РевютаАнтифриз G12 и антифриз G12+ (с какво е по-добър)

Антифриз G12 и антифриз G12+ (с какво е по-добър)

Антифриз G12, и антифриз G12+ е концентрат на охлаждащата течност на двигателя на базата на моноетилен гликол по технология на органични добавки. Не съдържа нитрити, амини, фосфати, борати, силикати и други минерални добавки.

Антифриз G12 е подходящ както за бензинови, така и за дизелови двигатели. Това е антифриз с удължен живот, който трябва да се сменя на всеки 5 години или на всеки 250 000 км за леки автомобили или на всеки 1 000 000 км за камиони и търговски превозни средства. При смяна на охлаждащата течност трябва да се следват препоръките на производителите на оригинално оборудване (OEM).

Ползи антифриз G12

  • отлични противопенни характеристики;
  • отговаря на повечето европейски и международни стандарти;
  • удължен живот, което позволява по-рядка поддръжка, благодарение на инхибиторите на корозията, които имат много ниска степен на изчерпване;
  • елиминиране на твърдите абразиви, което дава по-добра защита на ставите на водната помпа;
  • подобрена антикорозионна защита на всички метали и сплави, използвани в охладителната система на съвременните автомобили, особено на алуминия;
  • топлинни характеристики, които позволяват ефективно охлаждане на двигателя без кипене;
  • отстраняване на проблеми с отлаганията, причинени от използването на твърда вода;
  • защита срещу замръзване, в зависимост от избраната концентрация.

Свойства на Антифриз G12

Параметри

Параметър Стойност
Външен вид Бистра течност, без суспендирани вещества
Плътност 1,119 g/cm3
pH (50 об.% във вода) 8,2
Точка на замръзване (50% vol във вода) -38°C
Точка на кипене 172°С
Резервна алкалност (ml HCl N/10) 6,2 мл
Съдържание на вода 2,8% 
Пенообразуващи характеристики при 88°C
Височина 35 мл
Почивка 1,5 секунди
Цвят като боядисана

Защита от замръзване

Концентратът на антифриз G12 и G12+ е концентриран продукт и трябва да се разрежда за употреба с вода с добро качество. Експерти препоръчват за оптимална работа да се използва дестилирана или дейонизирана вода.

Как да проверите вашата охладителна течност на двигателя на колата?

Защита от корозия

Защитата от корозия е най-важната функция на охлаждащия концентрат и се постига чрез включването на добре балансиран пакет инхибитори. В съвременните двигатели с по-голямо използване на алуминиеви сплави и отливки с по-тънък профил избягването на проблеми с корозията е от решаващо значение.

Съвместимост

Въпреки че винаги се препоръчва използването на дейонизирана или деминерализирана вода за разреждане на антифриз G12 и G12+, той е формулиран така, че да може да се справи с вода с различно качество и е съвместим с твърда вода. Антифриз G12, G12+ е напълно смесим с други охлаждащи течности и може безопасно да се смесва с тях.

Въпреки това, тъй като охлаждащата течност използва тип инхибитор, който е много различен от този, използван в традиционните минерални охлаждащи течности, препоръчва се източване и промиване на охладителните системи, които ги съдържат, преди презареждане с разреден антифриз G12, G12+. Неспазването на това може значително да намали производителността и дълготрайността на продукта.

Съхранение и обработка на антифриз G12

Концентратът на охлаждащата течност G12, G12+ има срок на годност от минимум четири години, когато се съхранява в херметически затворени контейнери при максимална температура от 30°C. Полупрозрачните контейнери не трябва да се съхраняват на открито на пряка слънчева светлина, особено в топъл климат.

Kонцентратът на антифриз G12, G12+ може да се съхранява в контейнери от мека стомана, лакирани или HDPE контейнери. Както при всяка охлаждаща течност на двигател на базата на гликол, не се препоръчва използването на поцинкована стомана за тръби или друга част от инсталацията за съхранение/смесване.

Виж още: Каква е разликата между CUV и СУВ (джип)

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии