Първото поколение Мазда CX5 беше голям SUV и беше перфектен за тези, на които Nissan Qashqai с размерите на семейния SUV беше твърде малък, а BMW X3, друг голям SUV, твърде скъп. Въпреки това, тази кола всъщност е далеч по-добра от полуавтомобила, който такова описание предполага, и сега q прави покупка на наистина добра стойност за тези, които търсят нещо едновременно добро за шофиране и надеждно.
Мазда CX5 беше различен от конкурентите си по това, с това че се предлагаше само с 2,0-литров бензинов или 2,2-литров дизелов двигател, а не с набор от намалени бензинови агрегати с турбокомпресор, по-малки дизелови или хибридни двигатели. Бензиновата версия имаше 163 к.с. и се предлагаше с предно задвижване и механична скоростна кутия, докато дизеловата беше със 148 или 173 к.с. и опция за задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия.
При пускането си на пазара Mazda CX-5 се предлагаше в версии SE L и Sport, като и двете бяха добре оборудвани. SE L разполага с двузонов климатроник, предни и задни сензори за паркиране, круиз контрол и 17-инчови лети джанти. Спортните модели добавят 19-инчови джанти, електрически регулируема шофьорска седалка, камера за заден ход и по-мощна стереоуредба Bose. Моделите SE L Nav и Sport Nav се предлагат с включена сателитна навигация, докато моделите SE L Lux бяха представени през 2013 г. и включваха люк на покрива и отопляеми кожени седалки.
Двигатели и мощ на Мазда CX5
Има три варианта на двигател и две скоростни кутии за избор.
2,0-литровият бензинов агрегат в Mazda CX-5 получава 163 к.с., а теглителната мощност е оценена на 210 Nm. Бензиновият двигател дърпа силно и макар и донякъде шумен, когато работи усилено, той наистина върши работата си много добре. Той може да се похвали с емисии на CO2 от само 139 г/км. Автомобилът с бензинов двигател ускорява до 0 до 100 км.ч. в час за 9,2 секунди и развива максимална скорост от 198 км.ч.
Можете да се сдобиете или шестстепенна механична трансмисия, която е истинско удоволствие или шестстепенна автоматична трансмисия с дизеловите двигатели. Това предлага на водачите възможността да превключват предавките ръчно, макар и малко по-бавно от скоростна кутия с двоен съединител, чрез конвенционално разположения скоростен лост. Можете също така да посочите предно или задвижване на всички колела.
Дизеловият двигател, 2,2-литров агрегат с двойно турбокомпресор, се предлага в две мощности. Версията с по-ниска мощност генерира 148 к.с. и 380 Nm теглителна мощност и може да бъде поръчана със задвижване на две или четири колела. Това вероятно е най-популярният двигател, тъй като в конфигурация с ръчно задвижване на двете колела отделя само 119 г/км. Той ще ускорява от 0-100 км.ч. за 9,2 секунди.
Има и модел със 173 к.с., наличен само в спецификация със задвижване на четирите колела. С тази версия спринтът до 100 км/ч се осъществява само за 8,8 секунди, докато максималната скорост е 200 км/ч. И двата дизелови двигателя се движат изключително добре, с наличен въртящ момент от много ниски обороти и равномерно разпределение на мощността чак до червената линия от 5200 об./мин.
Интериор и комфорт при Мазда CX5
Mazda е положила много усилия, за да осигури на водача отлична позиция при шофиране. Местоположението на скоростния лост, педалите и седалката заедно означава, че наистина се чувствате под контрол. Видимостта също е добра и е подпомогната от повдигнатата позиция на седене. Въпреки че може би не е толкова луксозен като предложенията на първокласни фирми като Audi или BMW, зад волана на Мазда CX5 не е лошо място.
Таблото е проста комбинация от аналогови циферблати и LCD екран на бордовия компютър, който ви казва всичко, което трябва да знаете. Има сателитна навигация, монтирана на таблото с 5,8-инчов сензорен екран, но не е нужно да се навеждате напред, за да го управлявате.
Возията наистина е много добра, така че получавате страхотен комфорт на Mazda CX5. Той се чувства изключително премерен на не толкова идеални пътни настилки и ще преодолее неравности и дупки в стил, който обикновено е запазен за по-скъпите автомобили.
Ще забележите малко шум при пътуване в Мазда CX5, но в характерно отклонение от нормата Mazda решава да не прави колата последната дума в безшумното шофиране. Фирмата вярва, че трябва да чуете двигателя, така че е проектирала шумозаглушителя по начин, който позволява тези честоти в кабината, като същевременно намалява други, като шума от пътя и гумите.
Практичност и безопасност при Мазда CX5
Рекордът за безопасност на Mazda CX5 е отличен и колата е постигнала пълен рейтинг от пет звезди от Euro NCAP за безопасността на пътниците при катастрофа. Той също така отбеляза добри резултати за системите за безопасност на децата и при сблъсък, подпомогнати от стандартната Smart City Brake Support. В колата има цял набор от функции за активна и пасивна безопасност, основната от които е гореспоменатата суперздрава стоманена обвивка.
Други пасивни системи включват стандартни предни, странични и пътнически въздушни възглавници, седалки с намаляване на камшичния удар и каросерия, оптимизирана за предотвратяване на нараняване на пешеходци в случай на сблъсък. Функциите за активна безопасност включват Smart City Brake Support, която ви помага да избегнете сблъсък с автомобили при ниски скорости чрез подготовка на спирачките, предупреждение за напускане на лентата, наблюдение на мъртвата зона и система за управление на дългите светлини.
Това автоматично превключва между дълги и къси светлини, за да осигури най-добрата видимост, като същевременно не заслепява другите шофьори.
Обемът на багажника в Мазда CX5 се оценява на 503 литра до „линията на колана“ или 463 литра до капака на багажника, който предпазва пътниците отзад от студа при товарене на багажника. Повдига се автоматично, когато капакът на багажника се повдигне, а също така се отстранява лесно и се прибира спретнато в багажника, когато не е необходим. Максималното възможно товарно пространство в Mazda CX-5 е 1620 литра и това се постига със сгънати и три задни седалки.
Проблеми с Mazda CX5
За какво трябва да внимавате?
Като цяло Mazda е здрав и надежден избор, с много малко проблеми. Въпреки това, през годините бяха идентифицирани различни проблеми, така че си струва да държите под око, когато преглеждате евентуални покупки.
Bluetooth
Bluetooth настройката на Mazda може да бъде малко темпераментна, или отказва да се сдвои със смартфон, или понякога не ви позволява да извършвате повиквания, след като сте сдвоени.
Двигател
Дизеловият двигател на Mazda може да страда от разреждане на маслото с гориво поради проблеми с регенерирането на филтъра за твърди частици. Това повишава разходите за поддръжка.
Шум от гуми
Някои хора са установили, че техните Мазда CX5 генерира много шум от пътя. Гумите и пътната настилка правят всичко различно.
Сателитна навигация
Ако закупите кола без сателитна навигация, трябва просто да закупите SD карта и да я поставите в слота, за да имате навигация.
снимии: Wikimedia, Public Domain