Опел Астра (ревю, мнения, проблеми)

Хечбекa Опел Астра 1.6 бензин се произвежда от април 1998 г. до август 2004 г. Има четирицилиндров бензинов двигател с работен обем 1.6 литра, който произвежда мощност от 100 конски сили при 6000 об./мин. и въртящ момент 150 Nm (Нютон метра). на 3600 оборота в минута.

Опел Астра 1.6 бензин (второ поколение)

Този разпределителен вал на 4-цилиндров двигател с 16 клапана се задвижва от ремък. Двигателят е с инжекционна система, това е атмосферен двигател (без турбина). Двигателят отговаря на стандарта за емисии Евро 2.

Срокът на експлоатация на двигателя (пробег преди основен или основен ремонт) може да продължи от 240 до 410 хиляди километра. Имайте предвид, че животът на двигателя може да бъде по-дълъг или по-кратък в зависимост от поддръжката.

Опел Астра (ревю, мнения, проблеми)
Опел Астра 3то поколение Roman Tworkowski, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Характеристики на двигателя

Моторното масло на Опел Астра 1.6 бензин е 5W-30 и обемът на маслото е 3,5 литра.

Opel Astra 1.6 от 1998 е с предно задвижване (FWD) и автоматична скоростна кутия с 4 предавки.

Ускорява до 100 километра в час за 13 секунди. Максималната скорост на този автомобил е 178 км/ч.

Опел Астра 1.6 бензин прави разход на гориво от:

  • 7.7 литра на 100км в комбиниран режим град/магистрала (13км/л);
  • градски разход на гориво – 10.6л/100км;
  • разход на гориво на магистрала – 6л/100км.

Капацитетът на резервоара за гориво е 52 литра, което означава, че ще можете да изминете до 660 километра без зареждане в градски условия и дори до 860 километра по магистрала.

Според потребителските отзиви, този реален ежедневен разход на гориво на Opel е 8 литра на 100 км, което е с 4% повече от посоченото от производителя. Още – Реален разход на гориво на Опел Астра.

Безопасност при Опел Астра 1.6 бензин

По време на тестовете за безопасност Opel Astra 1.6 получи 4 звезди от пет, което означава добро ниво на безопасност.

Безопасността на възрастни (шофьор и пътник) на Opel Astra е оценена с четири звезди, а за защита на пешеходците Opel Astra получи една звезда.

Със същия двигател се предлага и версия Opel Astra с ръчна скоростна кутия (Opel Astra 1998 1.6i-16V MT), която е по-динамична – ускорява до 100 км/ч с 1.5 секунди по-бързо (за 11.5 секунди), освен това е по- икономичен при производителя разходът на гориво е по-нисък с 0,6 литра на 100 км или 8 % – 7,1 литра на 100 км, докато според потребителите реалният разход на гориво е по-нисък с 0,6 литра на 100 км или 8 % – 7,4 литра на 100 км.

Проблеми и докладвани мнения на Опел Астра (2-ро поколение)

Второто поколение на Opel Astra (1998-2004) беше подобрена версия на популярния компактен автомобил, който се сблъска с няколко проблема, докладвани от собствениците. Ето някои често срещани проблеми с Opel Astra второ поколение:

Проблеми с двигателя

Един от най-често срещаните проблеми с Opel Astra от второ поколение е свързан с двигателя. Много собственици съобщават, че двигателят на автомобила се колебае или прекъсва запалването по време на ускорение. Това често се дължи на повредена запалителна бобина или запалителна свещ, които трябваше да бъдат сменени, за да се възстанови гладкото ускорение.

Проблеми с автоматичната скоростна кутия

Друг проблем с Opel Astra второ поколение беше свързан с трансмисията. Много собственици съобщават, че автоматичната скоростна кутия на автомобила често превключва грубо или превключва предавките. Това често се причиняваше от дефектен контролен модул на трансмисията, който трябваше да бъде сменен, за да се възстанови гладкото превключване.

Проблеми с окaчването

Известно е също, че второто поколение на Opel Astra има проблеми със системата за окачване. Много собственици съобщават, че окачването на автомобила ще издава шум или ще се чувства неравномерно по време на шофиране. Това често се причиняваше от износени компоненти на окачването като подпори или амортисьори, които трябваше да бъдат заменени, за да се възстанови комфортното пътуване.

Проблеми с климатичната система

Друг често срещан проблем с Opel Astra Второ поколение е свързан с климатичната система. Много собственици съобщават, че климатикът на автомобила духа топъл въздух или не успява да охлади купето. Това често се причинява от изтичане на хладилен агент, което трябва да се поправи и презареди, за да се възстанови правилното охлаждане.

Проблеми с електрическата система при Опел Астра

И накрая, второто поколение на Opel Astra също е известно, че има проблеми с електрическата система. Много собственици съобщават, че електрическите прозорци на автомобила или ключалките на вратите не работят правилно. Това често се дължи на дефектен превключвател на електрически прозорци или задвижващ механизъм за заключване на вратата, който трябваше да бъде сменен, за да възстанови правилната функционалност.

В заключение, второто поколение на Опел Астра се сблъска с няколко проблема, свързани с колебанието на двигателя, трансмисията, окачването, климатика и електрическата система. Ако сте собственик на този автомобил, важно е да сте наясно с тези проблеми и да ги отстраните от професионален механик, за да осигурите безопасно и надеждно шофиране.

Проблеми и мнения – Опел Астра H (трето поколение)

Опел Астра (ревю, мнения, проблеми)
Опел Астра трето поколение, M 93, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Третото поколение на Opel Astra (2004-2009) беше популярен компактен автомобил, който се сблъска с няколко проблема, докладвани от собствениците. Ето някои често срещани проблеми с Opel Astra трето поколение:

Проблеми с двигателя на Опел Астра H

Един от най-често срещаните проблеми с Опел Астра трето поколение беше свързан с двигателя. Много собственици съобщават, че двигателят на автомобила издава тракащ или потропващ шум, особено при студен старт. Това често се дължи на повдигнат хидравличен повдигач на клапана или обтегач на веригата за синхронизация, които трябваше да бъдат сменени, за да се възстанови тихата работа на двигателя.

Проблеми със спирачките

Друг проблем с Опел Астра трето поколение е свързан със спирачките. Много собственици съобщават, че педалът на спирачката на колата е мек или спирачките издавали скърцане или скърцане по време на спиране. Това често се причинява от износени спирачни накладки или ротори, които трябваше да бъдат сменени, за да се възстанови правилната спирачна ефективност.

Проблеми с окачването при Опел Астра H

<a href="https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Opel_Astra_H_Facelift_front.JPG">M 93</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0">CC BY-SA 3.0</a>, via Wikimedia Commons
M 93, CC BY-SA 3.0 DE, via Wikimedia Commons

Известно е също, че трето поколение на Опел Астра има проблеми със системата за окачване. Много собственици съобщават, че окачването на автомобила ще издава шум или ще се чувства неравномерно по време на шофиране или че кормилното управление ще се чувства разхлабено или неясно. Това често се причиняваше от износени компоненти на окачването, като контролни рамена, сферични шарнири или накрайници на напречни пръти, които трябваше да бъдат сменени, за да се възстанови комфортното возене и прецизното кормилно управление.

Проблем с климатика

Друг често срещан проблем с Opel Astra трето поколение беше свързан с климатичната система. Много собственици съобщиават, че климатикът на автомобила духа топъл въздух или не успява да охлади купето, или системата за климатичен контрол няма да реагира на входа. Това често се причиняваше от повреден компресор на климатика, изпарител или контролен модул, който трябваше да бъде сменен, за да се възстанови правилното охлаждане и контрол на климата.

И накрая, третото поколение на Опел Астра също е известно, че има проблеми с електрическата система. Много собственици съобщават, че предупредителните лампи на таблото на колата светят без причина или радиото на колата или други електронни устройства не работят правилно. Това често се дължи на дефектен електронен контролен модул или кабелен сноп, който трябваше да бъде ремонтиран или сменен, за да се възстанови правилната функционалност.

В заключение, третото поколение на Опел Астра H се сблъска с няколко проблема, свързани с шума на двигателя, спирачките, окачването, климатика и електрическата система. Ако сте собственик на този автомобил, важно е да сте наясно с тези проблеми и да ги отстраните от професионален механик, за да осигурите безопасно и надеждно шофиране.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Дачия Докер (Dacia Dokker)

Дачия Докер е вид ван, който се произвежда във фабриката на Рено в Танжер, Мароко. Той беше официално представен на автомобилното изложение в Казабланка...