Toyota Avensis (Тойота Авенсис 2011-2015)

Toyota Avensis (Тойота Авенсис) – е пусната за първи път през 2008 г., но й липсва малко по отношение на стилa и технологияta. Тогава от Toyota имат за цел да поправят това като пускат първия фейслифт на този дизайн през 2011 г. и направените промени са достатъчни, за да поддържат тази кола, докато през 2015 г. идва и нейния край. И така, добра ли е Тойота Авенсис в посочените моделни години?

Модели Toyota Avensis / Тойота Авенсис (2011, 2012, 2013, 2014, 2015)

  • Седан с 4 врати;
  • Tourer комби с 5 врати (1.8 бензин, 2.0 л и 2.2 л дизел).

Малко история за Toyota Avensis / Тойота Авенсис

Toyota има собствена представа за това каква трябва да бъде една кола от среден клас. Това не се споделя от повечето автомобилни фенове на Тойота, но се оценява от бизнесмени, които прекарват много километри с модела Тойота Авенсис. За тези шофьори и семейните купувачи като тях – авангардното управление и фантастичният дизайн са много приятни. Но те с радост биха заменили тази последна част за по-практични качества.

Toyota Avensis се отличава с по-голяма ефективност, повече технологии и по-интелигентен външен вид. Достатъчно, за да отговаря на стандарта на класа, така че да няма нищо, което да отвлича вниманието от разумните неща, които този автомобил винаги е правил толкова добре. Това беше достатъчно, за да запази тази Toyota конкурентоспособна в лицето на конкуренцията от Фопрд Мондео, Опел Инсигния и VW Passat, срещу които се изправяше в средния сегмент.

Какво получавате Toyota Avensis

Toyota Avensis 2011-2015
Chile, CC BY-SA 2.0, Wikimedia

Фейслифтът на Toyota Avensis от 2011 г. въведе така наречения “остър външен вид” на Toyota за предницата на този автомобил, който трябваше да придаде на този модел по-динамично усещане. Това направи този модел на Тойота Авенсис след 2011 г. с 15 мм по-дълъг, но цялостният ефект не се различава значително от предишния.

Отпред по-тесните фарове са снабдени с дневни светлини и ограждат трапецовидна решетка, която е голяма и широка с по-дълбоки перки.

Този модел след 2011 г. също получава алуминиеви джанти с нов дизайн и задна броня с нов дизайн – плюс ревизирани светлинни групи, които включват ленти от червени светодиоди. Хромираната лента над регистрационния номер има за цел да добави още излъчване.

Интериор

А вътре? Е, има много по-модерни и по-умно изглеждащи кабини в този сектор, но като  подложите всяка от тях на няколкостотин хиляди км. упорито каране и ще се съмняваме дали някоя ще издържи изпитанието на времето толкова добре, колкото тази.  Въпреки това от Toyota осъзнат необходимостта от добавяне на малко допълнителен фактор „уау в шоурума“, така че за този преработен модел външният вид, докосването и усещането на арматурното табло са подобрени, а оформлението на централната конзола е преработено, така че равлекателната система е по-лесна за намиране и използване.

Ако сте запознати с оригиналната версия след 2008 г. на тази кола, може да забележите, че вентилационните отвори са по-интелигентни на този актуализиран модел и тези части, които се пипат най-често – дръжките на вратите, разпределителната уредба и предната конзола – всички разполагат с меки на допир детайли с по-високо качество.

Зад покрития с кожа волан, който се регулира както за обхват, така и за наклон, собствениците на по-ранната кола може също да забележат по-интелигентната бяла подсветка на инструментите и по-поддържащите седалки. Но основният акцент е мултимедийната система “Toyota Touch & Go” с нейния 6,1-инчов цветен сензорен екран.

Настаняването на задната седалка е респектиращо за стандартите на класа. В този сектор има по-широки кабини, но едно от предимствата на тази, ако трябва да настаните трети възрастен на задната седалка е, че централната част на пода е доста равна, така че мястото за краката не е ограничено.

Отзад има 509-литров багажник във варианта седан, който може да се разшири чрез обичайната разделена и сгъваема облегалка на задната седалка, но когато го бутнете целия напред, той не става съвсем плосък. Разбира се, ако пространството за багаж ще бъде проблем, помислите за версията Tourer комби, където има 543 литра капацитет на багажника, нарастващ до 1609 литра с спуснати задни седалки.

За какво да се оглеждате при Toyota Avensis втора ръка

Toyota Avensis си е изградила завидна репутация за надежден автомобил от трето поколение. Появиха се само няколко много незначителни проблема, които се покриват от гаранцията.

Има някои имали проблеми с EGR клапаните, които забиват и водят до случайна загуба на мощност на двигателя (почистете ги с WD40 и проблемът е решен). В случай, че искате да го смените, цената е около 500-600лв.

Резервни части за Toyota Avensis (Тойота Авенсис)

Ще откриете, че резервните части на Toyota са малко по-скъпи от типичните части на Ford или Vauxhall, но по-евтини от много френските конкуренти. Комплект съединител ще струва около 400лв, докато ауспухът е около 700лв. Нов стартер се продава на дребно за около 370лв въпреки че резервният фар ще бъде около 540лв.

На пътя – какво е да караш Toyota Avensis

Ето една кола, създадена много за хората, които ще я карат. Тези, които трябва да изминават дълги разстояния бързо и да използват времето, докато го правят ефективно.

Тойота Авенсис Дизел модификация

Повечето са доволни от обемния агрегат, 2.0-литровия D-4D дизел със 124 к.с., който при модела след 2011 г. предлагаше по-голям въртящ момент от 310 Nm, който осигуряваше 20% повече теглителна сила. И това е тази теглителна сила, която кара тази Тойота Авенсис да се чувства доста по-бърза.

За тези, които търсят малко повече производителност, има 2,2-литрова версия със 148 к.с. на този двигател, чието основно достойнство е, че предлага и опция за автоматична скоростна кутия.

Тойота Авенсис Бензин модификация

Феновете на бензин верията, имат опцията за 1,8-литров Valvematic вариант със 145 к.с., със задвижване чрез 6-степенна механична или Multidrive S автоматична трансмисия с лостчета за смяна на скоростите, монтирани на волана.

Всичко това е почти както при оригиналната версия след 2008 г. на това трето поколение Тойота Авенсис

Главният инженер на Toyota Такаши Ямамото очевидно е изминал 3000 мили из Европа, за да помогне за приспособяването на този автомобил към предизвикателствата на европейските пътища и можем да сме почти сигурни, че по-голямата част от това пътуване е извършено по магистралата.

Там тази кола се чувства като у дома си. Но това не означава, че не може да се справи с трудности ако теренът го изисква. По-твърдата обвивка на каросерията, по-дебелата стабилизираща щанга и редица промени в окачването се комбинират, за да направят колата по-сигурна при тесни завои, нещо допълнително подпомогнато от по-чувствителното сервоуправление и предните седалки, преоформени, за да осигурят по-голяма странична опора при завиване .

Що се отнася до работата в града, съотношението на кормилната уредба е променено за този модел, намалявайки броя на завъртанията. Електронната ръчна спирачка  е снабдена с полезна функция, ако забравите да я използвате, така че да се активира автоматично при включване на запалването изключено. Чиста работа..

Резюме

Toyota Avensis си заслужава да бъде разгледана, ако купувате автомобил втора ръка от средния сегмент. Ако можете да преминете към подобрената версия от 2011 до 2015 г. на модела MK3, който разглеждахме тук, ще получите добра кола на нормална цена.

Чрез подобряване на ефективността и вграждане на някои сериозно впечатляващи технологии на борда, Тойота върна тази кола в състезанието за средния сегмент при лансирането й през 2011 г. Вярно е, че все още може да бъде по-вълнуващо, както за гледане, така и за шофиране, но можете да разберете защо японците не искаха да отидат твърде далеч. Компанията знае, че пазарът със среден обхват е силно завладян и пренаселен, като решенията за покупка често се свеждат до най-малкия детайл.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии