Новият Хюндай Туксон просто крещи бизнес класа. Неговият поразителен външен вид, интуитивните бордови технологии и първокласното усещане за кабината му помагат да се открои в пренаселения SUV сегмент от среден размер. Повишаваща ефективността хибридна технология и високи нива на стандартно оборудване могат да бъдат намерени в цялата гама, докато интериорът е един от най-просторните в класа, а багажникът е достатъчно голям, за да съперничи на тези на комби автомобилите.
Засега Хюндай Туксон е малко по-скъп като цена, но смятаме, че Hyundai е успял да създаде семеен автомобил, който е колкото желан, толкова и разумен. Ето защо Аutoexpres го обяви за SUV от среден клас на годината през 2021, 2022 и 2023 г.
Хюндай Туксон – двигатели, мощност и задвижване
Hyundai разработи версията Tucson от четвърто поколение, използвайки изцяло нова платформа и усъвършенствана хибридна технология, подчертавайки сериозните стремежи на производителя към най-новия SUV от среден размер.
Хибридното задвижване работи добре както при скорост на магистрала, така и в града. Шестстепенната автоматична скоростна кутия превключва по-рано, но тъй като двигателят става леко тромав при по-високи обороти, това не е толкова лоша черта.
Вероятно ще искате да карате Hyundai Tucson в Eco drive режим през повечето време. Избирането на функцията Sport променя реакцията на газта и подобрява помощта от електрическия мотор, но всъщност просто ви насърчава да работите по-усилено с двигателя, което в крайна сметка не се вписва добре във фокуса на Хюндай Туксон върху комфорта.
Способността на хибридния Туксон да намалява мощността на двигателя, когато вдигнете газта при скорост е впечатляваща. Той управлява това по особено гладък и лесен начин, до степен, че може дори да не усетите системата да работи изобщо.
Но там, където Hyundai наистина успя с Tucson, е способността му да управлява прилична пъргавина през завоите, като същевременно остава контролиран и спокойствие над типичния разбит асфалт на пътищата в България.
Hyundai Tucson Плъгин хибрид
Plug-in хибридният Tucson тежи с около 200 кг повече от своите конвенционални бензинови или хибридни алтернативи, но също така е най-мощният модел в гамата. Хюндай Туксон PHEV върши добра работа при неравностите на пътя, така че дупките да се чуват повече, отколкото да се усещат, и е тих и изчистен при скорости на магистрала. Лекото кормилно управление на Tucson прави колата лесна за маневриране и в града.
Plug-in хибридът получава още повече мощност – 261 к.с. и 350 Nm – но е много по-тежък, така че 0-100 км.ч. мили в час за 8,6 секунди, а максималната скорост на това издание е 187км.ч. Въпреки че Хюндай Туксон PHEV няма да спечели рали състезание, неговият електрически мотор може да запълни 1,6-литровия бензинов двигател под капака, когато е необходимо, с целия му въртящ момент на разположение веднага щом натиснете газта. В резултат на това колата се втурва напред с желание, различно от всеки друг модел на Туксон.
Хюндай Туксон бензин
Само бензиновият модел 1.6 TGDi със 148 к.с. осигурява доста спокойно време от 0 до 100 км/ч от 10,3 секунди, докато надграждането до версията с мек хибрид и автоматик с двоен съединител намалява това време до 9,6 секунди. Максималната скорост и за двата е 197 км/ч.
Преминаването към мекия хибрид със 178 к.с. също вижда увеличение на въртящия момент от 250 Nm на 265 Nm и добавяне на задвижване на четирите колела. Следователно ускорението до 100 км/ч е увеличено до по-интензивните 9,0 секунди, като максималната скорост се увеличава до 200 км/ч.
Интериор на Хюндай Туксон
В такъв конкурентен клас, стилният дизайн може да бъде основно качество, за да помогне на автомобила да се открои от тълпата. Драматичният нос на Tucson, със своите сегментирани LED фарове, определено привлича повече внимание от повечето, докато острите гънки по протежение на страните подражават на тези на електрическия Ioniq 5.
Има солидно, успокояващо усещане в кабината на Хюндай Туксон, въпреки че една от възможните критики е, че Hyundai можеше да използва малко повече цвят в нея. Има ленти от плат през таблото, които разчупват ивиците черно и сиво, особено в предната част, но кабината е доминирана от черния монолит, който помещава централния дисплей и контролите.
Хюндай Туксон има много впечатляваща информационно-развлекателна система, която е интуитивна и лесна за работа. Всеки модел разполага с чифт 10,25-инчови екрани, които предлагат бързо време за зареждане и ясна графика, плюс вградена сателитна навигация, заедно с Apple CarPlay и Android Auto, ако искате да свържете своя смартфон.
Облицовката N Line S получава същия стил, но разширява списъка с екстри, за да включва тризонов климатроник, отопляем волан, звукова система Krell с осем високоговорителя и електрически панорамен люк.
Практичност и комфорт при Hyundai Tucson
Пътниците няма да бъдат разочаровани от количеството вътрешно пространство, което се предлага в Tucson, докато седалката на водача има много възможности за регулиране, както и воланът, за наклон и обхват.
Hyundai добави много функции, дори към базовите автомобили, за да направи Туксон наистина универсален семеен SUV. Задните седалки се сгъват в конфигурация 40:20:40, докато има предни и задни подлакътници с държачи за чаши и допълнително място за съхранение на различни вещи. Ще намерите и полезни USB портове отпред и отзад, заедно със стандартни сензори за паркиране и камера за обратно виждане.]
Размери на автомобила
Tucson е с дължина 4500 мм, ширина 1865 мм (без страничните огледала) и максимална височина от 1651 мм. За сравнение, Volkswagen Tiguan е малко по-дълъг с 4509 мм, въпреки че Tucson е с 26 мм по-широк.
Налично място
Междуосието на най-новия Tucson е само незначително по-дълго от това на предишния модел, но Hyundai са били умели с опаковката на автомобила, за да гарантират, че кабината може лесно да побере високи хора, с много място за коленете, краката и главата. Има място за трети пътник отзад, но повдигнатият централен под му пречи да намери наистина удобна позиция. Самите седалки са поддържащи, а под предните седалки има достатъчно място за краката на пътниците отзад.
Багажник на Хюндай Туксон
Максималният капацитет на багажника на Tucson е подходящ за семейството с цели 620 литра, което е с около 30 литра повече, отколкото можете да получите в Kia Sportage и цели 116 литра повече, отколкото може да управлява Nissan Qashqai. Заслужава обаче да се отбележи, че plug-in хибридната версия има намалено товарно пространство от 558 литра.
Сгънете задните седалки и можете да превозвате до 1795 литра в Tucson или 1737 литра, ако вземете plug-in хибридната версия.
Надеждност и безопасност с Hyundai Tucson
Hyundai има добър опит с електрифицираните задвижвания и той може да се окаже надежден семеен SUV. Hyundai беше представен в топ 20 с вече спрените хечбек Ioniq и кросоувъра Хюндай Кона, които си осигуриха съответно 11-то и 16-о място. Самият Hyundai успя да завърши на 17-то място от 32 в класацията на най-добрите производители на автомобили – спад от 11-то място през 2022 г.
Стандартният комплект за безопасност на Tucson е добър, въпреки че за да се възползвате от пълния пакет от активни системи, ще трябва да надстроите до Premium или Ultimate оборудване. И двете включват предупреждение за сблъсък в мъртва точка, асистент за избягване на сблъсък отпред и избягване на сблъсък при напречен трафик отзад, което помага да се избегнат всякакви потенциални опасности, докато излизате на заден ход от алея или място за паркиране.
Експертите по безопасност при катастрофи от Euro NCAP присъдиха на четвъртото поколение Tucson пълна оценка от пет звезди, когато тестваха семейния SUV през 2022 г. Той получи 86 процента резултат за защита на възрастни пътници и 87 процента за деца, въпреки че защитата на водача за гръдния кош беше оценен като маргинален.