Skoda Enyaq (Шкода Ениак – преглед, цена и мнения)

Skoda Enyaq е семеен SUV, така че е важно да бъде наистина практичен. Той предлага просторен интериор, добър диапазон между зарежданията и отлично съотношение цена/качество.

Базовият модел се нарича 60 и купувачите могат да избират от различни облицовки. Моделите Enyaq 80 и 80X имат по-голяма батерия и повече технологии на борда.

Skoda Enyaq

Този SUV на Skoda оглавява върха на марката в света на специално създадените електрически автомобили, предлагайки комбинация от пространство, практичност и използваемост, които са рядкост на цената. И по отношение на стойност, спецификации, опции и пробег, това е толкова добър семеен автомобил, че някои го определят за автомобил на годината за 2022 г.

Skoda Enyaq iV е голям семеен автомобил, който е базиран на сходния по размер Volkswagen ID.4. Автомобилите, срещу които се изправя, включват бестселърите Kia Niro EV, Nissan Ariya, Toyota bZ4x и Mercedes-Benz EQA в единия край на скалата до Mercedes-Benz EQC и Tesla Model Y в другия.

Неговият къс преден капак и дълга кабина му придават необичайни пропорции в сравнение с традиционен SUV, но формата е добра и изглежда елегантна. Комбинирайте тези фактори с особено привлекателен интериор, който се предлага в редица приглушени цветове и облицовки, и конкурентен диапазон между презарежданията, Skoda Enyaq iV става един от най-привлекателните електрически семейни автомобили, които можете да закупите в момента.

Двигатели на Skoda Enyaq, задвижване и мощ

  • удобно и надеждно управление;
  • налични двигатели с мощност от 179, 204, 265 и 299 к.с;
  • достатъчно въртящ момент, vRS моделът е наистина бърз.

Електрически двигатели на Шкода Ениак

Получавате два размера на батерията – 58 и 77kWh – заедно с четири варианта на двигателя, които издават 179 или 204 к.с. при моделите със задвижване на двете колела и 265 к.с. или 299 к.с. при вариантите със задвижване на четирите колела. Това прави избора на вашия Enyaq iV по-лесен.  Моделът за дълги разстояния е по-мощен, но производителността и на двата модела със задвижване на двете колела е сходна.

Моделът 80X с 265 к.с. предлага повече ускорение и сцепление, включително персонализиран „Режим на сцепление“ за балансирано задвижване на четирите колела върху рохкави повърхности. Моделът vRS отново е малко по-бърз, но не смятаме, че незначителното повишаване на производителността си струва допълнителните пари, които плащате.

Моделите Skoda Enyaq iV 60, 80, 80X и vRS в различни версии се усещат много сходно на пътя. Моделът с по-ниска мощност наистина се чувства малко по-лек на крака, но всички те споделят същото усещане за бързо излизане от марката и на предизвикателни пътища моделът с 58kWh се чувства също толкова способен, колкото и по-мощният му аналог.

Интериор на Шкода Ениак

Интериор на Шкода Ениак
Ssu, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Skoda възприема минималистичната тема, харесвана от компании произвеждащи електрически автомобили, които се продават днес. Има много малко физически бутони и 13-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система, чрез която се управляват много от функциите на Enyaq.

Самият екран се вижда лесно, а големите икони помагат, когато използвате системата, когато сте в движение. Тя не е много интуитивна, но е много по-добра от системата във VW ID 4.

С информационно-развлекателната система получавате DAB радио, Apple CarPlay, Android Auto и вградена сателитна навигация, с два USB-C гнезда отпред за зареждане на телефона.

Качеството на интериора като цяло е добро предвид цената, с много меки пластмаси, разпръснати около купето.

Багажик на Skoda Enyaq, безопасност и практичност

Освен арматурното табло на techfest, Skoda Enyaq iV е доста конвенционален отвътре. Той е добре изглеждащ, добре изрязан от вкусна гама от материали и добре завинтен заедно от висококачествени компоненти. Предните седалки са привлекателни и удобни и е лесно да се настроите добре, независимо от вашия размер.

По-специално задните седалки са просторни, с подобно пространство за главата и краката като при SUV Skoda Kodiaq, макар и без опция за седем места. Има достатъчно място за краката, което го прави лесен петместен автомобил, подпомогнат от плоския под с минимално натрапване, въпреки че бихме искали малко повече място за коленете. Има и много места за съхранение отзад, както и чифт USB-C гнезда за захранване на устройства.

Място за багажник и съхранение

Както почти всяка друга Skoda, той също е много практичен. Багажникът има капацитет от 585 литра с поставена задна седалка и 1710 сгъната. Това се сравнява с 640 и 1700 литра с известния обем на Skoda Octavia Estate. За съжаление, седалките не се сгъват напълно плоски.

Така че, това е голяма, равна площ и трябва да отговаря на нуждите на повечето семейства, без да е необходимо да прибягвате до покривна кутия. За разлика от много конкуренти на електрически автомобили, няма допълнителен товарен капацитет под предния капак.

Паркиране

Skoda Enyaq iV е обемист автомобил, който не е благословен с най-добрата видимост.  Трудно е да се знае къде са ъглите и може да затрудни паркирането, ако не е фактът, че всички модели идват с радар за паркиране.

Въпреки че изглежда голяма и се чувства тежка на пътя, Enyaq iV не е всъщност толкова голяма, колкото си мислите. Това означава, че ще се побере в повечето гаражи и няма да е твърде голямо бреме.

Безопасност

Skoda Enyaq iV е пълен с най-новото оборудване за безопасност, което бихте очаквали от чисто нов автомобил от Volkswagen Group. И така, той идва с до девет въздушни възглавници, включително централна въздушна възглавница между предните седалки и цялостна проактивна защита на пътниците.

Многобройни най-съвременни системи за подпомагане предупреждават водача за потенциални сблъсъци в много ситуации и дори активно помагат за предотвратяването им или минимизиране на последствията. Те включват Front Assist с предсказуема защита на пешеходци и велосипедисти, Side Assist, включително предупреждение за задния трафик, както и асистент за избягване на сблъсък, асистент за завиване и предупреждение при излизане.

Колко далеч може да стигне с едно зареждане?

С батерия от 58kWh, Skoda Enyaq 60 със задно задвижване може официално да постигне 256 мили пробег между зареждания, което е по-добро от тясно свързаните Volkswagen ID 4 и Audi Q4 e-tron 35.

И двата модела Enyaq 80 и 80X имат батерия от 77kWh, като 80 може да измине 331 мили между зареждания, а 80X постига малко по-къс обхват от 303 мили в оборудването Sportline, в резултат на това, че предлага по-добра производителност.

Стандартно Enyaq може да се зарежда до скорости от 50kW, но можете да добавите по-бързо зарядно устройство, което ви позволява да презаредите батерията от 10-80% за малко повече от половин час.

Използвайки 7kW домашно зарядно устройство, батерията на Enyaq 60 може да се зареди за девет часа и половина, докато на Enyaq 80 са необходими около 13 часа за презареждане.

Цена на Skoda Enyaq

Enyaq iV 60 62 kWh 132 kW / 180 к.с., от 14,4 до 15,9 – 91 990 лв
Enyaq iV 80 82 kWh 150 kW / 204 к.с. 15,8 – 103 680 лв
Enyaq iV 80X, 4×4 82 kWh 195 kW / 265 к.с. 16,1 – 108 280 лв
RS Enyaq iV 80X, 4×4 82 kWh 220 kW / 300 к.с. 16,3 – 121 860 лв

Какво се харесва в Skoda Enyaq

Комфортът и изискаността на този автомобил са наистина изключителни за парите и в комбинация с пространството и практичността, което прави Enyaq iV силно препоръчителен семеен автомобил.

80X Sportline добавя производителност и сцепление в уравнението, но това не намалява привлекателността на колата нито йота, като същевременно добавя много по-използваема производителност и управление за тези, които обичат да натискат.

И какво не

Моделите със задвижване на четирите колела с по-висока спецификация са доста скъпи и допълнителната производителност, която предлагат, не е достатъчна, за да оправдае допълнителните разходи спрямо вариантите със задвижване на задните колела. Освен това може да стане много скъпо, когато започнете да отбелязвате опциите, особено версиите 80X и vRS, които вече имат високи цени в брой.

Като оставим настрана тези критики, това е електрически SUV, който си заслужа  цената.

Какви са текущите разходи?

Колко евтино излиза да се кара Enyaq iV до голяма степен зависи от това как го зареждате и каква тарифа за електроенергия имате у дома. Публичното зареждане за електрически автомобили може да бъде много скъпо, особено ако искате да използвате най-бързата налична технология за зареждане и нямате предварителен абонамент.

Но ако имате wallbox у дома, зареждането на Skoda Enyaq iV ще бъде значително по-евтино от зареждането на дизел или бензин.

С батерия от 58kWh, Skoda Enyaq 60 със задно задвижване може официално да достигне 375 км пробег между зареждания, което е по-добро от тясно свързаните Volkswagen ID 4 и Audi Q4 e-tron 35.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Volkswagen Passat от 2007

През 2007 г. компанията изцяло преработва седана на Volkswagen Passat, като  подчертава по-европейски стил. Thomas doerfer, CC BY 3.0 / Wikimedia Така Volkswagen Passat се превърна...