VW Tiguan – ревю от 2016 до 2023 (мнения, проблеми)

Едно от най-големите оплаквания към това второ поколение VW Tiguan, когато пристигна в 2016 г., e цената му. Хората вярваха, че е твърде скъп, особено по отношение на своя предшественик.

Сега, след доста години зад гърба си, това не притеснява хората зад VW Tiguan. Моделът е всъщност добър избор за покупка втора ръка. Има и варианти за задвижване на четирите колела при повечето варианти и разтегната седемместна версия Volkswagen Tiguan Allspace.

Двигатели на VW Tiguan

Моделите след 2019 г. намалиха гамата до двигателя 1.5 TSI във версии 130 и 150 и дизела 2.0 TDI във версии 150 и 200. Има и eHybrid, който съчетава 1,4-литров бензинов двигател с електрически мотор.

Фолксвафген Тигуан бензин

1.4 Turbo от 125 и 150 Този двигател беше отличен по отношение на производителност и надеждност, така че ако искате обикновен Tiguan за градско обхождане, тогава 1.4 TSI с ръчна скоростна кутия е добър вариант.

1.5 Turbo от 130 и 150 конски сили – 1.5 TSI EVO има малко  бавна скорост на реакция и може би не е много популярен избор сред любителите на марката.

2.0 Turbo EA888 със 150, 180, 190, 220, 230 и 320 к.с. с изключение на първия, тези двигатели  няма специфични проблеми, но този със 150 к.с. все още харчи масло.

VW Tiguan дизел

VW Tiguan

1.6 TDI със 115 конски сили – Не. Искам да кажа, да, разбира се, надежден е, но наистина ли искате 1.6 TDI? Дори VW не смятаха, че този двигател си струва, така че бързо го изтеглиха от рафтовете. Няма специфични проблеми, само че е като учителска заплата – недостатъчна. И неадекватна за градския живот. Ако си купите модерен дизел VW…модерен дизел каквото и да е и го разкарвате само из града, ще си прекарате лошо.

2.0 TDI със 150, 190, 200 и 240 конски сили – По принцип мога да пиша само за този двигател, защото това е звездата и единственият подходящ двигател за повечето купувачи. Да, това е здрав и надежден двигател, но трябва да се погрижите за AdBlue инсталацията, филтъра за твърди частици и двумасовия маховик, без значение дали имате автоматична трансмисия или ръчна едно.

Хибрид

1.4 TSI Hybrid със 150 конски сили – икономичен и издържа доста дълго време, но някои ремонти могат да бъдат много скъпи. Въпреки това, както при всеки хибрид, мотора обикновено издържа 10 години с малка или никаква намеса, така че все още сте в безопасната зона.

На пътя

На пътя VW Tiguan вози и се държи наистина добре. Той може чудесно да приглуши несъвършенствата на пътя и неравностите при скорост, като същевременно е достатъчно твърд, за да предложи вида управление, с който собственикът на нормален хечбек би свикнал.

Проблеми с надеждността VW Tiguan

Автоматичната скоростна кутия DSG7 DQ500 е този, който отваря книгата с общи проблеми с надеждността за VW Tiguan и VW като цяло. Или се проваля, или привежда скоростите в движение на забавен каданс, или изобщо не превключва предавките си.

Системите за безопасност са толкова напреднали, че колата понякога спира сама, без причина. Което не е непременно проблем, но би било жалко да сте в градски трафик и да спрете внезапно,  а колата зад вас да ви подпре.

Докладвано е, че системата Start/Stop се в повреждала по средата на кръстовището, което изобщо не е приятно. Алтернативата е да направите като всички останали и да я деактивирате.

Информационно-развлекателната система на Tiguan от второ поколение, въпреки че е по-старо поколение е много по-надеждна и интуитивна. И има голям плюс в това, че има физически, а не цифрови копчета за климатизация на екрана.

Интериор

VW Tiguan

Интериорът не е толкова вълнуващ, но стабилното качество на изработката, меката на допир пластмаса и добре изглеждащите материали ще зарадват всеки собственик. Шофьорската позиция е отлична и видимостта също е добра.

Има достатъчно място отпред, а пътниците отзад получават много място за краката и главата, като седалките три реда са подходящи дори за възрастни. Освен това е гъвкав, с разделящи се, сгъваеми, плъзгащи се и накланящи се задни седалки.

Багажникът е голям дори по стандартите на класа, разбира се няма да може да поберете голямо диво прасе, блъснато на пътя, но размерът му наистина е приличен. Седемместният Allspace има две седалки на третия ред, които са подходящи за по-ниски възрастни хора, но само за много кратки пътувания.

Оборудване

Нивата на оборудване първоначално започват със S, което ви дава климатик, 17-инчови алуминиеви джанти, електрически прозорци и 8,0-инчов сензорен екран за информационно-развлекателна система.

SE добавя тризонов климатроник, предни и задни сензори за паркиране и круиз контрол, докато SE Nav добавя сателитна навигация. Облицовката SEL ви дава дигитален дисплей с инструменти, LED фарове и 19-инчови джанти, докато водещите в гамата R-Line версии получават по-спортни стилистики, 20-инчови джанти и по-твърдо спортно окачване.

SE и SE Nav са комбинирани като част от ревизиите на модела през 2019 г., за да станат Match. Това ново ниво на оборудване получава 19-инчови джанти, камера за обратно виждане, достъп без ключ и функция за помощ при паркиране. R-Line Tech стана новият топ модел и добави електрическа задна врата и камера за съраунд изглед. По-късно моделите след 2019 г. имат гама, намалена до Elegance, Life R-Line и Tiguan. Комплектът за безопасност и сигурност също е първокласен, със стандартно автоматично аварийно спиране за всички модели и оценка от пет звезди на Euro NCAP.

Кои двигатели препоръчват познавачите?

За бензинова мощност горещо се препоръчвам 2.0 TSI от 180 конски сили, а за дизела 2.0 TDI със 190 конски сили.

Мнения за VW Tiguan

2022 Volkswagen Tiguan SE R-Line Black 4dr SUV (2.0L 4cyl Turbo 8A)

Харесвам солидното качество на изработка и елегантен, модерен външен вид, особено. на тази SE-R-линия. Харесва ми и по-живя звук този 2,0-литров двигател от 2022 г. в сравнение с предишни години, които съм притежавал.

Не харесвам контролите на волана и управлението на климатика. Все пак се свиква с тях. Изглеждат модерни и работят добре, но понякога трябва да откъсна очи от пътя, за да ги коригирам.

Има красиво LED вътрешно осветление, което може да се регулира с цветове и интензитет или да се изключва. Фаровете са ясни, бели светодиоди, които осветяват добре пътя, без да заслепяват другите водачи. Огледалото за обратно виждане без рамка с автоматично затъмняване също има вграден компас заедно с дистанционно управление Homelink.

2022 Volkswagen Tiguan SE 4dr SUV (2.0L 4cyl Turbo 8A)

Много хубав малък SUV, третият ред е подходящ за малки деца до тийнейджъри, по-ниски възрастни за кратки пътувания из града. Все пак не бих препоръчал за дълги пътувания. SE е много добре оборудван, но липсват някои функции, които според мен трябва да има във всяко превозно средство, като електрически седалки, като огледало с памет и др. Адаптивният круиз контрол може да се настрои по вкус заедно с наблюдението на мъртвата страна, асистентът за лентата е хубав и работи добре. Плавното управление изглежда малко леко, но много удобно и тихо за шофиране. Окачването се справя с неравностите при градско шофиране. Като цяло бих купил отново.

2022 Volkswagen Tiguan SE R-Line 4dr SUV AWD (2.0L 4cyl Turbo 8A)

За чисто нова кола имаше толкова много проблеми. Основният проблем е ускорението. Понякога, когато натисна педала за газ, той не реагира. Също така имам проблеми с радиото, което не се включва и екранът става черен, както и неизправността на сензорите за паркиране.

Повече потребителски мнения вижте тук и тук.

снимки: Wikimedia
Dinkun Chen, CC BY-SA 4.0,
Damian B Oh, CC BY-SA 4.0,
JamesYoung8167, CC BY-SA 4.0

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии