Леки колиОпелOпел Зафира

Oпел Зафира

Второто поколение Опел Зафира има огромна задача, когато пристига с през юли 2005 г. Неговият предшественик създаде шаблон за удобни седемместни миниван автомобили. По-голяма и по-добре завършена от преди, версията Mark 2 на Зафира измести колата от висок клас  в краткия списък на цяла нова група купувачи. Като употребявано превозно средство си заслужава да се види.

Модели на Опел Зафира

  • 5вр миниван 1.6, 1.8, 2.0 и 2.2 бензин,
  • 1.7, 1.9 дизел Expression, Exclusiv, Club, Design, Life, SRi, Elite, VXR, Active

История на Опел Зафира

Опел Зафира е един от най-значимите семейни автомобили за последните десет години. Това е превозното средство, което промени начина, по който купувахме компактни автомобили в стил миниван, като раздели пазара на модели с пет и седем места и показа, че с известна изобретателност можете да съберете много практичност в едно доста скромно междуосие.

Трябва да се каже, че това второ поколение на Зафиравероятно не е толкова добро като своя предшественик. Той е по-голям, с не толкова добър дизайн. Въпреки това, той все още е един от най-добрите от този тип и ако чистотата на дизайна е малко по-слаба, подобрената управляемост и качество го компенсират повече от това.

По времето, когато това превозно средство беше пуснато през юли 2005 г., пазарът на минивани започна да се разделя по твърди линии в зависимост от броя на местата.

Oпел Зафира
Oпел Зафира интериор / LukaszKatlewa, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Опел Зафира, след като определи дневния ред със седем места през 1999 г., след това отново разми границите. Това превозно средство е петместно за хората през повечето време, а останалия чифт столове се появяват от време на време. Това не спира други производители на автомобили да се опитват да подобрят формулата, но данните за продажбите показват значителна лоялност към модела Зафира.

Гамата беше разширена през септември 2005 г. с 2.2-литровия Direct бензинов двигател и след това през ноември с 237bhp VXR вариант.

Зафора имаше фейслифт в началото на 2008 г. и придоби по-остро изглеждаща предница плюс някои подобрени материали за тапицерия. Основният пакет остана непроменен. През 2009 г. беше въведена версия ecoFLEX, базирана на 1.7-литровия дизелов двигател на Воксхол. Тази кола има различни модификации на ефективността, които дават добра икономия на гориво, поне такива са мненията на някои собственици.

Какво получавате от Опел Зафира?

Единственото нещо, от което никога не може да ви е достатъчно в автомобил в стил миниван, е пространството и със сигурност историята на лентата разкрива, че Зафира се е поддала на това.

20см по-дълъг, 3см по-широк и малко по-висок от предходния автомобил, MK2 Зафира запази конфигурацията със седем места.

Това, което се промени, беше пространството за краката, предлагано на пътниците. Докато старата кола би била ужасно тясна с всичките седем използвани седалки, по-късният модел предлага малко повече място за дишане.

Все още не е идеално подходящ за отбор по ръгби :), но за по-голямото семейство е почти перфектен. Както и преди, системата на седалките е толкова гъвкава, че Zafira може да бъде конфигурирана в две, три, четири, пет, шест или седем седалки с малко усилия. В зависимост от нивото на оборудване, Зафира може да се похвали и с до 30 отделения за вещи. Системата за съхранение на багажника „Flex Organiser“, която се оказа успешна сред купувачите на Astra Estate, също е налична за тази Zafira.

За какво да се оглеждате?

Механиката на Опел астра, на която е базирана, се е доказала като привидно безпроблемна. Както при всяка семейна кола, проверете за щети, причинени от младежи, включително счупени фитинги, разкъсвания или петна по тапицерията и надраскани пластмаси.

Също така се уверете, че всички седалки се сгъват плавно, тъй като е лесно изпуснати трохи от домашна храна или малки играчки да блокират плъзгачите. Проверете дали окачването е все още в добро работно състояние. Моделът VXR може да вози доста твърдо отпред, ако се кара силно, а осемнадесетинчовите лети джанти са предразположени към повреда от дупки. В противен случай проверете за сервизното досие и се надявахте да си купите добра кола.

Резервни части за Опел Зафира

Нов комплект съединител ще ви лиши с около 350лв, докато нова изпускателна система се продава на дребно за 1200 лв, Предните спирачни накладки са около 90лв за чифт, а задните за около 60. Един радиатор е около 200лв.

Как се  държи на пътя?

Предлага се широка гама от двигатели на Опел Зафира, като тя отбеляза дебюта на 1.8-литровия двигател ECOTEC на Vauxhall със 140 к.с. Това се превърна в основа на избора на бензинови двигатели на Воксхол и в сравнение с 1.8 агрегата на изходящия модел, замяната се похвали с 14 процента повече мощност, изразходва четири процента по-малко гориво, имаше подобрена гъвкавост и беше доста по-усъвършенстван. Мощността от 140 к.с. означава, че 1.8-литровият двигател е един от най-мощните в този клас, но далеч не е силно натоварен състезателен двигател с пикова мощност.

Благодарение на усъвършенстваната технология за фазиране на клапаните, 90 процента от максималния въртящ момент от 175 Nm е наличен от 2200 до 6200 об/мин. Тази широка гама осигурява живо представяне и изключителна теглителна сила дори при ниски обороти на двигателя, което прави ежедневното шофиране по-спокойно с по-малко необходимост от смяна на предавките.

Oпел Зафира
Oпел Зафира

Vauxhall е пионер в концепцията за мощен миниван с GSi Turbo версията на MK1 Zafira и запълването на тази ниша още по-категорично в гамата MK2 е Zafira VXR. От подмарката VXR за високопроизводителни превозни средства, този модел може да използва двигател с мощност 240 к.с., който ще изстреля колата до 100км.ч.за 7 секунди и максимална скорост от 230км.ч.

С решетка тип пчелна пита, по-голяма предна броня (с централен въздухозаборник) и фарове за мъгла, VXR има сериозно присъствие на огледала за обратно виждане. Дълбоките разширения на праговете, двойните изпускателни тръби и 18-инчовите алуминиеви джанти гарантират, че страничните наблюдатели знаят какво гледат. Интериорът включва спортни седалки Recaro и спортен волан и скоростен лост.

Повечето купувачи обаче избрират дизелите CDTi и двете версии със 120 и 150 к.с. са  наистинадобри. Докато не карате двата дизелови модела Zafira един до друг, е трудно да оцените колко по-бърза е инсталацията със 150 к.с., но за повечето клиенти по-евтиният двигател със 120 к.с. е по-добрата покупка. И двата стандартно са оборудвани с шестстепенна механична скоростна кутия и автомобилът със 120 к.с. ще ускори до 100 км/ч за 12 секунди, докато моделът със 150 к.с. ще ви задържи за 10,2.

Като цяло Опел Зафира  бързо се превърна в еталон за миниван в първоначалната си итерация и остава такъв дълго време. Други производители предлагат по-големи или по-спортни превозни средства за хора, но капиталът на марката, изграден от Vauxhall, все още жъне големи награди. CDTi дизелов модел би бил вашият избор.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии