Не е лъжа, че БМВ е46 -3та серия, все още е един от търсените автомобили втора ръка на пазара, а и части за него все още има, при това не скъпи. Пуснат за продажба в далечната 1997 г. Ot BMW предлагат тези модели като купе, седан, кабриолет и хечбек.
Tignou, CC BY-SA 3.0 / Wikimedia
Основни черти на БМВ е46
3-та серия на БМВ за времето си е престижен модел и в същото време достъпен за много от хората, които не могат тогава да си позволят нещо по-суксозно в същия сегмент.
Усещаше добре на пътя, кормилното управление е спокойно, а возенето плавно и стабилно без, без да създава неудобства.
Този автомобил е много разпонаваем, особено със характерните си фарове и задни светлини. За Европа се предлага в следните базови варианти: 316ti, 318ti, 318td, 320td и 325ti, макар че има още куп модификации.
Cliff Judson, CC BY-SA 2.0 / Flickr
БМВ 3та серия е46 – какво е добре да знаем
Ако сте фен на БМВ и сте решили да купувате модел от тази серия и година в диапазона (1998 до 2005) е добре да поразпитате тук-там. Като цяло БМВ е46 е надежден автомобил, но предвид годините му и навъртяните километри е добре да имате няколко неща наум.
Двигателят на тази серия обикновенно не харчи много масло и не създава проблеми, но е известно, че понякога има течове.
Пластмасите и фитингите, които BMW използва в и около двигателя, особено в охладителната система и вентилационната система, стават крехки с годините и в крайна сметка се разпадат. Не е зел да ги проверите при огледа. Добре е при покупка да смените повечеето финиги, за да сте сигурни че няма да имате проблем от такова естество.
Радиаторите са една друга слабост, чиято подмяна може да излезе скъпо. Таблото и контролните панели на климатика са други слабост и е известно, че понякога изискват подмяна.
Спирачките също може да са малко проблемни. 3та серия се слави с това че на 50000км редовно трябва да се прави подмяна на накладки и дискове. За щастие резервните части са евтини и обикновенно не са голям разход за пълен комплект.