Ford Puma е един от любимите на много хора SUV с малки размери, защото предлага толкова наистина широка гама от възможности. Той може да привлече вниманието с дизайна си, да превозва мебели и да осигури забавно шофиране.
Форд Пума дължи много от успеха си на Ford Fiesta. Споделя основата си с вече спряното от производство супермини на Ford, което означава, че има фантастична гама от двигатели, ръчна скоростна кутия с рязко превключване, много добре претеглени контроли и настройка на окачването.
Но не всички новини са добри. Кабината на Ford Puma е малко скучна и информационно-развлекателната й система изглежда остаряла в сравнение със системата, използвана в Peugeot 2008 . Въпреки това, Форд Пума се продава от 2019 г., което означава, че наближава своя фейслифт в средата на живота си – и има голям шанс Ford да монтира колата със същия по-голям инфоразвлекателен екран, който се намира в актуализирания Focus.
Ford Puma (характеристики)
Стандартния Ford Puma се предлага с избор от два двигателя. И двата са 1,0-литрови трицилиндрови бензинови агрегати с турбокомпресор:
- базовият модел има 125 к.с.,
- докато по-мощният вариант предлага 155 к.с.
И двата са съчетани с шестстепенна ръчна скоростна кутия като стандарт, въпреки че можете да имате седемстепенна автоматична скоростна кутия, като допълнителна екстра, което е по-добрия вариант. Ако сте фен на скоростите, Ford също продава Puma ST модификация.
Има четири спецификации за избор, наречени Titanium, ST-Line, ST-Line X и ST-Line Vignale. Моделът Titanium разполага със 17-инчови алуминиеви джанти, автоматични фарове, чистачки със сензор за дъжд и 8,0-инчова информационно-развлекателна система. Получавате и добра гама от стандартно оборудване за безопасност, включително задни сензори за паркиране, круиз контрол и асистент за поддържане на лентата.
Автомобилите ST-Line получават по-агресивен бодикит, уникален комплект от 17-инчови алуминиеви джанти, спортно окачване, спортни седалки и 12,3-инчов цифров инструментален панел. Моделите ST-Line X надграждат тази спецификация с 18-инчови алуминиеви джанти, полукожени седалки и безжично зарядно устройство за смартфон, докато автомобилите ST-Line Vignale имат всички играчки, които Ford може да хвърли на кола. Надстройките за колата с най-висока спецификация включват предни сензори за паркиране, отопляеми предни седалки, отопляем волан и достъп без ключ.
Двигатели на Форд Пума
Ford запази нещата прости с модела Puma. Стандартният автомобил се предлага с два 1,0-литрови трицилиндрови бензинови двигателя, като и двата разполагат с лек хибрид .
Бензинови двигатели на Ford Puma
Базовият агрегат дава 125 к.с., докато по-скъпата версия има 155 к.с. И двата предават задвижването към предните колела чрез шестстепенна ръчна скоростна кутия като стандарт, въпреки че седемстепенна автоматична се предлага като опция. Въпреки това бихме ви препоръчали да избягвате автоматичното. Не става за колата.
И двете са готови малки единици, предлагащи изненадващ обрат на скоростта и безмилостна горивна ефективност. И двете характеристики се дължат на меката хибридна система на Ford. Технологията се състои от малък пакет батерии и електрически мотор, закрепен с болтове към двигателя. Той подпомага двигателя при рязко ускоряване и улавя енергия, която иначе би била изразходвана, когато колата намалява.
За разлика от самозареждащата се хибридна кола, електрическият мотор на Ford Puma не може да управлява колата сам. Вместо това той изпълнява по-скоро поддържаща функция и има някои много хитри трикове за внедряване. Например, неговата старт-стоп система може да изключи двигателя, докато пълзиш, вместо да чака колата да спре напълно. Той също така помага за смекчаване на ефектите от забавянето на турбото, като предоставя допълнителна помощ на двигателя, преди турбото да работи по най-добрия начин.
Дизелови двигатели на Ford Puma
От 2020 година клиентите вече могат за първи път да избират от модели на Ford Puma, включващи 1,5-литров дизелов двигател EcoBlue със 120 к.с., оборудван с нова седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и луксозен нов вариант Puma ST-Line Vignale.
Новият 120 к.с. 1,5-литров дизелов двигател EcoBlue на Puma предлага завладяваща опция за шофьори с голям пробег – осигурявайки от 99 г/км CO 2 емисии и 3,8 л/100 км горивна ефективност NEDC (от 118 г/км и 4,5 л/100 км WLTP) с шестстепенна механична скоростна кутия.
Шестстепенният ръчен 125 к.с. 1,0-литров EcoBoost осигурява от 103 г/км CO 2 емисии и 4,5 л/100 км горивна ефективност NEDC (131 г/км и 5,7 л/100 км WLTP), а 95 к.с. EcoBoost от 102 г/км CO 2 емисии и 4,5 л/100 км горивна ефективност NEDC (от 5,7 л/100 км и 129 г/км WLTP).
Интериор на Форд Пума
Ford Puma споделя голяма част от интериора си с Fiesta, включвайки същото изчистено табло и определено масова колекция от твърда пластмасова разпределителна уредба. Въпреки това е добре направен добре. Просто му липсва лакът, който ще намерите в Peugeot 2008 или Шкода Камик.
Изберете модел ST-Line и ще получите много спортни екстри. Подобренията включват волан с червени шевове, алуминиеви педали, алуминиев лост за превключване на скоростите и черна тапицерия. Моделите ST-Line X Vignale развиват това още повече с допълнителна кожа на волана, малко по-хубаво покритие на арматурното табло и модернизирани кожени седалки с допълнителна подплата.
Инфотейнтмънт
Ford Puma разполага с 8,0-инчова информационно-развлекателна система, работеща със софтуера Ford Sync 3. Това не е най-новата технология, която компанията може да предложи. Все пак екранът е ярък и лесен за четене, докато интерфейсът се основава само на пет основни страници. Това означава, че е лесен за навигация.
Вградената сателитна навигационна система на Ford е особено добра. Той е интуитивен за използване при въвеждане на дестинация и лесен за отмяна на маршрут, докато сте в движение. Ако обаче настройката не ви харесва, Puma се предлага стандартно с кабелни Apple CarPlay и Android Auto.
Комфорт с Форд Пума
- Автомобилът за начално ниво има удобни седалки;
- Столовете ST-Line са по-твърди и удобни;
- Панорамният люк ограничава пространството за главата.
Ford Puma е удобна кола. Позицията при шофиране е много добра, което означава, че отнема повече време да се уморите, докато се движите по магистралата. Има много възможности за регулиране на седалката и волана, а седалката може да се спусне почти до пода, което означава, че по-високите шофьори няма да си блъскат главите в покрива по неравни пътища.
Имаме само едно оплакване относно стандартната позиция на шофиране на Puma. Стандартната основа на седалката на автомобила не се накланя и е малко твърде къса, за да осигури прилична опора под бедрата на по-високите шофьори. Можете да заобиколите това, като изберете модела ST-Line, тъй като той идва с разтегателни седалки.
Можете също така да изберете Форд Пума с панорамен покрив, който позволява много светлина да нахлува в купето. Ако сте висок обаче, уверете се, че сте тествали автомобил с оборудван панорамен покрив, преди да дадете парите си, защото той намалява височината на тавана до надморска височина, която стърже по главата.
Багажник и практичност с Ford Puma
- Огромен багажник, подсилен от съхранение под пода, който е едновременно водоустойчив и разполага с дренажна тапа;
- Разумно количество пространство на задните седалки.
Ford Puma има средно вътрешно пространство за своя клас. Пространството отпред е предостатъчно, но пътниците на задната седалка може да се почувстват малко притиснати. Пространството за краката е голямо, особено ако седите зад по-висок шофьор. Също така си струва да се има предвид, че Форд Пума остава доста тясна кола, така че на петият пътник няма да му е особено удобно за продължително пътуване.
Жабката е голяма и има удобен рафт пред скоростния лост за предмети като например за телефон или калъф за слънчеви очила. Поставките за напитки в кошчетата на вратата обаче не са достатъчно големи, за да осигурят нещо по-голямо от кенче кока-кола, докато поставките за чаши са разположени малко неудобно близо до ръчната спирачка.
Багажник на Форд Пума
Ford Puma компенсира недостатъчното си пространство в купето с водещ в класа си багажник. Със своите 456 литра, той е много по-голям от най-близките си конкуренти и дори успява да победи някои от колите от класа по-горе. Багажникът на Ford Kuga, например, измерва само 412 литра, докато този на Skoda Kamiq е едва 400 литра.
Доста голяма част от допълнителната практичност на Puma идва благодарение на 80-литровото отделение за съхранение под пода на багажника. Ford нарича това „Мегакутия“ и тя има различни приложения. Облицована е с водоустойчива пластмаса и има собствен дренаж, което означава, че можете дори да го използвате като импровизиран охладител.
Разходи около автомобила
Ford Puma е много достъпна кола за управление, благодарение на своите малки 1,0-литрови бензинови двигатели и мека хибридна технология. Най-икономичният двигател на хартия е оборудваният с ръчно управление модел със 125 к.с., който има официална цифра за икономия на гориво по WLTP до 52,3 mpg. Въпреки това, тъй като по-мощният модел със 155 к.с. използва същия основен двигател, той публикува официална цифра от 51,4 mpg.
С други думи, няма голямо наказание при избора на по-мощен двигател. Всъщност, според нашия опит, двигателят със 155 к.с. може да бъде по-ефективен от модела със 125 к.с. в реалния свят, тъй като не е необходимо да се работи толкова усилено, за да достигне необходимата скорост. Постигнахме среден разход близо до 42 mpg дори когато тествахме неговата производителност, което е много впечатляващо.
Мнения за Ford Puma
Puma 1.0 EcoBoost Hybrid mHEV 155 ST-Line Vignale
Изглежда хубавa и модернa и има добро място за съхранение, но смяната на скоростите винаги е много рязка и никога не е плавна. Технологията в колата не работи много добре, има безжично зареждане, но за да използвам телефона си, трябва да го включа, което означава, че има кабели и точката за безжично зареждане може и да не е в колата. Два пъти съм закъсвала с дете на 6 месеца. Всеки път, когато колата се включи, тя използва електричество, въпреки че не иска да запали и постоянно има предупреждения или известия за това, което не работи поради неработеща електрическа система.
Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid mHEV Titanium
Разходът на бензин е разочароващ за малък двигател. Колата има много възможности, но цялостното шофиране не ми допада
1.0 EcoBoost Hybrid mHEV 155 ST-Line X MY21.75
Голямо пространство за багажник, производителността е добра от 1-литровия двигател, шофирането също е забавно, експлоатационните разходи са относително ниски. Бих предпочел автоматик. Има малко шум на пътя от гумите при над 90 км.ч. в час. Бих препоръчал Форд Пума, тъй като плюсовете са много повече от минусите.
Цена на Форд Пума към 2024
Забележка: цените се отнасят към момента на публикуване на статията
Цени за Форд Пума бензин/хибрид
- 1.0 EcoBoost mHEV Титаниум – 41 130 лв
- 1.0 EcoBoost mHEV Титаниум – 44 820 лв
- 1.0 EcoBoost mHEV Титаниум Х – 48 960 лв
Цени за Ford Puma дизел/хибрид
- 1.0 EcoBoost Титаниум – 39 960 лв
- 1.0 EcoBoost Титаниум Х – 45 720 лв