Малко коли през последните години са предизвикали такова различни мнения като BMW E60 поколението от 5 серия. Малцина имат много забележки относно начина на шофиране на колата или качеството на изработката, но ако попитате за стила ще получите доста колоритни отговори.
BMW e60
BMW E60 5та серия, е модел, който е колкото оспорван, толкова и обичан, но все пак има все още много причини да закупите BMW Серия 5 E60 втора ръка.
Пуснат на пазара през 2003 г., за да замени легендарното BMW E39, BMW E60 пета серия идва със спортен дизайн и си остава предимно лимузина от средния сегмент, но и спортна кола отчасти.
Двигатели на BMW e60
BMW e60 bензин
- BMW 520i със 155 и 170 конски сили – Напълно здрав двигател, но страдащ от общия проблем на двигателите от това поколение. Вместо това обърнете внимание на факта, че въпреки номенклатурата, двигателят е 2л и малко отгоре.
- BMW 523i със 177 и 190 конски сили – Кодови имена N52 и N53, запомнете тези два кода на двигателя. Или по-скоро просто ги забравете 🙂
- BMW 525i със 192 и 218 конски сили – Версията със 192 конски сили е с кодово име M54 и е пренесена от BMW E39. Отличен двигател.
- BMW 528i с 230 конски сили – Новият N52 е готов да разбие банковата сметка на човек, който е достатъчно вдъхновен, за да си купи такъв автомобил.
- BMW 530i от 258 и 272 конски сили – Грандиозен двигател, при който конкретните проблеми дори вече нямат значение. Колко струва поддръжката и колко гориво изразходва, тези въпроси попадат в графа „незначителни“ в сравнение с това какви пари са ви необходими, за да поддържате това нещо в движение.
- БМВ 535i с 306 конски сили – Първият двигател на BMW е60, който има турбо и работи на бензин, двигателят N54 има сериозни проблеми с горивната помпа за високо налягане и турбото.
- БМВ 540i от 306 конски сили – N62 с кодово име V8 страда от същите обичайни проблеми, които измъчват бензиновите двигатели на BMW, и като бонус също получава бобини, които не издържат много.
- БМВ 540i с 333 конски сили – Надолу от самия автомобилен рай, легендарният 4.4 V8 от BMW също достигна до BMW Серия 5 E60, задвижвайки седана до следващото измерение. По същество това е издут 540i, така че имате същите проблеми, по-високи разходи и сериозен скок в производителността.
- БМВ 550i от 367 конски сили – Последно ура за двигателя N62. Предлага се в 4799 кубика. Този двигател има специфични проблеми, които вече не са от значение. Малко хора се решават на този модел.
- БМВ 5.0 V10 „M5“ с 507 конски сили – Закрепен изключително за M5, легендарният S85 заслужава своя собствена статия. Експлозивен двигател в буквалния смисъл на думата.
BMW e60 дизел
- 520d от 163 и 177 конски сили – 163 конски сили, с кодово име M47, агрегатът е взет от BMW E39 и е стар, но приличен двигател. Но версията след 2007 г. с кодово име N47 е толкова добра идея, колкото когато влезете в банята, заключите вратата, хвърлите ключа в тоалетната и след това пуснете водата.
- 525d със 177 и 197 конски сили – Няма почивка нито за мъртвите, нито за старите. Като такъв, легендарният M57 отново присъства на дежурство. За щастие, старият и надежден M57 спасява честта на BMW E60, когато става дума за дизелови двигатели с голям капацитет.
- 530d с 231 и 235 конски сили – същият добър M57, в 3-литрова версия. Двигател, колкото скъп, толкова и забавен. Вместо това много надежден.
- 535d от 272 и 286 конски сили – Дори и да пише 535d, двигателят пак е 3-литров агрегат. Всъщност това е същият M57TUD30 (Motorren 57 Technical Update Diesel 3.0), разтегнат до горната граница на мощността. Фантастичен двигател за тези, които могат да си го позволят.
BMW E60 серия 5 – проблеми, мнения
Внимание към всички бензинови двигатели с код N: N43, N46, N52, N53, N54 и N62 и N47 дизел имат следните проблеми:
Сериозни проблеми с бобините (за бензиновите), сериозни проблеми с обтегача на ангренажната верига, който скача наоколо и удря двигателя ви със същата скорост, с която мексиканска майка удря децата си 🙂
Освен това системата за синхронизация на клапаните е преместена в задната част на двигателя, така че за да я смените, ще трябва да премахнете двигателя и не искате да знаете колко струва.
Освен това гореспоменатите двигатели също горят не малко количество масло. Това се случва по 2 причини: BMW използва уплътнения, закупени от aliexpress, уплътнения, които не работят и двигателят разлива масло навсякъде. Уплътненията са евтини за закупуване, но скъпи за смяна. Втората причина е конструкцията на двигатели, които се нуждаят от специално одобрено от BMW масло.
Ако се използва масло, което не е в официалния списък, одобрен от BMW, ще срещнете всички изброени по-горе проблеми.
Иинжекторите са еднакво засегнати, така че направете всичко възможно да използвате само масло, официално одобрено от BMW.
За старите дизелови двигатели M47 и M57 остава старият проблем с вихровите клапи. Вихровите клапи се отделят и падат във всмукателния колектор, унищожавайки непоправимо двигателя. Решенията са или да премахнете напълно клапите, или да ги смените редовно.
Системата iDrive има навика да взема лоши решения и да се примирява като жена, осъзнала, че в живота няма нищо повече от фейсбук.
Добрият стар класически проблем с пикселизацията на дисплея продължава да съществува в BMW E60.
BMW E60 Серия 5 е част от първото поколение BMW, които излизат с фабрично монтирани run-flat гуми. Гумите Run-flat имат допълнителна пяна, която позволява на гумите да бъдат използвани дори след спукване, с достатъчен обхват, за да ви позволи да стигнете до най-близкия магазин за гуми. Добра идея на практика, но която отрязва точките на комфорт и спортност. Уверете се, че сте добре с гумите run-flat и поведението на пътя.
Автоматичната скоростна кутия е представена като „запечатана за цял живот“ и без нужда от поддръжка. . Ако обаче искате колата да има дълъг живот, сменяйте маслото на всеки 60 000 км.
Какво получавате от БМВ е60 втора ръка?
На пръв поглед изглежда, че серия 5 включва характеристики както на Z4, така и на серия 7. Странно пропорционалният капак на багажника напомня за Серия 7, докато страничните части отразяват светлината по начин, подобен на Z4.
Голяма част от фокуса е насочен към разработването на иновативни технологии, но в същото време не позволява на теглото да се увеличава. Повече пространство е съчетано със спестяване на тегло до 65 кг, дължащо се в голяма степен на лекия алуминий, включително голяма част от шасито и каросерията на автомобила и компонентите на окачването. Този фокус върху спестяването на тегло довежда до някои водещи в класа показатели за производителност и икономичност от редица двигатели, които са до голяма степен познати.
Въпреки че Серия 5 пренася някои стилистики от Серия 7, е ясно, че BMW са се вслушали в отзивите на клиентите. Капакът на багажника е по-малко екстремен и въпреки че Серия 5 разполага с противоречивата система за управление iDrive, тя е значително по-лесна за използване от системата на Серия 7 и е подкрепена от по-конвенционални копчета и превключватели на предната част.
Сложната електронна система за ръчна спирачка, използвана от неговия по-голям брат, също е заменена, в този случай с конвенционална ръчна.
За какво да се оглеждате при покупка втора ръка
Досега не са открити значителни грешки. Както при всяка луксозна представителска кола, от решаващо значение е да се уверите, че вашият избор има добра облицовка. Автомобили с ярка боя в неметални цветове, най-малките джанти и платнени седалки няма да бъдат толкова лесни за продажба, колкото кола в приличен метален оттенък с кожа и алуминиеви джанти.
Проверете дали сервизното досие и пробегът съответстват и че ако вашият автомобил е превозно средство с голям пробег от автопарка, цената е съответно коригирана. Както всички съвременни модели на BMW, е60 Серия 5 няма фиксирани сервизни интервали, диагностиката на автомобила решава кога трябва да дойде за освежаване, така че задавайте въпроси на купувача за това как е карана колата и усетете дали е била обслужвана.
BMW Серия 5 E60 присъда
BMW E60 серия 5 е запомнен като служебният автомобил на хората в сянка, които сега започват да печелят първите си сериозни пари :). BMW E60 остава среден автомобил в семейството на Серия 5, което няма да остане в спомените на хората както BMW E39. Подобно на BMW E90, BMW E60 бележи прехода от механичния към цифровия свят. Кола, която изглежда грандиозно дори днес. Въпреки че е пусната през 2003 г., тя все още изглежда свежа и много хора я харесват.