Ревю на Фолксваген Поло 1.4 бензин – 5то поколение

Няма съмнение, че 1.4л бензинов вариант на Фолксваген Поло е може би една от най-добрите модификации, които може да вземете. Колата е приятна за шофиране, икономична и има усещане за простор. А и предвид нормалната й цена втора ръка, това я прави още по-привлекателна.

M 93, CC BY-SA 3.0 DE / Wikimedia

Малко предистория

Петото поколение Фолксваген Поло идва с избор от пет двигателя, три бензинови и два дизелови. Това са 1.2-литровия двигатели с 60 или 70 к.с. и 1.4-л с мощност от 85 к.с. Дизеловите от това поколение на Volksvagen са два, 1.6-литрови комън рейл TDI със 75 или 90к.с.  Всички модели предлагат прилично ниво на соборудване, включително четири въздушни възглавници, ABS и, за първи път, ESP фуинкция за всяка версия.

Фолксваген Поло е базиран на платформата PQ25 на Volkswagen, която още е споделяна от SEAT Ibiza Mk4 и Audi A1 Mk1.

Фолксваген Поло

M 93, CC BY-SA 3.0 DE / Wikimedia

Характеристики на Фолксваген Поло 1.4 бензин, 5вр (2011г.)

Спецификация на двигателя
Мощност 86 к.с. (63 кв.ч.)
Кубатура 1390куб.см.
Платформа А05
Шаси Хечбек
Масло за двигателя
Синтетично масло (вискозитет) 0W-30 | 0W-40 | 5W-30 | 5W-40 | 10W-
Интервал на обслужване
Ангренажен ремък 90000км
Въздушен филтър 90000км
Свещи 60000км
Масло и маслен филтър 15000км
Спирачна течност 3 години
Разход на гориво
Градско 8л/100км
Магистрала 4.7л/100км
Комбинирано 5.9л/100км

Шофиране и возия

Фолксваген Поло е лесен за шофиране при градски условия благодарение на лекия волан и добрата видимост. Сравнително тесните странични колони не блокират видимостта, а голямото задно и предно стъкло също спомагта да извършвате лесно паркиране. Дори ако вземете по-големи алуминиеви джанти, подрусването няма да се усеща толкова многоа при остри завои, накланянето е напълно приемливо.

VW Polo GTI заслужава специално внимание. С 1.4-литровият си двигател, той има компресор за повишаване на производителността. Турбокомпресорът се включва при 3000 об./мин., вдъхвайки на двигателя до мощност от 178 к.с. Всичко това допринася за ускорение от 0 до 100км.ч. едва за 6,9 секунди, което ще се понрави на любителите на високите скорости. Тази модификация е със седемстепенна скоростна кутия сдиректно превключване (DSG).

Виж още: Листовки за шофьорски изпит

 

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Хибридни коли (плюсове и минуси)

Плюсовете и минусите на хибридни коли и срещу конвенционални автомобили. Разглеждаме предимствата и недостатъците на хибридните автомобили, заслужават ли си разходите и всичко около...