Ротация на симетрични и асиметрични гуми – как да го правим правилно?

Гумата на автомобила е в постоянно състояние на износване, а всеки иска неговите гуми да са равномерно износени, тогава се налага ротация на гумите. Агресивното шофиране, неравните пътища и времето играят фактор за износването на гумата. Това състояние не може да бъде спряно, но може да се подобри чрез ротация на гумите от едно място на друго. Това помага за изравняване на износването и поддържа солиден контакт между гумата и настилката, което спомага за по-добро сцепление.

Собствениците трябва да завъртят гумите си въз основа на предоставените инструкции, които се намират в инструкцията за превозно средство и ръководството на собственика, или тези, които се доставят със самите гуми. Но всички знаем че такива инструкции в 99% от случаите липсват. Така че нека се занпознаем е правилно да се прави това.

Колко често трябва да правите ротация на гумите?

Като общо правило трябва да сменяте местата на гумите си приблизително на всеки 8000-10000км. Би трябвало сме да проверяваме за неравномерно износване на протектора на гумата всеки път, когато сменяме маслото или извършваме друго редовно обслужване. Ако това съвпада с интервалите за смяна на маслото, създаването на навик да извършвате и двете наведнъж е чудесен начин да сте сигурни, че никога няма да пропуснете ротация.

Какво представлява смяната на местата на гумите?

Завъртането на гума е действие на премахване на едно колело и замяната му с друго от колелата на вашия автомобил. Когато въртите гумите, вашите гуми се преместват по определен модел, в зависимост от типа превозно средство и вида на гумите. Накратко, вие въртите гумите около превозното средство, но не в кръг.

Безопасност при ротация на гумите

Ротацията на гумите е лесна работа, но може да стане опасно, ако не сте внимателни.  Блокирането на колелата и използването на стойки за крикове е най-добрият начин да се предпазите от злополуки, които лесно могат да възникнат при използване на подови крикове.

Как да извършите ротация на гумите?

Време да преминете към действието, но е важно да разберете, че не всички гуми и коли са еднакви. Гумите могат да бъдат разделени на симетрични и асиметрични и всеки тип превозно средство изисква различни модели на въртене. Нека обясним.

Ротация на симетрични гуми (насочени)

Ссиметричните гуми могат да се използват от всяка страна на превозното средство, но е важно да следвате предварително определен модел на въртене, който зависи от типа задвижване на превозното средство.

ротация на гумите

Ротация при автомобил с предно задвижване

Двете предни гуми отиват на мястото на задните назад. Задните гуми се отиват отпредкато ги кръстосате.

Ротация при автомобил с задно задвижване или 4х4

Двете задни гуми се преместват отпред, без да се кръстосват. Предните гуми се преместват отзад като ги кръстосвате, както е показано на снимката.

Ротация на асиметрични гуми (ненасочени)

Ненасочените гуми ил итака наречените асиметрични гуми могат да се използват от всяка страна на превозното средство, но е важно да следвате предварително определен модел на въртене, който зависи от типа задвижване на превозното средство.

ротация на гумите

Ротация при предно задвижване и асиметрични гуми

Разменяте местата на гумите, задните гуми слагате отпред и ли обратното, което е едно и също без да къстосвате, както е показано в лявате част на снимката по-горе.

Ротация при задно задвижване / 4х4 и асиметрични гуми

Двете задни гуми си сменят местата, лявата става дясна или обратното. С предните гуми правите абсолютно същото, както е показано в дясната част на снимката.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии