Mazda MX-30 – преглед на електрическия SUV на Мазда

През 2021г. Мазда пусна първия си електрически модел, Mazda MX-30 SUV, със слухове, че планира да пусне ротационен двигател за разширяване на пробега в моделната линия през януари тази година.

Mazda MX-30 е стилна, забавна за шофиране и в момента се предлага на специална цена с включен 16 000 лв еко бонус от  65 980лв.

Mazda MX-30

В цялата гама на Mazda може да срещнете автомобили, които са добри за шофиране и Мазда MX-30 също поддържа това ниво.

Mazda се движи много гладко за електрически автомобил. Допълнителните 130 кг тегло на версията R-EV (плъгин хибрид задвижване с роторен двигател) може би  означава, че тя няма да се движи толкова добре, колкото електрическата версия, така че е по-добре да избягвате по-големи дупки и да се отнасяте с повишено внимание към неравности по терена.

Кормилното управление значително помага при паркиране. То реагира незабавно на движенията, а по криволичещи пътища системата Electric G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus) работи на заден план, като регулира въртящия момент на електрическия мотор, за да подпомогне управлението. В комбинация с добро  сцепление, Mazda MX-30 е относително стабилен на пътя.

Интериор на Мазда MX-30

В сравнение с екстериора, интериора показва малко по-различно отношение към дизайна. Минимализмът има предимство тук, а физическите бутони са запазени само за управлението на климатика, управлението на радиото и волана. Като цяло дизайн е сдържан.

Повечето от другите функции, като аудио контролите и сателитната навигация, се управляват с помощта на една от най-елегантните и интуитивни информационно-развлекателни системи с помощта на въртящ се джойстик.

7,0-инчовият екран, монтиран на таблото, е малък в сравнение с това, което се предлага в наши дни и контролира почти всичко, освен HVAC.

Материалите се чувстват солидни, наблюдават се някои хубави щрихи, като коркова облицовка на централната конзола и други. Седалките имат комбинация от меки на допир и устойчиви материали, които са привлекателни за гледане и усещане, но са леко твърди при по-дълги пътувания и им липсва известна опора според някои критици.

Мотор и мощности на Mazda MX-30

Задвижването се осъществява от двигателя e-Skyactiv в Mazda MX-30 и може да генерира 143 к.с. и максимален въртящ момент от 271 Nm. Това е добра мощност за малък кросоувър, но дори и със сравнително компактната батерия от 35,5 kWh, колата все още тежи 1750 кг. Версията R-EV е дори още по-тежка със своите 1881 кг, въпреки че допълнителното й тегло е смекчено от мощността на електрическия мотор със 168 к.с.

И двете версии се усещат много живи  и енергични на пътя, когато ускоряват до 30 или 40 мили в час. Шумът е маскиран чрез изкуствен звук, който се излъчва от високоговорителите в кабината и става по-висок, когато шофирате по-бързо.

Във версията EV това е удобен вариант за отчитането на увеличението на скоростта за тези от вас, които са свикнали със звука на двигател с вътрешно горене, докато в модела R-EV помага да се прикрие звукът от ротационния бензинов двигател, докато работи. Усиленият звук не е твърде натрапчив, което е добре, защото не може да бъде изключен.

Функции за безопасност при Mazda MX-30

Наречен i-Activsense, пакетът от стандартни функции предоставя функции за смекчаване на сблъсък и поддържане на лентата, за да помогне за намаляване на риска от злополука. За повече информация относно резултатите от краш теста на Mazda MX-30 посетете NHTSA и IIHS. Основните функции за безопасност включват:

  • стандартно автоматизирано аварийно спиране с разпознаване на пешеходци;
  • стандартно предупреждение за напускане на лентата с асистент за поддържане на лентата
Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Oпел Зафира

Второто поколение Опел Зафира има огромна задача, когато пристига с през юли 2005 г. Неговият предшественик създаде шаблон за удобни седемместни миниван автомобили. По-голяма...