Леки колиБМВBMW e60 (2003-2010г)

BMW e60 (2003-2010г)

Малко коли през последните години са предизвикали такова различни мнения като BMW E60 поколението от 5 серия. Малцина имат много забележки относно начина на шофиране на колата или качеството на изработката, но ако попитате за стила ще получите доста колоритни отговори.

BMW e60

BMW E60 5та серия, е модел, който е колкото оспорван, толкова и обичан, но все пак има все още много причини да закупите BMW Серия 5 E60  втора ръка.

Пуснат на пазара през 2003 г., за да замени легендарното BMW E39, BMW E60 пета серия идва със спортен дизайн и си остава предимно лимузина от средния сегмент, но и спортна кола отчасти.

Двигатели на BMW e60

BMW e60 bензин

  • BMW 520i със 155 и 170 конски сили – Напълно здрав двигател, но страдащ от общия проблем на двигателите от това поколение. Вместо това обърнете внимание на факта, че въпреки номенклатурата, двигателят е 2л и малко отгоре.
  • BMW 523i със 177 и 190 конски сили – Кодови имена N52 и N53, запомнете тези два кода на двигателя. Или по-скоро просто ги забравете 🙂
  • BMW 525i със 192 и 218 конски сили – Версията със 192 конски сили е с кодово име M54 и е пренесена от BMW E39. Отличен двигател.
  • BMW 528i с 230 конски сили – Новият N52 е готов да разбие банковата сметка на човек, който е достатъчно вдъхновен, за да си купи такъв автомобил.
  • BMW 530i от 258 и 272 конски сили – Грандиозен двигател, при който конкретните проблеми дори вече нямат значение. Колко струва поддръжката и колко гориво изразходва, тези въпроси попадат в графа „незначителни“ в сравнение с това какви пари са ви необходими, за да поддържате това нещо в движение.
  • БМВ 535i с 306 конски сили – Първият двигател на BMW е60, който има турбо и работи на бензин, двигателят N54 има сериозни проблеми с горивната помпа за високо налягане и турбото.
  • БМВ 540i от 306 конски сили – N62 с кодово име V8 страда от същите обичайни проблеми, които измъчват бензиновите двигатели на BMW, и като бонус също получава бобини, които не издържат много.
  • БМВ 540i с 333 конски сили – Надолу от самия автомобилен рай, легендарният 4.4 V8 от BMW също достигна до BMW Серия 5 E60, задвижвайки седана до следващото измерение. По същество това е издут 540i, така че имате същите проблеми, по-високи разходи и сериозен скок в производителността.
  • БМВ 550i от 367 конски сили – Последно ура за двигателя N62. Предлага се в 4799 кубика. Този двигател има специфични проблеми, които вече не са от значение. Малко хора се решават на този модел.
  • БМВ 5.0 V10 „M5“ с 507 конски сили – Закрепен изключително за M5, легендарният S85 заслужава своя собствена статия. Експлозивен двигател в  буквалния смисъл на думата.
BMW e60 бензин, дизел, мнения
снимка: Flickr

BMW e60 дизел

  • 520d от 163 и 177 конски сили – 163 конски сили, с кодово име M47, агрегатът е взет от BMW E39 и е стар, но приличен двигател. Но версията след 2007 г. с кодово име N47 е толкова добра идея, колкото когато влезете в банята, заключите вратата, хвърлите ключа в тоалетната и след това пуснете водата.
  • 525d със 177 и 197 конски сили – Няма почивка нито за мъртвите, нито за старите. Като такъв, легендарният M57 отново присъства на дежурство. За щастие, старият и надежден M57 спасява честта на BMW E60, когато става дума за дизелови двигатели с голям капацитет.
  • 530d с 231 и 235 конски сили – същият добър M57, в 3-литрова версия. Двигател, колкото скъп, толкова и забавен. Вместо това много надежден.
  • 535d от 272 и 286 конски сили – Дори и да пише 535d, двигателят пак е 3-литров агрегат. Всъщност това е същият M57TUD30 (Motorren 57 Technical Update Diesel 3.0), разтегнат до горната граница на мощността. Фантастичен двигател за тези, които могат да си го позволят.
BMW e60
BMW e60, Alexander Migl, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

BMW E60 серия 5 – проблеми, мнения

Внимание към всички бензинови двигатели с код N: N43, N46, N52, N53, N54 и N62 и N47 дизел имат следните проблеми:

Сериозни проблеми с бобините (за бензиновите), сериозни проблеми с обтегача на ангренажната верига, който скача наоколо и удря двигателя ви със същата скорост, с която мексиканска майка удря децата си 🙂

Освен това системата за синхронизация на клапаните е преместена в задната част на двигателя, така че за да я смените, ще трябва да премахнете двигателя и не искате да знаете колко струва.

Освен това гореспоменатите двигатели също горят не малко количество масло. Това се случва по 2 причини: BMW използва уплътнения, закупени от aliexpress, уплътнения, които не работят и двигателят разлива масло навсякъде. Уплътненията са евтини за закупуване, но скъпи за смяна. Втората причина е конструкцията на двигатели, които се нуждаят от специално одобрено от BMW масло.

Ако се използва масло, което не е в официалния списък, одобрен от BMW, ще срещнете всички изброени по-горе проблеми.

Иинжекторите са еднакво засегнати, така че направете всичко възможно да използвате само масло, официално одобрено от BMW.

За старите дизелови двигатели M47 и M57 остава старият проблем с вихровите клапи. Вихровите клапи се отделят и падат във всмукателния колектор, унищожавайки непоправимо двигателя. Решенията са или да премахнете напълно клапите, или да ги смените редовно.

Системата iDrive има навика да взема лоши решения и да се примирява като жена, осъзнала, че в живота няма нищо повече от фейсбук.

Добрият стар класически проблем с пикселизацията на дисплея продължава да съществува в BMW E60.

BMW E60 Серия 5 е част от първото поколение BMW, които излизат с фабрично монтирани run-flat гуми. Гумите Run-flat имат допълнителна пяна, която позволява на гумите да бъдат използвани дори след спукване, с достатъчен обхват, за да ви позволи да стигнете до най-близкия магазин за гуми. Добра идея на практика, но която отрязва точките на комфорт и спортност. Уверете се, че сте добре с гумите run-flat и поведението на пътя.

Автоматичната скоростна кутия е представена като „запечатана за цял живот“ и без нужда от поддръжка. . Ако обаче искате колата да има дълъг живот, сменяйте маслото на всеки 60 000 км.

Какво получавате от БМВ е60 втора ръка?

На пръв поглед изглежда, че серия 5 включва характеристики както на Z4, така и на серия 7. Странно пропорционалният капак на багажника напомня за Серия 7, докато страничните части отразяват светлината по начин, подобен на Z4.

Голяма част от фокуса е насочен към разработването на иновативни технологии, но в същото време не позволява на теглото да се увеличава. Повече пространство е съчетано със спестяване на тегло до 65 кг, дължащо се в голяма степен на лекия алуминий, включително голяма част от шасито и каросерията на автомобила и компонентите на окачването. Този фокус върху спестяването на тегло довежда до някои водещи в класа показатели за производителност и икономичност от редица двигатели, които са до голяма степен познати.

Въпреки че Серия 5 пренася някои стилистики от Серия 7, е ясно, че BMW са се вслушали в отзивите на клиентите. Капакът на багажника е по-малко екстремен и въпреки че Серия 5 разполага с противоречивата система за управление iDrive, тя е значително по-лесна за използване от системата на Серия 7 и е подкрепена от по-конвенционални копчета и превключватели на предната част.

Сложната електронна система за ръчна спирачка, използвана от неговия по-голям брат, също е заменена, в този случай с конвенционална ръчна.

За какво да се оглеждате при покупка втора ръка

Досега не са открити значителни грешки. Както при всяка луксозна представителска кола, от решаващо значение е да се уверите, че вашият избор има добра облицовка. Автомобили с ярка боя в неметални цветове, най-малките джанти и платнени седалки няма да бъдат толкова лесни за продажба, колкото кола в приличен метален оттенък с кожа и алуминиеви джанти.

Проверете дали сервизното досие и пробегът съответстват и че ако вашият автомобил е превозно средство с голям пробег от автопарка, цената е съответно коригирана. Както всички съвременни модели на BMW, е60 Серия 5 няма фиксирани сервизни интервали, диагностиката на автомобила решава кога трябва да дойде за освежаване, така че задавайте въпроси на купувача за това как е карана колата и усетете дали е била обслужвана.

BMW Серия 5 E60 присъда

BMW E60 серия 5 е запомнен като служебният автомобил на хората в сянка, които сега започват да печелят първите си сериозни пари :). BMW E60 остава среден автомобил в семейството на Серия 5, което няма да остане в спомените на хората както BMW E39. Подобно на BMW E90, BMW E60 бележи прехода от механичния към цифровия свят. Кола, която изглежда грандиозно дори днес. Въпреки че е пусната през 2003 г., тя все още изглежда свежа и много хора я харесват.

предишна статия
Следваща статия
Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии