Проверка на охладителна течност на двигателя. Охлаждащата течност на двигателя е жизненоважна за безпроблемната работа на вашия автомобил, така че е важно да знаете точно как и защо се използва.
Тук ще ви помогнем да идентифицирате всички проблеми с охладителната течност на вашия двигател или охлаждащата система, като разгледаме всичко – от различните формули на охлаждащата течност до това колко често трябва да я проверявате и какво да правите, ако подозирате, че нещо не е наред.
Проверка на охладителна течност на двигателя
Вижте ръководството на вашата кола за местоположението на капачката за пълнене на охлаждащата течност, съветите по-долу може да варират за различните автомобили.
Винаги се уверявайте, че двигателят е охладен, преди да отворите капачката на резервоара, за да проверите вашата охладителна течност. Вътре може да се е натрупала гореща вода под налягане.
Уверете се, че охлаждащата течност е между маркировките min и max отстрани на резервоара.
Какво е охлаждаща течност на двигател?
Охлаждащата течност на двигателя е течност на водна основа, която предпазва двигателя на вашия автомобил от прегряване чрез регулиране на температурата.
Работата на вашия двигател произвежда голямо количество енергия, която се преобразува или в мощност, за да придвижи автомобила напред или в топлина.
Докато част от топлинната енергия се изхвърля през отработените газове, останалата топлинна енергия остава вътре в двигателя.
Охладителната течност протича през системите на двигателя и абсорбира тази топлина. След това се прехвърля в радиатора на автомобила, където се охлажда от въздушния поток, докато автомобилът се движи.
Ако превозното средство е неподвижно, вентилатор ще поддържа въздушния поток, за да намали температурата на охлаждащата течност.
Самата охлаждаща течност е смес от етилен или пропилей гликол и вода, обикновено в съотношение 50 на 50.
Колко често да проверявате вашата охладителна течност?
Трябва да проверявате охлаждащата течност на двигателя поне два пъти годишно преди лятото и зимата, в идеалния случай. Въпреки това, този диапазон може да варира за различните автомобили.
Охлаждащата течност трябва да се долива винаги, когато нивото падне под водещите маркировки.
Когато става въпрос за източване и смяна на охлаждащата течност като цяло, насоките на производителите също варират, въпреки че това може да стане след минимум 50 000 км в зависимост от това колко стара е колата ви.
Ако забележите някаква ръжда или промяна в цвета на охлаждащата течност – тя трябва да бъде сменена веднага.
10 признака, които подсказват за евентуален проблем с двигателя
Можете ли да долеете охладителна течност с вода?
Охлаждащата течност трябва да се долива с вода само в случай на авария, когато нивото на охлаждащата течност е по-ниско от необходимото.
Добавянето на малко вода към охлаждащата течност не би трябвало да причини щети, но добавянето на твърде много от нея ще понижи нейната точка на кипене и ще попречи на охладителната течност да работи по-ефективно.
Охлаждащата течност на двигателя също често се нарича антифриз. Охладителната течност се използва за поддържане на температурата на двигателя през цялата година. Повечето охлаждащи течности с добро качество имат свойства против замръзване, за да поддържат охлаждащата течност функционираща при температури под нулата.
Винаги проверявайте етикета на продуктите. „Охладителна течност“ обикновено се доставя предварително смесена с антифриз и готови за употреба. Ето защо имената „охладителна течност“ и „антифриз“ често се използват взаимозаменяемо.
Други течности против замръзване ще трябва да се разреждат с 50% вода преди употреба или както е посочено на етикета.
Антифризът също така помага за предотвратяване натрупването на котлен камък и корозия.
Как да разбера дали имам проблем с охлаждащата течност двигателя?
Лампата на таблото за температура ще започне да показва по-голямо от нормалното отчитане, което означава, че двигателят на колата ви прегрява.
Светлината на термометъра на таблото ви също ще се активира. Въпреки че може да означава, че охлаждащата ви течност намалява, но това не винаги е така.
Първо проверете дали нивата на вашата охладителна течност са по-ниски, отколкото трябва. Ако нивото е твърде ниско – потърсете течове по всички маркучи, скоби и уплътнения.
Колкото по-старо е превозното средство, толкова по-податливи ще бъдат частите на маркучите и уплътненията. Ако установите, че нивото на охлаждащата ви течност значително пада под указанията, това обикновено означава теч.
Други причини за изтичане на охладителна течност могат да бъдат разхлабена капачка на радиатора, която позволява на течността да излезе, дефектен предупредителен сензор или блокиран радиатор.
Резюме
Независимо дали сте в състояние да забележите източника на проблема или не, важно е да закарате автомобила си на проверка възможно най-скоро, ако установите, че нивото на охлаждащата ви течност продължава да пада.