Един по един автомобилните производители се оттеглят от амбициозните цели за електрически и хибридни автомобил, които обявиха преди няколко години. Audi е последната, която признава, че продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене може да продължат след предварително планираната крайна дата. През 2021 г. компанията с Four Rings обеща да премине към автомобили само с електричество до 2033 г., но сега обмисля да запази превозните средства с ICE в гамата си за по-дълъг период.
Главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер подчерта, че немската луксозна марка трябва да остане „гъвкава“. Той направи това изявление в контекста на потенциално решение на Европейския съюз да отложи целта си да забрани продажбите на нови автомобили, които произвеждат вредни емисии до 2035 г.
Междувременно Audi увеличава фокуса си върху плъгин хибридните предложения. Всички бъдещи автомобили с газови двигатели ще включват опция PHEV. Дьолнер призна, че тези частично електрифицирани задвижвания ще останат в гамата по-дълго от планираното, тъй като преходът към чисти електромобили не напредва толкова бързо, колкото първоначално се очакваше.
Седейки под същия корпоративен чадър на VW Group, Porsche каза нещо подобно преди няколко дни. Те признаха, че преходът към електромобили отнема повече време от предвиденото, придържайки се към целта си електрическите автомобили да представляват повече от 80 процента от продажбите до края на десетилетието, но сега признават, че това ще зависи от търсенето на клиентите. Имайки предвид това, Cayenne ще запази големия си V-8 двигател след 2030 г, споделят от Motor1.
Миналата седмица съперникът на Audi, Volvo също намекна, че двигателите с вътрешно горене могат да останат в гамата през следващото десетилетие. Това е срещу целта на марката, обявена през 2021 г., да стане изцяло електрическа до 2030 г. Шведската марка все още планира да предложи изключително електрическа гама след шест години, но неравномерното приемане на електромобили по света може да наложи промяна в плановете. За да играе на сигурно, изпълнителният директор Джим Роуън обяви, че ще бъдат направени допълнителни инвестиции в меки хибриди и плъгин хибриди.