През 2021г. Мазда пусна първия си електрически модел, Mazda MX-30 SUV, със слухове, че планира да пусне ротационен двигател за разширяване на пробега в моделната линия през януари тази година.
Mazda MX-30 е стилна, забавна за шофиране и в момента се предлага на специална цена с включен 16 000 лв еко бонус от 65 980лв.
Mazda MX-30
В цялата гама на Mazda може да срещнете автомобили, които са добри за шофиране и Мазда MX-30 също поддържа това ниво.
Mazda се движи много гладко за електрически автомобил. Допълнителните 130 кг тегло на версията R-EV (плъгин хибрид задвижване с роторен двигател) може би означава, че тя няма да се движи толкова добре, колкото електрическата версия, така че е по-добре да избягвате по-големи дупки и да се отнасяте с повишено внимание към неравности по терена.
Кормилното управление значително помага при паркиране. То реагира незабавно на движенията, а по криволичещи пътища системата Electric G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus) работи на заден план, като регулира въртящия момент на електрическия мотор, за да подпомогне управлението. В комбинация с добро сцепление, Mazda MX-30 е относително стабилен на пътя.
Интериор на Мазда MX-30
В сравнение с екстериора, интериора показва малко по-различно отношение към дизайна. Минимализмът има предимство тук, а физическите бутони са запазени само за управлението на климатика, управлението на радиото и волана. Като цяло дизайн е сдържан.
Повечето от другите функции, като аудио контролите и сателитната навигация, се управляват с помощта на една от най-елегантните и интуитивни информационно-развлекателни системи с помощта на въртящ се джойстик.
7,0-инчовият екран, монтиран на таблото, е малък в сравнение с това, което се предлага в наши дни и контролира почти всичко, освен HVAC.
Материалите се чувстват солидни, наблюдават се някои хубави щрихи, като коркова облицовка на централната конзола и други. Седалките имат комбинация от меки на допир и устойчиви материали, които са привлекателни за гледане и усещане, но са леко твърди при по-дълги пътувания и им липсва известна опора според някои критици.
Мотор и мощности на Mazda MX-30
Задвижването се осъществява от двигателя e-Skyactiv в Mazda MX-30 и може да генерира 143 к.с. и максимален въртящ момент от 271 Nm. Това е добра мощност за малък кросоувър, но дори и със сравнително компактната батерия от 35,5 kWh, колата все още тежи 1750 кг. Версията R-EV е дори още по-тежка със своите 1881 кг, въпреки че допълнителното й тегло е смекчено от мощността на електрическия мотор със 168 к.с.
И двете версии се усещат много живи и енергични на пътя, когато ускоряват до 30 или 40 мили в час. Шумът е маскиран чрез изкуствен звук, който се излъчва от високоговорителите в кабината и става по-висок, когато шофирате по-бързо.
Във версията EV това е удобен вариант за отчитането на увеличението на скоростта за тези от вас, които са свикнали със звука на двигател с вътрешно горене, докато в модела R-EV помага да се прикрие звукът от ротационния бензинов двигател, докато работи. Усиленият звук не е твърде натрапчив, което е добре, защото не може да бъде изключен.
Функции за безопасност при Mazda MX-30
Наречен i-Activsense, пакетът от стандартни функции предоставя функции за смекчаване на сблъсък и поддържане на лентата, за да помогне за намаляване на риска от злополука. За повече информация относно резултатите от краш теста на Mazda MX-30 посетете NHTSA и IIHS. Основните функции за безопасност включват:
- стандартно автоматизирано аварийно спиране с разпознаване на пешеходци;
- стандартно предупреждение за напускане на лентата с асистент за поддържане на лентата