Смяна на ангренажен ремък – какво трябва да знаете?

Ангренажният ремък е важна част от всяко превозно средство и навременната смяна на ангренажен ремък е изключително важна. Двигателят разчита на ангренажен ремък, за да схинхронизира коляновия и разпределителния вал.  Следователно смяната на ангренажния ремък е важен процес от поддръжката на автомобила.

Какво е ангренажен ремък?

Ангренажният ремък е елемент, което поддържа всички движещи се части на двигателя в синхрон. Може също така да захранва водната помпа, инжекционната помпа и маслената помпа.

Ангренажният ремък е направен от гума с твърди зъбци, които се зацепват със зъбчатите колела на разпределителния и коляновия вал. Това помага за синхронизирането на движениета между тях. Друга важно свойстяво на ангренажния ремък е да гарантира, че всмукателните и изпускателните клапани на двигателя се отварят и затварят навреме.

ангренажен ремък

Ако коляновият и разпределителният вал не работят в унисон, това означава, че нещо не е наред с автомобила. Когато всмукателните клапани се отворят прекалено рано, това е много вероятно да се дължи на твърде много гориво-въздушна смес, която тече в горивната камера на двигателя. От своя страна това може да доведе до загуба на мощност.

Смяна на ангренажен ремък – как да разберем кога да го подменим с нов

Смяната на ангренажния ремък е от съществено значение. Всеки модел автомобил се различава един от друг, така че животът на ангренажния ремък може да варира. Въпреки това, обикновено смяната на ангренажния ремък трябва да се извършва на всеки 80000 до 150000км.

Тъй като ангренажният ремък по същество е направен от гума, той със сигурност ще се износи с течение на времето и в крайна сметка ще се повреди. При скъсване на ангренажен ремък, двигателят на колата ще спре да работи. Това понякога може да повреди доста лошо двигателя.

смяна на ангренажен ремък

Признаци за смяна на ангренажен ремък

Ангренажния ремък понякога може да се скъса без никакви предупредителни знаци или признаци. Ето няколко признака, които според експерти, може да ви помогнат да предотвратите това:

  • мощността на вашия двигател е намаляла;
  • колата започва да прегрява;
  • усещате вибраци при движение;
  • трудност при запалване на двигателя;
  • скърцащи звуци;
  • изтичане на масло.

Как се извършва смяна на ангренажен ремък?

Смяната на ангренажен ремък изисква базисно разбиране от работата на двигателя. Ако нямате опит или нямате познания, препоръчваме ви да се обърнете към добър сервиз. Но ако имате солидни  познания и обичате да се справяте сами, ето и няколко напътствия стъпка по стъпка.

Вземете точния ангренажен ремък за вашия автомобил

Съгласно ръководството на производителя, проучете спецификацията за ангренажния ремък за вашата кола. Обикновенно търгопците имат програми, с които проверят това с рамата на автомобила. Важно е да вземете правилния резервен ангренажен ремък, за да сте спокойни занапред.

Уплътнения

Когато закупувате нов ангренажен ремък, би било чудесно да купите и нови уплътнения

Разкачете акомулатора

За да избегнете евентуални токови удари, изключете минус клемата на акомулатора докато работите. Не е необходимо да изваждате целия акомулатор.

Свалете ремъка на алтернатора

Това е малък ремък, който се намира в горната част на ангренажния ремък. За да създадете хлабина, трябва да разхлабите гайките.

Освободете елементите около ремъка

Много елементи и части са прикрепени към ангренажния ремък. Те включват помпа на кормилното управление и компресор на климатика. Когато разхлабите гайките, свалете всички тези части, така че да не създават налягане във фитингите. Ако не го направите, това може да причини проблеми по-късно.

Свалете дистрибуторната капачка

В случай, че имате дистрибуторна капачка, ще трябва да я свалите. Това може да включва и премахване на някои скоби.

С помощта на гаечен ключ завъртете болта на коляновия вал за да изравните маркировката с 0.

Отстранете всички болтове

Развийте всички болтове, които държат капака и го свалете. Уверете се, че разпределителният и коляновият вал са подравнени правилно. С помощта на точки или линии върху ролките се уверете, че главите на валовете са синхронизирани.

Задръжте обтегача на ремъка място и поставете новия

Развийте или разхлабете болтовете, за да задържите обтегача ремъка на място.
Поставете новия ремък на място и се уверете, че въртящият момент е нагласен правино.

Сглобете отново всички части в обратен ред

След като сте поставили ангренажния ремък на място, монтирайте всички части които сте свалили преди това по обратен ред. След това запалете двигателя и карайте бавно, за да видите дали ангренажният ремък е монтиран правилно и всичко друго работи нормално.

При смяна на ангренажен ремък има стъпки, които може да са досаден процес, ако не сте наясно как всичко това се прави. Тъй като е важна част от системата на автомобилния двигател, важно е да го направите правилно, така че ако не сте сигурно, се обърнете към сервиз.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Шкода Кодиак Джип / SUV (Skoda Kodiaq 2017- досега)

Шкода Кодиак е здрав и практичен семеен товарен автомобил, който е много подходящ за съвременния живот с деца. Но фактът, че има седем места...