Новия Мерцедес C Класа Ревю (2023)

Най-новият Мерцедес C класа на Mercedes-Benz много прилича на миниатюрна S-класа. Изглежда подобно на флагманския седан на марката отвътре и отвън и предлага много от същите технологични характеристики, само че в по-малък пакет, който е по-спортен за шофиране.

Мерцедес C класа

Плюшеният интериор на Мерцедес C класа впечатлява с луксозни материали и модерни дисплеи, но има няколко твърде много чувствителни на допир контроли за нашия вкус. Плавният 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор е стандартен за модела C300, а има и по-мощни варианти AMG C43 и C63, ако искате вашата Мерцедес C класа с голяма порция ръмжене.

Стандартната Мерцедес C класа предлага висока производителност, но й липсва усъвършенствано шаси, тъй като возията може да стане неудобна по неравни пътища, а кормилното управление няма обратна връзка. Въпреки че може да не се управлява толкова добре, колкото конкурентите, включително BMW 3 и Ауди A4, Mercedes C-класата все още е силен конкурент в сегмента на компактните луксозни седани.

Какво ново има при Мерцедес C класа?

Седанът е преработен за 2022 г. и Mercedes не е направил никакви промени по него за 2023 г. Засега версиите купе и кабриолет от предишното поколение C-класа се пренасят през 2023 г., но очакваме те в крайна сметка да бъдат заменени от нов модел, наречен CLE-клас.

Цени на Мерцедес C класа (2023)

  • C300 седан Premium – 46 000 долара
  • C300 седан Exclusive – 48 150 долара
  • C300 седан Pinnacle – 49 850 долара
  • C300 купе – 50 600 долара
  • C300 кабриолет – 58 300 долара

Някои препоръчват C300, защото той представлява най-новото поколение на C-класата. Седанът вече предлага три нива на оборудване – Premium, Exclusive и Pinnacle – които обединяват популярните опции. О

блицовката Exclusive е най-добрата за ценат си. Все още има много опции, включително спортно изглеждащ пакет AMG Line, панорамен покрив и навигация. Добавянето на 4Matic задвижване на всички колела струва 4000лв допълнително.

Двигател, трансмисия и производителност на Мерцедес C класа

Alexander Migl, CC BY-SA 4.0
Alexander Migl, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Всички седани C-класа от 2023 г. се задвижват от един и същ 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор с мощност 255 к.с. и носят емблемата с името C300 на оформения си капак на багажника.

Turbo four е подобрен от 48-волтова хибридна система, която може временно да осигури до 20 допълнителни конски сили. Задвижването на всички колела остава опция, като задвижването на задните колела е стандартната настройка.

Деветстепенна автоматична трансмисия е единствената предлагана скоростна кутия. При тестове C300 4Matic със задвижване на четирите колела ускори до 100 км/ч за 5.3 секунди, изпреварвайки предишното поколение C-класа с 0.1 секунда. Управлението е пъргаво, както се очаква от компактен спортен седан, но липсата на усещане за управление и лекото качество на возене ее в малък минус.

Спирачната ефективност е добра и C300 сприрая от 100км.ч. само за 50м. Купето и кабриолетът C300, които продължават през 2023 г. на платформата от предишното поколение C-класа, се задвижват от четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който също дава 255 конски сили, но не използва същата 48-волтова хибридна система като седана.

Икономия на гориво

EPA изчислява, че примерите със задно задвижване на C-класата трябва да осигурят сравнително добра икономия. C300 4Matic със задвижване на четирите колела побеждава своя рейтинг за магистрала. За повече информация относно разхода на гориво на C-класата посетете уебсайта на EPA.

Интериор, комфорт и товар

C-класата се предлага с високотехнологична кабина, която отразява тази на по-големия флагман от S-класа. Всички модели се предлагат с дигитален дисплей с измервателен уред, чувствителни на допир контроли и множество удобства. Новият модел разполага с волан, който изглежда подобен на този на S-класата, а Mercedes C класа предлага богат списък от стандартни луксозни функции като отопляеми предни седалки с настройки за памет, люк на покрива, дървена облицовка с отворени пори и алуминиеви акценти. Като цяло Мерцедес C класа е с около 5см по-дълга от изходящия модел, а междуосието й е удължено с близо 3см. Mercedes-Benz казва, че това води до повече място за краката на задните седалки, но в действителност разликата е незначителна.

Спецификации

2022 Mercedes-Benz C300 4Matic
Тип превозно средство: двигател отпред, задвижване на всички колела, 5 пътника, седан с 4 врати

ЦЕНА
Базово/тествано: $46 600/$63 590
Опции: пакет за оборудване Pinnacle (съраунд звук Burmester, система за съраунд изглед, навигация с разширено видео, хед-ъп дисплей), $3950; AMG линия (спортно окачване и кормилно управление, волан с плоско дъно, напречно пробити спирачни ротори, AMG бодикит), $3400; напа кожа, $ 2590; пакет за подпомагане на водача (адаптивен круиз контрол с помощ при управление, активен спирачен асистент), $1700; LED фарове, $1100; шибидах, $1000; Селенит сива боя, $ 750; 19-инчови джанти, $600; вентилирани предни седалки, $450; Радио SiriusXM, $350; допълнителни 12V и USB портове, $300; отопляем волан, $250; видеорегистратор, $200; дървена облицовка, $ 200; акустично стъкло, $150

ДВИГАТЕЛ
турбокомпресор и междинно охлаждане DOHC 16-клапанов редови-4, алуминиев блок и глава, директно впръскване на гориво
Обем: 122 in3, 1991 cm3
Мощност: 255 к.с. при 5800 об./мин
Въртящ момент: 295 lb-ft при 2000 об./мин

ТРАНСМИСИЯ
9-степенен автоматик

ШАСИ
Окачване, F/R: multilink/multilink
Спирачки, F/R: 13,5-инчов вентилиран, кръстосано пробит диск/13,0-инчов вентилиран диск
Гуми: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
F: 225/40R-19 93Y MO
R: 255/35R-19 96Y MO

РАЗМЕРИ
Междуосие: 112,8 инча
Дължина: 187,0 инча
Ширина: 71,7 инча
Височина: 56,6 инча
Пътнически обем: 94 ft3
Обем на багажника: 13 ft3
Собствено тегло: 4044 lb

C/D РЕЗУЛТАТИ ОТ ТЕСТА
60 мили/ч: 5,3 сек
1/4-миля: 14,0 сек при 98 мили/ч
100 мили/ч: 14,7 сек
Резултатите по-горе пропускат разгръщане на 1 фут от 0,3 сек.
Подвижен старт, 5–60 mph: 6,4 сек
Top Gear, 30–50 mph: 3,3 сек
Топ предавка, 50–70 мили/ч: 4,2 сек
Максимална скорост (gov ltd): 129 mph
Спиране, 70–0 mph: 154 ft
Спиране, 100–0 mph: 314 ft
Издържане на пътя, 300 фута Skidpad: 0,91 g

C/D ИКОНОМИЯ НА ГОРИВО
Наблюдавано: 25 mpg
75 mph Шофиране по магистрала: 35 mpg
Обхват на магистрала със скорост 75 mph: 600 мили

EPA ИКОНОМИЯ НА ГОРИВО
Комбинирано/градско/магистрала: 27/23/33 mpg

предишна статия
Следваща статия
Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Тойота Аурис (Toyota Auris ревю 2012-2019, бензин / хибрид и мнения)

Тойота Аурис е автомобил, който се харесва много от хората. Евтина и удобна кола за работа, практична и надеждна. Двигателите, налични при Toyota Auris,...