Когато Воксхол започва производство на Опел Мока 2012 г., той има за цел да вдъхне нов живот на марката. Оттогава има впечатляващ успех в продажбите.
Повечето потенциални купувачи на Опел Мока (Opel Mokka) търсят дизал и колата беше пусната с един от по-старите CDTi агрегати на Vauxhall с мощност от 128к.с.
През 2015 г. той е заменен от по-тих, по-ефективен 1.6 CDTi двигател с мощност от 134к.с агрегат. През есента на 2016 г. оригиналната гама Мока е заменена от гамата Mokka X, която включва малко преработен стил, опция за по-мощен 1.4 литров бензинов турбо двигател и подобрена информационно-развлекателна система Intellilink.
Какво получавате от Опел Мока
Предницата, която се отличава с добре изработена хромирана лента с емблемата Vauxhall Griffin в центъра, е област, върху която дизайнерите са работили по-усилено.
Опел Мока има външен вид, който е привлекателен и за двата пола, с добра защитна облицовка около броните и калниците.
Под обвивката се крие основата на супермини – по-точно на стария Chevrolet Aveo. Отзад задните седалки се възползват от широко отварящи се врати, които опростяват монтажа на детска седалка. Веднъж вътре, има повече място, отколкото бихте очаквали от нещо, базирано на автомобил от класа на Fiesta, особено що се отнася до пространството за главата.
Що се отнася до багажното пространство, имате 356 литрово място за багаж – приблизително същото, което бихте получили в MINI Countryman, но с 30% повече, отколкото бихте получили от Nissan Juke .
Добрата видимост отпред е страхотна благодарение на високо поставената позиция на шофиране в стил SUV. Видимостта през рамото обаче не е толкова добра, поради дебелите задни колони и страничните прозорци, които се издигат към задната част на автомобила.
Що се отнася до естетиката на кабината, въпреки външния вид на характерния за Vauxhall инструментален панел с форма на крило, който се увива около вложките на вратите, интериорът не е прекалено приключенски. Повечето от инструментите и разпределителната уредба са повдигнати от по-конвенционалните модели на марката, което означава, че някои от тях не са толкова интуитивни за използване, докато не се запознаете с нещата.
Хромираните петна около централната конзола би трябвало да внушават усещане за „премиум“, а качеството на изработка от корейската фабрика изглежда добро.
Как се държи на пътя?
Купувачите на Опел Мока ще харесат високо разположената позиция на седалките, модерния стил и опционалната възможност за офроуд.
Под предния капак има три основни варианта на двигателя, като най-достъпният, както винаги, е най-малко желаният от трите. Бензиновият 1.6 литров вариант само с 115 к.с. предлага само пет скорости.
По-добър залог за предпочитателите на бензинови двигатели е 1.4 литровият турбо двигател със 140 к.с.
Най-практичният избор на двигател обаче е този, който повечето купувачи вероятно ще изберат, дизеловият вариант. От пускането на пазара купувачите на Opel Mokka получават 1.7-литров CDTi дизел с мощност от 128 к.с., способен да развие максимална скорост от 100км.ч. само за 10 секунди. Този двигател беше заменен през 2015 г. от много по-тих и по-икономичен 1.6-литров CDTi и 134к.с.
Който и дизел да изберете, дали ще е за васили за подарък, вие получавате всички основни механични възможности за избор – така че можете да изберете автомобил с 6-степенна ръчна или автоматична скоростна кутия и със или без 4WD (Опел мока 4х4).
Къде се произвежда Опел Мока?
Опел Мока понастоящем се произвежда в корейската фабрика на автомобилния производител.