Много хора се питат какви са разликите между радиални и диагонални гуми. И така, в днешната публикация ще разгледаме разликите между тези технологии за видове гуми, включително плюсовете и минусите на радиалните и диагоналните гуми.
Радиални гуми срещу диагонални гуми
Основната разлика между гумите радиални и диагонални гуми е в конструкцията на самата гума. Материалите на кордата също са различни, което води до промени във функционалните характеристики на радиалните и диагоналните гуми.
Конструкция и употреба на радиална гума
Радиалните гуми са най-често срещаният тип гуми, използвани в съвременните превозни средства.
Те имат странична стена, която се движи право нагоре и надолу и са направени от един слой стоманена корда, който минава под ъгъл от 90 градуса спрямо централната линия на гумата.
Радиалните гуми предлагат по-плавно и по-комфортно возене от радиалните гуми.
Радиалните гуми работят по-добре при скорости на магистрала и под товарване.
Те са по-икономични и имат по-дълъг живот. Радиалните гуми са по-устойчиви на пробиви и се справят по-добре с шофиране с висока скорост.
Препоръчват се за високопроизводителни автомобили, SUV МПС-та и камиони.
Радиалните гуми имат по-добро сцепление с пътя, осигурявайки подобрено управление и стабилност.
Те обикновено са по-скъпи от диагоналните гуми, но по-дългият им живот и подобрените характеристики ги правят по-добра инвестиция в дългосрочен план.
Недостатъци на радиалните гуми
- Понякога конструкцията на стоманения колан може да повлияе на качеството на возене;
- Ударите в бордюра могат да причинят повреда на страничната стена;
- По-твърдият протектор увеличава шума от гумата.
Конструкция и употреба на диагонална гума
Диагоналните гуми имат странична стена, която минава диагонално от борд до борд, с множество слоеве от плат с гумено покритие, които вървят под ъгъл един спрямо друг и спрямо централната линия на гумата.
Диагоналните гуми обикновено се използват при по-стари превозни средства.
Те са по-подходящи за офроуд условия поради здравата си конструкция и здрави шарки на протектора.
Гумите от дсиагонален тип имат по-гъвкава странична стена, която осигурява по-добро сцепление върху неравномерни повърхности, което ги прави добър избор за превозни средства с висока проходимост, като 4×4 и камиони.
Те често са по-евтини от радиалните гуми.
Диагоналните гуми сигуряват по-здраво возене и могат да се справят с големи натоварвания по-добре от радиалните гуми.
Те не са толкова икономични, нито толкова издръжливи като радиалните гуми и не се справят добре с шофиране с висока скорост.
Въпреки ограниченията си, диагоналните гуми все още могат да осигурят добро представяне и добри стойности за определен вид шоифиране.
Диагоналните гуми са по-евтини от радиалните гуми.
Недостатъци на гумите с диагонален колан (слой)
- Протекторът се износва по-бързо поради по-високото сцепление;
- Високото съпротивление при търкаляне може да повлияе на разхода на гориво;
- може да се появи загуба на сцепление при завиване;
Как да проверите дали имате диагонална или радиална гума?
Можете лесно да определите дали имате едната или другата, като проверите страничната стена на гумата.
Диагоналните гуми имат странична стена, която минава диагонално от борд до борд, с множество слоеве от плат с гумено покритие, които вървят под ъгъл един спрямо друг и спрямо централната линия на гумата. Буквите „BIAS“ или думата „BIAS PLY“ обикновено ще бъдат написани на страничната стена, за да обозначат този тип гума.
Радиалните гуми, от друга страна, имат странична стена, която се движи право нагоре и надолу и е направена от един слой стоманена корда, който минава под ъгъл от 90 градуса спрямо централната линия на гумата. Думата „RADIAL“ или буквите „RADIAL PLY“ ще бъдат написани на страничната стена, за да обозначат този тип гума.
И така, каква гума избирате?
Изборът между гуми радиални и диагонални гуми зависи от няколко фактора като вида на превозното средство, условията на шофиране и личните предпочитания.
Радиалните гуми са по-популярният избор и предлагат няколко предимства пред диагоналните. Те имат по-дълъг живот, по-добра горивна ефективност и осигуряват по-плавно и по-комфортно пътуване. Радиалните гуми също са по-устойчиви на пробиви и могат да се справят по-добре с високоскоростно шофиране. Те обикновено се използват при модерни превозни средства и се препоръчват за високопроизводителни автомобили, SUV и камиони.
Диагоналните гуми, от друга страна, са по-подходящи за по-стари превозни средства и за използване в условия извън пътя, където тяхната здрава конструкция и здрави шарки на протектора са по-подходящи за изискванията на неравен терен. Те също така имат по-гъвкава странична стена, която осигурява по-добро сцепление върху неравномерни повърхности, което ги прави добър избор за превозни средства с повишена проходимост, като 4×4 и камиони.
В заключение, радиалните гуми са по-добрият избор за повечето превозни средства и условия на шофиране, но диагоналните може да са по-добър избор за определени приложения, като офроуд превозни средства и по-стари превозни средства. В крайна сметка, решението между двата вида гуми трябва да се основава на специфичните нужди на вашия автомобил и вида на шофиране.