Volvo V40 е малък семеен автомобил , произвеждан и предлаган на пазара от Volvo Cars от 2012 до 2019 г.
Makizox, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons
Дори след 10 години, Volvo V40 е все още привлекателен премиум хечбек за тези, които търсят емблемата на щведския прозодител. Това е пазарен сектор, в който се води сериозна битка, но идва от производител на автомобили, който върви все по-нагоре.
Ако сте изкушени от Volvo V40,
вероятно списъкът ви за пазаруване ще съдържа и още Audi A3 Sportback, Volkswagen Golf, и други от този сегмент. Всички те са много по-млади и с повече съвременна технология. Но все още има много консервативни купувачи, които харесват старомодната семплота на Волво.
Той също така предлага елегантен стил, удобен интериор и отлична себестойност, особено като вземете предвид оборудванете за безопасност на което са наблегнали и съчетанието от приятно шофиране с истински комфорт. Почти по същия начин, по който го прави конкурента му Volkswagen.
Volvo V40 е проектиран от американеца Крис Бенджамин, а интериорът е дело на щведския дизайнер Pontus Fontaeus. Той е изграден върху платформата Global C с модификации на електрическото сервоуправление и ревизирани настройки на амортисьорите и пружините.
Гамата двигатели при пускане на пазара е следната:
Два бензинови двигателя:
- 1.6-литров EcoBoost i4, произвеждащ 150 или 180 к.с., в зависимост от спецификацията;
- 2.5-литров Volvo B525 I5, произвеждащ 254 к.с.
Два дизелови:
- 1.6-литров двигател даващ 115 к.с;
- 2.0-литров дизелов двигател със варианти от 150 к.с. и 177 к.с.
От моделната година 2014 Volvo започна да използва
своите собствено разработени Drive E (VEA) дизелови и бензинови двигатели към V40. От януари 2015 г. тези двигатели се предлагат с новия V40 D4 (който заменя предишния петцилиндров D4) и V40 T5 (заменящ бензиновия петцилиндров T5). Налична е и системата за безопасност IntelliSafe Precrash.
Предлага се в каросерии V40 и V40 Cross Country, като D4 Drive E включва четирицилиндров дизелов двигател с две турбини с мощност от 190 к.с. и шестстепенна ръчна трансмисия с настройки за подобрена икономия на гориво. Има и обратна връзка за налягането от всеки горивен инжектор, намалено триене и интелигентно решение за клапан на охладителната система. Това е за по-бързо загряване след студен старт.
T5 Drive-E включва четирицилиндров турбо бензинов двигател с мощност 243 к.с. и осемстепенна автоматична скоростна кутия.
Тези нови двигатели заменят по-старите, но с идентична марка петцилиндрови двигатели. Ако се сдобиете с подобен автомобил, то знайте че шофирането с Volvo V40 е приятно и ви пожелаваме да се наслаждавате максимално с него.