Леки колиВолвоКакво да знаете за Volvo V50 Estate (комби 2004 - 2012г.)

Какво да знаете за Volvo V50 Estate (комби 2004 – 2012г.)

Volvo е един от големите производители на комби модификации и прави това от десетилетия, като в частност Volvo V50 винаги са били практични и последно време все по стилни.

Volvo V50 по същество e комби версията на седан S40 и e добра алтернатива на BMW Серия 3 Touring с добри нива на стандартно оборудване, елегантен интериор и силно качество на изработка.

Matthias, CC BY 2.0 / Wikimedia

Volvo V50 втора ръка – кратък преглед?

Volvo V50 е точно това, което бихте очаквали, но и леко освежаващо и по-различно. Тъй като е Volvo, той има отлични характеристики за безопасност (системи за защита от камшичен удар и страничен удар) като при по-големите Volvo този модел е много добре изработен. И все пак, в сравнение с предишните комби версии на на Volvo, V50 е доста по-красив, но за изнеда сравнително по-малък отвътре.

Пространството в багажника е по-тясно, отколкото ще имате  при който и да е от конкурентите му, защото арките на колелата изкачат повече от нужното. Положителната страна на Волво V50, е чер все още може да побере сгъната бебешка количка, а когато става въпрос за товарене на по-тежки неща е незадминат.

Пространството за пътниците е малко тясно за тези отзад, но отпред няма пътниците нямат такива оплаквания, като разполагат с много настройки за позицията на водача и отлични седалки.

Както при съперниците си като Audi A4 Avant и BMW 3 Series Touring, V50 е базиран на лимузина, но за разлика от тези автомобили има той има основа, която може да бъде проследена чак до Ford Focus.

Шофиране и возия

В движение Volvo V50 се отличава с комфорт и стабилност. Возенето е малко твърдо при моделите Sport, R Design и Drive-E, но при V50 е сравнително добре и ниското ниво на външен шум го правят предпочитан автомобил за дълги пътувания.

ПВ период 2004-2012г гамат от двигатели на V50 гамата включва 1.6, 2.0 и 2.4-литрови дизели и бензинови двигатели, вариращи от 1.6 до 2.5 литра.

Фейслифтът в средата на 2007 г. доведе до по-изчистен стил и опция за ръчна скоростна кутия за дизеловия двигател D5.

По-нататъшни промени през 2010 г. водят до замяната на 2.0-литровия четирицилиндров дизелов двигател с петцилиндров със същия капацитет, сега известен като Volvo D3 или D4 в зависимост от мощността. В същото време новия 1.6-литров дизел става D2, а 2.4л. двигатели T5 и D5 са спредни от производство.

Мнения и съвети за купувачи

Като правило, Volvo V50 може да носи голям пробег, но ако ще купувате подобен автомобил е нужно добжре да огледате всичко..

Проверете килматичните контроли за топло и студено. Също така разклатете колата от едната страна на другата и се вслушайте за щракащи шумове от окачването, тъй като долните рамена на окачването и падащите връзки може да се нуждаят от смяна.

При Volvo V50 нерядко се случва течове в тръбите за гориво и кормилното управление, дефектни ръчни спирачки и дефектни вентилатори за охлаждане. Добра практика е да се уверите в тяхната изпарвност.

Volvo v50 2.0d мнения

„Много съм доволен от работата и надеждността на автомобилиа. Не е толкова икономичен, колкото се надявах. Комфорт – окачването е малко твърдо и не дава добра возия при нашите тежки неравности. Управлението е много добро – държи добре пътя и много добре в завоите. Товарното пространство е невероятно – много практично. Мястото за съхранение отпред не е много добро и скрития рафт зад централната конзола не е практичен за използване. Използването на алуминий като облицовка също не е практично, тъй като леко почукване вдлъбва повърхността и след това изглежда много лошо.“

***

Volvo има репутация за производство на надеждни и безопасни автомобили, с отлично обслужване на клиентите. V50 определено се усеща като добра солидна кола. Това няма да ви даде вълнуващо шофиране, това не е точно това, което представляват дизеловите комби със семейни размери. Дългите пътувания са много удобни, много повече от предишни подобни коли, които съм имал. Добри части – комфорт, икономичност (като се има предвид, че е спортното издание), пространство и превъзходно обслужване на клиентите. Има много скрити функции (напр. ако шофирате с включени чистачки и използвате заден ход, задната чистачка се включва автоматично), които ви карат да чувствате, че Volvo са помислили какво би било добро за водача. Ръчната спирачка е на неудобно място! Като цяло – много съм доволен от колата си, но не съм сигурен, че непременно си заслужава цената.

***

Бъдете внимателни, когато купувате този конкретен модел, разходът на гориво е слаб за семейна име и шофирано пестеливо. Филтърът за твърди частици е основният проблем. Въпреки това, колата има солидно качество на изработка, както екстериор, така и интериор, жалко само, че механичните аспекти на автомобила не се издържат на останалата част от автомобила. Моят най-добър съвет, ако купите такава кола, би било добре да направите пълна проверка на превозното средство преди покупката, заедно.

Често срещани проблеми при  Volvo V50?

Ако ще ползвате колата предимно на къси растояния, потърсете бензинов модел, а не дизел, поради риска от блокаж на филтъра за твърди частици (DPF). Не всички дизелови V50 обаче разполагат с DPF, така че проверете предварително

Погледнете VIN номера, който е изписан в долния ъгъл на предното стъкло от страната на пътника или върху табела под капака на двигателя. Ако осмият знак е „3“, тогава той обозначава ранен модел Euro 3, който няма да има DPF. Ако е „4“, тогава може да има такъв. Като общо правило автомобилните компании не е трябвало да монтират DPF, за да отговарят на стандартите на Euro 4, тъй като изискванията за емисии на частици са били по-малки, така че не трябва непременно да има такъв.

Имайте предвид също, че 1.6литровия и някои 2.0-литрови дизели изискват нова течност за ДПФ на всеки 65000км.

При други дизелови двигатели, като 2.0л (2.0D) с шестстепенна автоматична трансмисия, или петцилиндровите D3, D4, DPF филтъра на теория трябва да издържи през целия живот на автомобила (при условие, че редовно правите дълги преходи, за да позволите на саждите да изгорят).

Ако търсите петцилиндров V50 с двигател T5, D4 или D5 сеуверете, че ангренажният ремък и обтегачите са сменяни на всеки четири години или 90000км, защото ако не го направите, това може да доведе до четирицифрена сметка за ремонт за разбит двигател. Версиите на Волво V50 с автоматична скоростна кутия изискват смяна на течност и филтър на всеки 70000км.

Надежден ли е Volvo V50 комби втора ръка?

V50 вече е доста стар модел, но все още е изключително надежден и с правилната поддръжка, едва ли някога ще ви остави на пътя.

предишна статия
Следваща статия
Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Защо запалителните свещи на колата не палят в студено време?

Ако колата ви има проблеми със запалването или работи неравномерно, когато температурата спадне, причината може да е в повредени или износени запалителни свещи. Екстремният студ...