Най-интригуващо при модела Хюндай Кона, е че той ви дава голям избор от двигатели. Този интересно изглеждащ хечбек се предлага в бензинов вариант, хибрид и чисто електрическа версия.
Elise240SX, CC BY-SA 4.0, / Wikimedia Commons
Компактният кросоувър SUV, или по-добре да кажем CUV (Crossover Utility Vehicle), събира все по-голяма популярност сред купувачите на този клас коли. Външната му форма може да е донякъде доста напомняща на други коли , но за сметка на това се управлява и усеща много по-добре от голяма част от конкуренцията. Този модел предоставя много за парите си и надхвърля всички изисквания, за които купувачите следят при купуване за такъв тип превозни средства.
Интериор на Хюндай Кона
Aimho’s Rebellion 8490s, CC BY-SA 4.0 / Wikimedia
Една от промените при този модел сравнение с предходните е седалката на водача. Тя е монтирана с няколко сантиметра по-високо от тази на предишните модели. По този начин създава усещане сякаш сте зад волана на нещо по-високо от обикновен хечбек.
Един от най-големите плюсове на Hyndai Kona, който прави впечатление е този, че колата е наистина здраво сглобена. Подобрени са още бутоните и циферблатите и се усеща огромна разлика от предишните модели.
Шофиране на Кона версията
Това не е най-удобното превозно средство в сравнение с други автомобили от този клас, но все пак има своите достойни плюсове. Например поддържащите седалки, лесният за ползване климатроник и добрата шумоизолацията. Най-големият минус на Хюндай Кона може би е, че възглавниците на седалките и твърдото возене при неравни пътища и дълъге пробег могат да направят пътуването доста изморително за пътниците.
Характеристики на Хюндай Кона 2018
Базовият 1.0-литров бензинов двигател (1.0 T-GDi) има подобаващите 118 к.с. за еднолитров двигател. Необходими са му 11.9 секунди за да достигне 100км/ч от място, така че е сравнително по-бавен от почти всички свои конкуренти.
Хибридната версия на Хюндай Кона със сигурност е по-бърза. Тя се задвижва от 1.6-литров бензинов двигател, съчетан с електрически мотор, които заедно фостигат до 139 к.с. Засилката която се дава на колата от електрическия мотор осигурява рязко ускорение.По този начин колата става доста удобна за градско шофиране.
CC0 1.0 Universal / Flickr
Хибридната версия може да се захранва сама, използвайки само електрическия си мотор за ограничено време при ниски скорости. Това означава, че пълзенето в трафика ще бъде спокойно изживяване.
Дори когато бензиновият двигател се включи, за да помога, той го прави сравнително плавно. Само когато искате бързо ускорение, тогава двигателят става наистина доста нужен.
При извънградско шофиране се препоръчва да се включи бензиновият двигател, който в сравнение с другите ще ви помогне да достигнете нужните скорости на магистрала без реални усилия от страна на автомобила. Въпреки това, пълното ускорение все още е доста бавно в сравнение например с хибрида на Ford Puma mHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle).
Предимства:
- допълнителния двигател с турбокомпресор осигурява бързо ускорение;
- пъргавото управление го прави шофирането приятно;
- големия набор от функции си заслужават парите.
Недостатъци:
- Слаб базов двигател