BMW F10 5-та серия се спряга за официалната кола на „бизнесмена“. Тя е лъскава, изглежда добре, има приличен характер, но въпреки това е малко скучна и има толкова противоречиви мнения за нея.
И така BMW F10 Серия 5 излезе през 2010 г. с нов имидж, по-изпипан и се наложи силно в луксозната сфера. BMW Серия 5 F10 е по-скоро Серия 7 Мини, отколкото истинска Серия 5. Всичко е изпълнено правилно, без нищо да се преувеличава, без да се откроява. Напомня много на VW Phaeton, съвсем друга кола, но изключително луксозна отвътре.
BMW F10 – общ преглед
BMW Серия 5 F10 бързо се превърна в много популярен избор за луксозен автомобил. Това обяснява и защо пазарът на употребявани автомобили втора ръка е залят от BMW F10.
Освен това BMW f10 беше коренно различна кола от предишния модел. BMW E60 беше драматичен автомобил на външен вид, драматичен като представяне, драматичен като проблеми с надеждността. BMW E60 беше кола, която показваше на всички точно с каква кола са те виждали и какъв е социалният ти статус / дали си чист бизнесмен или си издирван за различни дейности 🙂 /.
Двигатели на BMW f10 Серия 5 – характеристики
BMW f10 Бензин
- BMW 520i с кодово име N20 – базовият бензинов двигател на BMW F10, този яростен сандък от мускули имаше лични проблеми с ангренажната верига и водната помпа, проблеми, за които имаше изтегляне през 2015 г. При всички модели след 2015 г. проблемът е решен.
- BMW 523i с 201 к.с., код N53 – всички BMW са изключително чувствителни към масло, но BMW F10 523i е в пъти по-чувствителен . Ако графикът за препоръчване на маслото не се спазва до милиметър, BMW F10 523i ще започне да гърми при следните части: помпа за високо налягане, запалителни свещи, индукционни бобини и инжектори. Така че използвайте подходящо масло и се придържайте към интервала за смяна.
- BMW 528i от 255 кк.с. (код N53) и 241 к.с. (код N20) – Вече сме в областта на 3-литровите двигатели, а N53 беше заменен през 2012 г. от N20 с турбокомпресор. 528i от 2010-2011 е 3 литра, този от 2012-2016 е 2 литра.
- BMW 535i с 302 к.с., код N55 – Какво е по-добро от 3-литров бензинов двигател? 3-литров бензинов двигател с турбокомпресор :). Както при другите двигатели, този двигател се нуждае от максимално внимание към нивото на маслото, качеството и интервалите на смяна, в противен случай ще останете без водни помпи, горивни помпи за високо налягане и пари в сметката.
- BMW 550iс 553 к.с., код N63 – този чудовищен V8 е събрал всички проблеми под слънцето и то ги е събрал под предния капак. Въпреки това, какви разходи за поддръжка изисква този двигател, общите проблеми дори нямат значение.
BMW f10 Дизел
- BMW 518d от 141 и 148 к.с. – същият N47, споделен с 520d, пренастроен на 141 конски сили. Същата история с двигателите B47 на фейслифта, така че превъртете директно до 520d, защото ако много хора се оплакват, че 520d е бавен какво остава за 518d.
- BMW 520d от 181 и 192 к.с. – старият N47, който идва с желанието да се забавлява и да гори пари, най-накрая е пенсиониран през 2014 г. от B47. N47 трябва напълно да се избягват, ако не искате да смените веригата за синхронизация, която се намира в задната част на двигателя, така че цялата операция изисква пълно премахване на двигателя и цена, подобна на 1 седмица, прекарана в Ибиса :). Двигателят B47 със 192 конски сили е по-бавен и по-тих от стария N47, но поне е по-надежден. Всъщност BMW F10 520d със 192 к.с. е най-добрият дизел, който можете да си купите.
- BMW 525d от 201 и 215 к.с. – за съжаление BMW F10 525d използва двигателите N47 и N57, които са толкова добри, колкото когато разберете, че ви остават 3 месеца живот. Просто тези двигатели нямат само 3 месеца живот. Всъщност никой не знае колко дълго трябва да живеят с тези купища проблеми. Обтегачът на ангренажната верига все още не върши работата си. Освен това, за да смените обтегача, трябва да премахнете целия двигател, защото комплектът за синхронизация е зад мотора.
- BMW 530d, 535d и M550d от 241, 255, 302, 308 и 375 к.с. – същият 3-литров двигател N57 с различни степени на настройка. Същите стари проблеми, така че се подгответе финансово за истинско фиаску с BMW F10. Защото скъпото Кратко ревю – BMW X3 от 2012BMW трябва да има скъпа поддръжка :).
BMW f10 Хибрид
ActiveHybrid 5 с 335 конски сили – Разбира се, BMW също трябваше да хване хибридната вълна, така че BMW F10 получава 3-литров двигател N55 и електрически мотор с общо 335 конски сили. Същото като обикновената бензинова версия, със същите проблеми, но много по-малко данъци. Това е единственият аргумент в полза на закупуването на BMW F10 hybrid, фактът, че не давате толкова много пари на държавата.
БМВ Ф10, серия 5 – общи проблеми
Да започнем с по-важното, BMW F10 е изключително чувствителен към масло, независимо от двигателя. Ако искате да избегнете всички горепосочени проблеми, сменяйте маслото на всеки 8-10 000 км и използвайте само масло LL04, официално одобрено от BMW. Ако го направите, BMW Серия 5 F10 е наистина надежден автомобил.
- Предното стъкло е проблем, от който много хора се оплакват, че отразява твърде много слънчева светлина, че се напуква бързо и т.н. Но това е проблемът, когато купувате BMW F10, имате очаквания.
- Комби версията има стандартно въздушно окачване на задния мост. По-удобно и по-универсално със сигурност, но ако се повреди, ще трябва да се подготвите духовно, материално и физически.
- Много проблеми с климатика, но кой знае, може да сте пощадени. Или може би ще карате със свалени прозорци.
- 525d и 535d, с кодово име N57, за които е известно, че имат проблеми с EGR и особено охладителя на EGR, така че бъдете подготвени за смяната им.
- BMW Серия 5 F10 е друго BMW има колела чувствителни към дупки. Рън флат гумите имат по-дебел ръб и са по-чувствителни към дупки и лоши пътища.
- Автоматичната скоростна кутия се нуждае от смяна на масло на всеки 60 000 км. От BMW настоявав, че няма нужда от смяна на масло в скоростната кутия, но историята показва обратното.
- Много електроника: камера за заден ход, скоростна кутия, подгряване на седалка и т.н. Скоростната кутия получава бонус точки, защото е електронна и ако нещо по електрониката се е счупило, трябва да се смени физическата скоростна кутия. Защото неееее, в BMW F10 вече не е необходимо да имате какъвто и да е физически контакт с автоматичната скоростна кутия.
- Влагата и водата могат да се натрупат в багажника, особено при комби версията. Лош късмет, защото там е акумулатора. Акумулатор и влагата правят лоша комбинация.
БМВ f10 мнения и отзиви
§§§
„Имам БМВ 5 f10 от 2010г. Бях достигнал 170 000км . Започнаха проблеми с производителността, след което двигателят заработи изключително грубо. Двигателят стартира, но спира. Проблемът беше проследен до системата VANOS – хидравличният контролер за синхронизация на клапаните. Има два VANOS соленоида – те бяха сменени, колата вървеше добре около 3000км. Проблемът се върна, от сервиза казаха, че това е от помпите VANOS и трябва да бъдат сменени. Това е много често срещан проблем при това поколение на BMW 6CYL. Скъп ремонт.“
§§§
„Директните горивни инжектори ми създадоха нов сериозен проблем на двигателя. Внимавайте за това.“
§§§
(„BMW 5, f10 от 2017). Интериорът е привлекателен с висококачествени материали. Плавен, мощен двигател и трансмисия, силно/безпроблемно ускорение от 0 до 180 км.ч., уверено управление, страхотна звукоизолация, добър дисплей и развлекателна система, удобни седалки, технология и спортен външен вид са силни страни.
След 20 000км с колата модулът DSC (Динамичен контрол на стабилността) се повреди. Все пак си го харесвам (BMW 540ix) и го препоръчвам.
Резюме
Това БМВ е по-голямо от 3-та серия и в същото време е по-малко от 7-ма. В него няма нищо грандиозно или драматично както при BMW E60. Но може би това е била целта на BMW: да излезе с нещо безопасно, без да рискува нищо.
Какви двигатели препоръчват експерти?
- За таксиметровите шофьори, очевидно BMW F10 520d с кодово име B47;
- За ентусиастите BMW F10 528i 3 литра с 255 к.с., с кодово име N53.