Дачия Докер е вид ван, който се произвежда във фабриката на Рено в Танжер, Мароко. Той беше официално представен на автомобилното изложение в Казабланка през 2012 г. и първоначално беше пуснат в продажба в Мароко през юни 2012 г. Предлага се на пазара в Европа от 2012г а след това, Северна Африка, Турция, Израел и френските отвъдморски територии.
Произвежда се във вариант за пътнически автомобил и ван, както и кросоувър версия, Докер Степуей (Dokker Stepway), представена на автомобилното изложение в Истанбул през 2012 г като включва елементи на каросерията, подобни на Сандеро.
Двигатели на Дачия Докер 1
Дачия Докер идва с по-голям избор от бензинови двигатели.
Бензинови двигатели
- 1.2 TCe от 115 к.с. – семето на раздора между Nissan и Renault и двигател, който определено искате да пренебрегнете, особено в Dacia Dokker I. Този двигател според някои е склонен към безмуна консумациа на масло.
- 1.3 TCe от 102 и 130 к.с. – Бензинът с турбокомпресор от 1332 кубика е много добър от самото начало. Всъщност той е толкова добър, че дори беше монтиран на Mercedes, Kadjar, Дачия Дъстър и всички малки автомобили в алианса Nissan – Renault – Mercedes. И на Дачия Докер е донякъде приличен. Харесва ви или не, това е единственият бензинов двигател, който можете да закупите през 2022 г. Внимание с тези двигатели, защото и двата идват с филтри за твърди частици, благодарение на ЕС.
- 1.6 MPI 85 к.с. – Това беше двигателят за стартиране на Дачия Докер 1.Така или иначе тази антика е най-надеждната що се отнася до бензиновите двигатели, дори и да изостава като производителност.
Дизелови двигатели
1.5 dCi от 75 и 90 к.с. – Модерен дизел с решени повечето проблеми при събратята му. Първите от серията имаха двигатели от 1.5л и 75 к.с. сили без AdBlue., което може би е по-добре. Но днес и двете версии са снабдени с AdBlue.
Общи проблеми с Дачия Докер
Плъзгащата се врата не направена както трябва и понякога „вятърът може да духа през нея“ :).
Спирачките са слабо място на Dacia Dokker 1. Всъщност те нямат никакви проблеми, но от икономически съображения от Дачия слагат по-малки дискове, така че не се изсилвайте със скоростите.
Старт/стоп системата за съжаление е стандартна за всички модели, което не е лошо за туристически автомобил. Но за кола пикап не е най-доброто.
Регулирането на колелата е постоянен проблем с Дачия Докер 1.
За съжаление ръждата се образува също толкова бързо и при този модел, Както и при Дачия Логан ван, но поне е малко по-добре от нея.