Леки колиФолксвагенФолксваген Голф 5 ревю (2004-2009г)

Фолксваген Голф 5 ревю (2004-2009г)

Когато кажете Фолксваген Голф, обикновено се сещате за VW Golf 1 или 2, ако сте на възраст около 40-50г и за Фолксваген Голф 5, ако сте около двайсетте.

Фолксваген Голф 5 е един от най-кратко задържалите се в семейството на компанията, оставайки за само около 4 години. Без фейслифт, без допълнително суетене. И все пак, Голф 5 ще си остава един от най-езапомнящите се автомобили от тези години.

Той излиза в края на 2003, началото на 2004 г., за да отмени Голф 4, който вече беше пишеща машина в света на настолните компютри, пуснат през далечната 1997 г. И така идва VW Golf V с цел да освежи марката. Това беше опитът на VW да привлече вниманието на по-младите купувачи, а не само на техните традиционни фенове.

Kак се представя Фолксваген Голф 5?

Като цяло не много лошо. Разчитайки на славата и надеждността на предишния модел, 5-цата бързо се превърна в официалния автомобил за хората, които искат кола, но не знаят точно какво искат. Искате прилична кола и не разбирате нищо от коли? Ето ви Голф 5-ца. Имате нужда от прилична кола, която за да ходите до работа и обратно? защшо не VW Golf V.

Ако трябва да се сравни тази кола с човек, това би бил популярен филмов актьор. Няма роля, която тази кола да отхвърли. Това е гъвкав автомобил, който може да се адаптира към много ситуации, без значение дали е възможно или невъзможно. Искате спортна кола? Тогава вземете  Голф 5 2.0л TFSI с 3 врати. Искате нещо за семейния човек във вас? Вземете Golf V Variant с 2.0 TDI двигател. Има модификации почти за всеки вкус.

Двигатели на Фолксваген Голф 5 (модификации)

Бензинови двигатели

1.4 MPI от 74 и 79 к.с. – Този двигател е по-скоро предназначен за градско шофиране. Надежден е, но да бъдем честни, няма мощност.

1.4 FSI от 90 к.с. – Малко по-бърз от горния модел.

1.4 TSI от 122 к.с. – Този двигател прави своя дебют тук, във VW Golf V. Това е доста по-мощен двигател от по-горните, но като нова технология се е срещнал с доста проблеми. Ангренажната верига е доста слабо място при този модел.

1.4 TSI от 140 и 170 к.с. – Този двигатели далеч не се слави като надежден и ако настоявате да го карате достатъчно дълго можеи да разбиете буталата.

1.6 MPI от 102 к.с. – като цяло старомоден двигател според пециалистите, но все пак остава подходящ за почти всяка задача.

1.6 FSI от 116 к.с. – Подобен на 1.4 MPI, 1.6 MPI има FSI система и получава увеличение от 15 к.с.

2.0 FSI от 150 к.с. – Най-надеждният двигател на VW Golf V е рядък, който механиците избягват да сервизират, но това е най-сигурният залог, ако искате да карате бързо.

2.0 TFSI GTI от 200 к.с. – Върхът на двигателя 2.0 TFSI идва точно с Golf V GTI. Този двигател, успява да задвижи всичко до Audi A6, с легендарния си разход на масло, който може да достигне до 1 литър на 1000 км 🙂

Дизелови двигатели

1.9 TDI от 90 и 105 к.с. – Добре документиран двигател, върви ръка за ръка с цялата си надеждност, но и с проблеми, производителност и шум. Повечето от тези двигатели днес имат навътряни хилияди километра и спокойно може да достигнат милион.

2.0 SDI от 75 к.с. – Този двигател жертва производителност за сметка на подобрена надеждност и е доста добър избор за работното купе на VW Caddy.

2.0 TDI със 140 и 170 к.с. – Този 2.0 TDI като цяло няма специфични проблеми.

Общи проблеми при Фолксваген Голф 5

Като всеки продукт на VW от тази епоха, автомобила има известни проблеми с кондензатора на климатика. И все пак не толкова лошо, колкото при Octavia II.

Ключалките на вратите често се заключват сами и се развалят.

Някои от двигателите идват с автоматична скоростна кутия DSG. Не забравяйте да сменяте маслото и филтъра на всеки 60 000 км, ще си спестите главоболия.

За двигателите FSI трябва да имате предвид, че те не са 100% съвместими с LPG. Aнгренажната верига и електрониката са различни от обикновените версии и механиците обикновено избягват тези двигатели. Те обикновено са надеждни, но обърнете внимание на тези неща.

Модулите ABS и ESP са друг проблем на VW от 2005 г.

Вместо заключение

Много хора се шегуват, че да имаш Голф петица е все едно да преживееш нощ в Париж –  кратка, но запомняща се. Но все пак Фолксваген Голф 5 си остава добър автомобил и отправна точка за автомобилната индустрия. И доказателство за неговата популярност е фактът, че има много от тези коли, които все още се движат през и досега.

Ако искате голф, която прави всичко и не бързате за някъде то 1.6л MPI бензин е може би най-добрата покупка. Що се отнася до дизелите, 1.9 TDI е по-стар, но по-здрав, а 2.0 TDI е много по-мощен, но не толкова здрав. Успех!

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии