Джипове / SUVSkoda Enyaq (Шкода Ениак - преглед, цена и мнения)

Skoda Enyaq (Шкода Ениак – преглед, цена и мнения)

Skoda Enyaq е семеен SUV, така че е важно да бъде наистина практичен. Той предлага просторен интериор, добър диапазон между зарежданията и отлично съотношение цена/качество.

Базовият модел се нарича 60 и купувачите могат да избират от различни облицовки. Моделите Enyaq 80 и 80X имат по-голяма батерия и повече технологии на борда.

Skoda Enyaq

Този SUV на Skoda оглавява върха на марката в света на специално създадените електрически автомобили, предлагайки комбинация от пространство, практичност и използваемост, които са рядкост на цената. И по отношение на стойност, спецификации, опции и пробег, това е толкова добър семеен автомобил, че някои го определят за автомобил на годината за 2022 г.

Skoda Enyaq iV е голям семеен автомобил, който е базиран на сходния по размер Volkswagen ID.4. Автомобилите, срещу които се изправя, включват бестселърите Kia Niro EV, Nissan Ariya, Toyota bZ4x и Mercedes-Benz EQA в единия край на скалата до Mercedes-Benz EQC и Tesla Model Y в другия.

Неговият къс преден капак и дълга кабина му придават необичайни пропорции в сравнение с традиционен SUV, но формата е добра и изглежда елегантна. Комбинирайте тези фактори с особено привлекателен интериор, който се предлага в редица приглушени цветове и облицовки, и конкурентен диапазон между презарежданията, Skoda Enyaq iV става един от най-привлекателните електрически семейни автомобили, които можете да закупите в момента.

Двигатели на Skoda Enyaq, задвижване и мощ

  • удобно и надеждно управление;
  • налични двигатели с мощност от 179, 204, 265 и 299 к.с;
  • достатъчно въртящ момент, vRS моделът е наистина бърз.

Електрически двигатели на Шкода Ениак

Получавате два размера на батерията – 58 и 77kWh – заедно с четири варианта на двигателя, които издават 179 или 204 к.с. при моделите със задвижване на двете колела и 265 к.с. или 299 к.с. при вариантите със задвижване на четирите колела. Това прави избора на вашия Enyaq iV по-лесен.  Моделът за дълги разстояния е по-мощен, но производителността и на двата модела със задвижване на двете колела е сходна.

Моделът 80X с 265 к.с. предлага повече ускорение и сцепление, включително персонализиран „Режим на сцепление“ за балансирано задвижване на четирите колела върху рохкави повърхности. Моделът vRS отново е малко по-бърз, но не смятаме, че незначителното повишаване на производителността си струва допълнителните пари, които плащате.

Моделите Skoda Enyaq iV 60, 80, 80X и vRS в различни версии се усещат много сходно на пътя. Моделът с по-ниска мощност наистина се чувства малко по-лек на крака, но всички те споделят същото усещане за бързо излизане от марката и на предизвикателни пътища моделът с 58kWh се чувства също толкова способен, колкото и по-мощният му аналог.

Интериор на Шкода Ениак

Интериор на Шкода Ениак
Ssu, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Skoda възприема минималистичната тема, харесвана от компании произвеждащи електрически автомобили, които се продават днес. Има много малко физически бутони и 13-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система, чрез която се управляват много от функциите на Enyaq.

Самият екран се вижда лесно, а големите икони помагат, когато използвате системата, когато сте в движение. Тя не е много интуитивна, но е много по-добра от системата във VW ID 4.

С информационно-развлекателната система получавате DAB радио, Apple CarPlay, Android Auto и вградена сателитна навигация, с два USB-C гнезда отпред за зареждане на телефона.

Качеството на интериора като цяло е добро предвид цената, с много меки пластмаси, разпръснати около купето.

Багажик на Skoda Enyaq, безопасност и практичност

Освен арматурното табло на techfest, Skoda Enyaq iV е доста конвенционален отвътре. Той е добре изглеждащ, добре изрязан от вкусна гама от материали и добре завинтен заедно от висококачествени компоненти. Предните седалки са привлекателни и удобни и е лесно да се настроите добре, независимо от вашия размер.

По-специално задните седалки са просторни, с подобно пространство за главата и краката като при SUV Skoda Kodiaq, макар и без опция за седем места. Има достатъчно място за краката, което го прави лесен петместен автомобил, подпомогнат от плоския под с минимално натрапване, въпреки че бихме искали малко повече място за коленете. Има и много места за съхранение отзад, както и чифт USB-C гнезда за захранване на устройства.

Място за багажник и съхранение

Както почти всяка друга Skoda, той също е много практичен. Багажникът има капацитет от 585 литра с поставена задна седалка и 1710 сгъната. Това се сравнява с 640 и 1700 литра с известния обем на Skoda Octavia Estate. За съжаление, седалките не се сгъват напълно плоски.

Така че, това е голяма, равна площ и трябва да отговаря на нуждите на повечето семейства, без да е необходимо да прибягвате до покривна кутия. За разлика от много конкуренти на електрически автомобили, няма допълнителен товарен капацитет под предния капак.

Паркиране

Skoda Enyaq iV е обемист автомобил, който не е благословен с най-добрата видимост.  Трудно е да се знае къде са ъглите и може да затрудни паркирането, ако не е фактът, че всички модели идват с радар за паркиране.

Въпреки че изглежда голяма и се чувства тежка на пътя, Enyaq iV не е всъщност толкова голяма, колкото си мислите. Това означава, че ще се побере в повечето гаражи и няма да е твърде голямо бреме.

Безопасност

Skoda Enyaq iV е пълен с най-новото оборудване за безопасност, което бихте очаквали от чисто нов автомобил от Volkswagen Group. И така, той идва с до девет въздушни възглавници, включително централна въздушна възглавница между предните седалки и цялостна проактивна защита на пътниците.

Многобройни най-съвременни системи за подпомагане предупреждават водача за потенциални сблъсъци в много ситуации и дори активно помагат за предотвратяването им или минимизиране на последствията. Те включват Front Assist с предсказуема защита на пешеходци и велосипедисти, Side Assist, включително предупреждение за задния трафик, както и асистент за избягване на сблъсък, асистент за завиване и предупреждение при излизане.

Колко далеч може да стигне с едно зареждане?

С батерия от 58kWh, Skoda Enyaq 60 със задно задвижване може официално да постигне 256 мили пробег между зареждания, което е по-добро от тясно свързаните Volkswagen ID 4 и Audi Q4 e-tron 35.

И двата модела Enyaq 80 и 80X имат батерия от 77kWh, като 80 може да измине 331 мили между зареждания, а 80X постига малко по-къс обхват от 303 мили в оборудването Sportline, в резултат на това, че предлага по-добра производителност.

Стандартно Enyaq може да се зарежда до скорости от 50kW, но можете да добавите по-бързо зарядно устройство, което ви позволява да презаредите батерията от 10-80% за малко повече от половин час.

Използвайки 7kW домашно зарядно устройство, батерията на Enyaq 60 може да се зареди за девет часа и половина, докато на Enyaq 80 са необходими около 13 часа за презареждане.

Цена на Skoda Enyaq

Enyaq iV 60 62 kWh 132 kW / 180 к.с., от 14,4 до 15,9 – 91 990 лв
Enyaq iV 80 82 kWh 150 kW / 204 к.с. 15,8 – 103 680 лв
Enyaq iV 80X, 4×4 82 kWh 195 kW / 265 к.с. 16,1 – 108 280 лв
RS Enyaq iV 80X, 4×4 82 kWh 220 kW / 300 к.с. 16,3 – 121 860 лв

Какво се харесва в Skoda Enyaq

Комфортът и изискаността на този автомобил са наистина изключителни за парите и в комбинация с пространството и практичността, което прави Enyaq iV силно препоръчителен семеен автомобил.

80X Sportline добавя производителност и сцепление в уравнението, но това не намалява привлекателността на колата нито йота, като същевременно добавя много по-използваема производителност и управление за тези, които обичат да натискат.

И какво не

Моделите със задвижване на четирите колела с по-висока спецификация са доста скъпи и допълнителната производителност, която предлагат, не е достатъчна, за да оправдае допълнителните разходи спрямо вариантите със задвижване на задните колела. Освен това може да стане много скъпо, когато започнете да отбелязвате опциите, особено версиите 80X и vRS, които вече имат високи цени в брой.

Като оставим настрана тези критики, това е електрически SUV, който си заслужа  цената.

Какви са текущите разходи?

Колко евтино излиза да се кара Enyaq iV до голяма степен зависи от това как го зареждате и каква тарифа за електроенергия имате у дома. Публичното зареждане за електрически автомобили може да бъде много скъпо, особено ако искате да използвате най-бързата налична технология за зареждане и нямате предварителен абонамент.

Но ако имате wallbox у дома, зареждането на Skoda Enyaq iV ще бъде значително по-евтино от зареждането на дизел или бензин.

С батерия от 58kWh, Skoda Enyaq 60 със задно задвижване може официално да достигне 375 км пробег между зареждания, което е по-добро от тясно свързаните Volkswagen ID 4 и Audi Q4 e-tron 35.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии