Ауди RS E-Tron GT Performance разполага с удивителните 912 конски сили и е най-мощната кола на Ауди досега.
След като Porsche Taycan получи цялостна актуализация в средата на цикъла по-рано тази година, изглежда справедливо сестринският модел да последва примера. Кажете здравей на Audi 2025 Audi E-Tron GT, която получава куп актуализации, за да отключи повече мощност, скорост на зареждане и обхват. Занапред ще има три различни версии, от които да избирате: S E-Tron GT, RS E-Tron GT и флагманът RS E-Tron GT Performance.
Най-мощната кола на Ауди досега
Наскоро добавеният лидер в гамата поема ролята на най-мощния сериен автомобил на Audi досега. Той разполага със страхотна мощност от 912 к.с., но все още изостава зад чудовището, което е Taycan Turbo GT с 1019 к.с. Освен че е най-мощната кола, която носи легендарните четири бутала, тя е и най-бързата. Необходими са й само две секунди и половина, за да достигне 100 км.ч. мили в час, все пак две десети от секундата по-бавно от Porsche.
По-слабите модификации също не са точно бавни или недостатъчно мощни. RS E-Tron получава 845 к.с. за спринт от 2,8 секунди, докато базовият E-Tron има 671 к.с. за 3,4 секунди. Моделите с емблема RS достигат максимална скорост от 248 км.ч., докато началното ниво на оборудване ще направи малко по-ниски 236 км.ч. И трите разполагат с двоен двигател, позволяващ задвижване на всички колела. От Audi споделят, че не е планирана конфигурация с един двигател и задвижване на задните колела.
Отвъд новопридобития ефект и скорост, електрическият седан получава подобрена батерия. Използваемият енергиен капацитет е скочил от 84 kWh на 97 kWh, докато теглото е намаляло с 20 паунда. Въпреки това, батерията все още тежи много. Има още добри новини за споделяне за батерията, тъй като сега поддържа 320 kW максимална мощност на зареждане за разлика от предишните 270 kW. При идеални условия на зареждане батерията достига от 10 до 80 процента за 18 минути. Необходими са само 10 минути, за да настроите EV за 274 мили пробег.
Батерията не е единствената част, която е загубила тегло, тъй като задният електрически мотор е доста по-лек от преди. Ако ефективността е това, което търсите, ще искате да пропуснете моделите RS и да вземете базовия S. Audi рекламира максимален пробег от 924 км.ч., но имайте предвид, че това е според цикъла WLTP. Еквивалентната стойност на EPA вероятно ще бъде по-ниска.
Дори началната точка в гамата получава ново разработено двукамерно пневматично окачване с два клапана. Тази активна настройка може да свали колата с 2,1 до 3 инча за секунди, за да увеличи максимално комфорта, когато преминавате през неравности. За RS E-Tron GT Performance, окачването получава специален режим на производителност, пригоден за използване на писта.
Въпреки че E-Tron GT все още изглежда сякаш идва от бъдещето, има някои хубави намигвания към миналото. Например, 21-инчовите ковани джанти са след тези на концепцията Audi Avus Quattro от 1991 г. Вътре цифровият инструментален панел на RS E-Tron GT Performance има бяла тема, препращаща към RS2 Avant от 1994 г.
Audi казва, че 2025 S E-Tron GT започва от €126 000 ($135 200) в Германия, където RS E-Tron GT струва €147 500 ($158 200). RS E-Tron GT Performance се продава за €160 500 ($172 200).