BMW e36 (1990-2000г)

Не всички BMW модели са напременно еднакви и BMW e36 със сигурност не е изключение. BMW създава някои невероятни автомобили през годините, но имаше и някои недостатъци. Как се изравнява BMW E36 с други поколения Серия 3 като E30, E46 и E90? Четете надолу.

BMW e36 е един от най-добре изработените автомобили, излизали някога от гамата на BMW. BMW E36 е надеждно, красиво, достъпно МПС, а управлението е безупречно.

Но има много повече неща в едно BMW e36, които не могат да бъдат обобщени в две изречения.

Кратка история на BMW E36

E36 е модел BMW от серия 3, която се произвежда от 1990-1999 г. и беше голям хикогато излезе. BMW Серия 3 отдавна служи като еталон за луксозни автомобили от начално ниво и E36 не е изключение. Това беше практически определящият представителен автомобил през 90-те години.

Сега 30 години по-късно остава всеобщо признат от ентусиастите на BMW като една от най-добрите серии, създавани някога от BMW. Въпреки че това поколение не е било всичко, което се е търсело, времената се променят и търсенето на E36 се увеличи астрономически през последните няколко години.

E36 се предлага в различни стилове и двигатели в зависимост от предпочитанията. Има E36 беше с 4 врати, 2 врати, хечбек и кабриолет! БМВ E36 се предлага с различни двигатели. Независимо дали търсите по-малък 4-цилиндров 318i или по-голям редови с 6 цилидъра, всички те ще предизвикат усмивка на лицето ви.

E36 се предлага само със задно задвижване и има както със стандартна така и автоматична скоростна кутия.

BMW e36 - coupe, compact, m3

Двигатели на BMW E36

BMW е36 бензин

M40 / M43 316i и 318i  е по-скоро нормален двигател, отколкото спортен двигател. Със съответно 100 и 110 конски сили, единственият ви шанс да впечатлите момичетата е да си сложите стикери :). Ангренажният ремък трябва да се сменя на всеки 3 години или 50 000 км. Това е, ако можете да си позволите да закупите нов комплект за синхронизация. Ако не, това е втора употреба или гъвкава лента.

M42 и M44 318is е най-популярният бензинов двигател, този 1.9-цилиндров двигател със 139 конски сили предлага достатъчно мощност, за да управлява E36 спортно. Приятелски настроен, лесен за данъци и сравнително надежден. Най-балансираният и популярен двигател за това тяло досега.

M50 320i / 325i със 150 и 190 к.с. е железен, този двигател е един от най-популярните двигатели на BMW на всички времена, не само на BMW E36.

M52 320i / 323i / 328i със 150, 170 и 190 к.с. – този двигател се предлага във варианти 2.0, 2.5 и 2.8л. Направен от алуминий, двигателният блок M52 остава класически. Способен на сериозна производителност, дори през 2018 г. този двигател заема специално място в сърцата на ентусиастите. През 1996 г., когато са пуснати групата Genius и Skoda Octavia I, двигателят M52 получи двойна система VANOS.

BMW e36

BMW е36 дизел

318tds от 90 к.с. – за него дори няма смисъл да говорим. Най-малкото го спасява фактът, че има само 4-цилиндров агрегат и че не надвишава 2000 кубика, така че поне е лесен за разходи за поддръжка и данъци.

325td и 325tds – класически 2.5л двигател, този дизел на BMW E36 не е най-мощният двигател, правен някога. И е надежден. Моела 325tds има резерв от мощност от 115 конски сили, а 325tds има респектиращите 140 конски сили. Разликата е, че 325 tds има и интеркулер.

BMW E36 общи проблеми

Повечето днешни BMW E36 са доста разбите и на път за моргата. Разбира се, има и редки модели, безупречно поддържани, но повечето са доста зле. Някои от възможните проблеми са следните.

Системата VANOS може лесно да се развали.

Автоматичната скоростна кутия има сравнително кратък живот.

Бензиновите двигатели са предразположени към проблеми с уплътнението на главата, буталата и термостатите. Освен това уплътненията и маркучите, използвани от BMW, не са от най-високо качество, така че могат да се спукат точно когато не трябва!

Въпреки това, ако сте запалени по BMW, тогава вероятно вече сте сменили няколко двигателя и няма да бъдете обезпокоени от нито един от тези проблеми.

Ръждата е друг важен фактор за BMW E36 3та серия, но не непременно защото е лоша кола, а по-скоро защото е била зле поддържана.

Управление на BMW е36

Що се отнася до управлението, тези превозни средства са меко казано впечатляващи. Моделите на BMW Серия 3 като цяло са високо оценени за управление. E36 беше основна актуализация на E30 по отношение на управлението и окачването поради иновацията на Z-осите. Z-оста е ново независимо задно окачване, което подобрява изживяването при каране и способността за завиване на BMW E36. Окачването e многораменно и води до поддържането на по-добър контакт на гумата с пътя.

Стил

Стайлингът е изключително субективен в зависимост от това с кого говорите. E36 често се дефинира като дизайн с форма на делфин като попада между квадратния иглед на E30 и модерните елегантни спортни седани на 21-ви век.

Мощност

Въпреки че БМВ E36 със сигурност не е най-бързата кола, тя има достатъчно мощност за ежедневно шофиране в града и управлението е приятно. Ако собствениците искат да извлекат малко повече конски сили от своя E36, разгледатейте BMW е36 M3. E36 M3 се предлага с 3.2-литров двигател и подобрено спортно окачване.

От друга страна, ако търсите магистрален автомобил, то вземете 318i. Тя е страхотна градска колао и ще бъдете повече от доволни от сметката си за гориво, но просто няма силата да бъде бърз на магистралата.

Пробег

Разходът на гориво варира в зависимост от размера на двигателя, който получавате, но като цяло E36 не е лаком на бензин. Определено не е четирицилиндрова Honda, но нито E36 е V8 Chevy. По-малките двигатели като 318i получават още по-добър разход на гориво.

Перфектна комбинация между лукс и достъпна цена втора ръка

Много ентусиасти твърдят, че 90-те години са били златната ера на превозни средства като BMW, защото това е перфектна комбинация между добра луксозна електроника и приятно шофиране.

Страхотното при E36 е, че тези коли са красиви отвътре и отвън и можете да ги поправите сами. Изглежда, че всяка година BMW хвърля още понякой друг сензор в своите превозни средства и затруднява поддръжката на колите си за феновете. БМВ-тата в последните години наистина се превърнаха в кола за богаташи, защото скъпата поддръжка кара хората да не може да се възползваат от това сами да поправят колата си.

Още проблеми с BMW e36

Най-големите негативи, които обикновено се свързват с BMW, са високата цена за поддръжка. Няма нужда обаче да разбивате банката за BMW e36, тъй като лесно може да намерите всичко за вашето БМВ за добра цена. На 30 години тези превозни средства скоро ще се считат за колекционерска класика, но все още могат да бъдат закупени 3-4 хиляди лева.

Има обаче няколко проблема, които са уникални за E36, за които трябва да сте наясно.

Охлаждащите системи на тези превозни средства са донякъде скандални поради всички пластмасови компоненти. Препоръчва се да извършвате профилактика на охлаждащата течност на всеки 150 000км като превантивна поддръжка.

Обновяването на окачването е гарантирано, ако притежавате E36. Всяко E36, се нуждае от подмяна рано или късно на амортисьори, стабилизатори и напречни щанги.

Тези превозни средства не се нуждаят от поддръжката, от която се нуждаят днешните високотехнологични превозни средства, но със сигурност изискват повече поддръжка от Honda или Toyota.

Другият проблем, който понякога може да имате е с намирането на части. Все пак тези коли са на по 20 – 30 години.

Въпреки че може да изглежда, че частите за E36 са по-скъпи от други автомобили, това не винаги е точно. Да, частите са по-скъпи, ако ги купувате от местния магазин,  но в алиескпрес и амазон за на отлични цени.

предишна статия
Следваща статия
Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Товарен индекс гуми

Научете повече за важни спецификации като индекс на натоварване или по известен като товарен индекс на гумите. Какво означава товарен индекс на гумите? Индексът на натоварване...