Въпреки че можем да разберем привлекателността на Mercedes C Class W204, вероятно ще бъдете по-безопасни да не избирате най-евтините модели с мега пробег. Ако пък намерите такъв с напълно документирана сервизна история, няма чак толкова причина да се тревожите. Но въпреки всичко, че може да издържи много дълго време, все още има няколко критични проблема, за които трябва да внимавате, когато купувате C-Class W204 втора употреба .
Често срещани проблеми при Mercedes C Class W204
Повреди на веригата за синхронизация
Двигателите, монтирани на W204, като цяло са надеждни, така че не се отчайвайте от първите три записа тук. Въпреки това, вие наистина не искате повреда на синхронизиращата верига, така че обърнете внимание.
Шестцилиндровите бензинови двигатели са склонни към преждевременно „разтягане“ на ангренажната верига, така че не мислете, че кола с малък пробег ще бъде безопасна. И тъй като смяната на ангренажната верига е скъпа работа за всеки от двигателите на C-класата, уверете се, че не трябва да е незабавно след покупката – или преговаряйте съответно.
Проблеми с бензиновия двигател
Няколко неща могат да се объркат с бензиновите двигатели на Mercedes C Class W204, включително сензори за въздушен поток, проблеми със сензорите, свързани с коляновия вал (загубата на мощност и трудното рестартиране са уликите там) и повреда на контролер за системата за променливо газоразпределение.
Също така внимавайте за течове на гориво (често фланеца на горивния филтър) и капещи водни помпи. Както при ангренажните вериги, наистина не искате водната помпа да се повреди по време на работа.
Проблеми с дизеловия двигател при Mercedes C Class W204
Дизеловите двигатели са имали проблеми с инжекторите в началото и въпреки че това е трябвало да бъде решено до този момент, възрастта на най-старите Mercedes C Class W204 означава, че трябва да имате предвид, че подмяната на инжекторите ще дойде отново. Разбира се, о-пръстените, които ги уплътняват, могат да протекат, както и другите уплътнения на двигателя.
Други проблеми с дизела включват температурни сензори и масло, навлизащо във входа на турбото през клапана за положителна вентилация на картера (PCV). При по-големите дизелови двигатели тиктакащият шум на празен ход може да показва повреда на черупките на основния лагер на коляновия вал.
Течове от сервоуправление
Течовете от кормилното управление са най-чести при автомобили преди фейслифта, но отново с напредването на времето може да засегне повече примери. Необичайни шумове и липса на плавност при завъртане на колелото са симптомите.
Заключване на волана
Говорейки за кормилното управление, известно е, че Mercedes C Class W204 страда от проблеми, свързани с електронния ключ и кормилната колона. Това е скъпо за коригиране. Симптомите включват несветване на светлините на запалването, неотпускане на ключалката на волана и неразпознаване на електронния ключ.
Проблеми със скоростната кутия
Много модели след фейслифта са оборудвани с автоматична скоростна кутия 7G-Tronic – седемстепенна единица, която представлява приличен скок напред спрямо стария петстепенен автомобил по онова време. Изглежда обаче не издържат толкова добре. Ако превключването на предавките е грубо, рязко или по друг начин неприятно, първопричината (често клапан) може да струва хиляди за отстраняване.
Междувременно шестстепенната механична скоростна кутия, монтирана на някои дизелови модели, може да изпита преждевременна повреда на двумасовия маховик . За всеки модел с над 100 000 км пробег, проверете документацията, за да видите дали това и останалата част от пакета на съединителя вече е сменен.
Светлините
Влагата може да попадне в ксеноновите фарове и контролния модул за мигачите, докато е известно, че задните лампи имат проблеми със заземяването (последното не би трябвало да струва твърде много за ремонт).
Струва си да проверите, че всичко свети както трябва, когато гледате, вместо да откривате проблем, докато го карате вкъщи на тъмно.
Ръжда
Ръждата не би трябвало да е голям проблем при тях и може да означава лошо лечение или ремонт при злополука. Въпреки това, особено около областта на багажника става все по-често срещана за окисляване с течение на времето.
За съжаление, една част от колата, която страда от ръжда повече от други, е задната подрама. Не е евтина поправка, така че проверете историята на техническия преглед за всякакви съобщения за корозия.
Електроника при Mercedes C Class W204
Всъщност не е изненада, тъй като едно сложно първокласно превозно средство остарява, но Mercedes C Class W204 може да страда от повреди на електронните сензори, засягащи всичко – от чистачките до люка, да не говорим за електронната система за контрол на стабилността и спирачките.
Нищо от това не трябва да е огромна сделка, но се уверете, че всичко е отчетено в исканата цена.
Износване
Интериорът изглежда не издържа толкова добре, особено когато е с кожа. За разочарование, тапицерията на волана също може да се разпадне, което е досадно, когато е нещо, с което взаимодействате през цялото време. Фейслифтът реши ранния проблем със скърцащото табло.
Пантите на задната врата и сгъваемите огледала също могат да издават дразнещи звуци. Първият може просто да изисква смазване, вторият евтина резервна вътрешна част.
Трябва обаче да обърнете внимание на всякакви тропащи шумове или други необичайни звуци от окачването. Това може да показва износени компоненти, като втулките по-специално са склонни към износване. Mercedes дори представи по-твърди елементи за някои части на W204 по време на неговия живот.
Какви са модификации на Mercedes C Class W204
Стандартните моделни линии за W204 C-Class седан включват SE, Executive SE, Sport, Elegance и три разновидности на AMG: AMG Sport, AMG Sport Edition и AMG Sport Plus. Това не трябва да се бърка с пълномасления високопроизводителен модел AMG C63, който е съвсем различен звяр.
С изключение на входното ниво SE, всички идват с разумно, но не особено щедро количество стандартно оборудване, което купувачите могат да добавят към обширен списък с опции.
Предлагаше се богат избор от четири и шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели. Дизеловите модели са обозначени с емблема CDI, докато по-късните бензини са обозначени с CGI, което показва по-нови двигатели с директно впръскване (които са по-ефективни, но също така по-склонни към карбонизация и най-добре работят с висококачествено гориво).