирани от малки ледени частици, които лишават двигателя от гориво.

Освен невъзможността за стартиране на двигателя, други симптоми на проблеми с горивната система включват “заекване” на двигателя – особено при ускоряване. Понякога двигателят може дори да изключи напълно по време на шофиране.

Ако в горивната система на вашия автомобил има вода, може да се наложи  промиване. Въпреки това, някои добавки могат да намалят замърсяването.

Може да намалите риска от навлизане на вода, като поддържате резервоара за гориво на вашия автомобил близо до пълен, като по този начин намалявате вероятността от конденз.

Обърнете внимание, че дизеловото гориво може да се “сгъсти” и да стане по-малко течливо при студени условия, което е още една пречка, която вашият автомобил трябва да преодолее през зимата.

Резюме

Въпреки че това са едни от най-често срещаните проблеми, ако колата не пали на студено, то има и други възможни причини. За да сте по-сигурни и спокойни, винаги може да се обърнете към майстор в сервиза, който да диагностицира проблема.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии