Шкода Фабия ревю (2007 – 2014, мнения, проблеми)

Шкода фабия, 2007 – 2014г.  Второто поколение на  Skoda Fabia приема формулата на оригиналния модел от 2000 г. и го актуализира с по-елегантен външен вид и още повече практичност. Както при всички модели на Skoda, и Шкода фабия е добре направена и на добра цена, като същевременно е много удобна и идеална за градско шофиране.

Тя може би, не е най-забавната кола за шофиране, но второто поколение Fabia си спечелва добра репутация за надеждност от пускането и през 2007 г. Леката преработка на външния вид през 2010 г. даде на Шкода фабия нова решетка и фарове, за да изглежда още по-свежа.

Запазената марка на Шкода Фабия

Шкода фабия, която беше пусната на пазара през 2007 г., последва стъпките на автомобила от първа генерация (Мк1) , за да предложи добре направен супермини автомобил на достъпна цена.

Само защото е рентабилен обаче, не означава, че Фабия е с ниска поддръжка, тъй като използва същата база като VW Polo и SEAT Ibiza. Във формата на Skoda колата е настроена да бъде компетентна и удобна, а не забавна за шофиране, така че ако искате тръпка, ще бъде по-добре да проучите други коли.

Двигатели на Skoda Fabia

Представянето на Skoda Fabia не е точно най-доброто което може да получите, но все пак имат добра гама двигатели.

Шкода Фабия бензинови двигатели

Шкода Фабия
Vauxford, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Шкода Фабия 1.2 бензин

Има три бензинови двигателя, които са с трицилиндров 1.2-литров мотор, който се предлага с 60 или 70 к.с., но въпреки скромната изходна мощност този малък двигател е впечатляваща. Той осигурява добро представяне на двигателя и се шофира приятно с него, особено в и около града.

Още по-добър е четирицилиндровият двигател 1.2 TSI с турбокомпресор със 104 к.с., който взема от 0 до 100км.ч. за 10,1 секунди.

Двигателят 1.2 TSI също се предлага във с версии от 85 к.с. за моделите SE, SE Plus, Elegance и Monte Carlo и с предлага с петстепенна ръчна скоростна кутия, която осигурява ускорение от 0 до 100 км.ч. за 11,7 секунди. Както всички бензинови двигатели на Шкода Фабия, 1.2 мотора е плавен и пълен с енергия.

Шкода Фабия 1.4 бензин

Ако карате повече по магистрала, трябва да се насочите към 1.4-литровия с 86 к.с. Той е бърз, което го прави идеален за тази цел.

Дизелови двигатели на Skoda Fabia

Skoda Fabia 1.6 TDI

Skoda отдавна се отказа от стария 1,9-литров турбодизел със 104 к.с. и го замени с  1,6-литрови дизели, които се предлагат във форми със 74, 89 и 104 к.с.

Тези нови двигатели са много по-рафинирани, енергични и по-приятни за обороти от стария двигател. Също така и осигуряват подобрена икономичност и по-ниски емисии. Средният вариант 1.6 TDI ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.6 секунди, като версията със 74 к.с. е с 1,5 секунди по-бавна, а тази със 104 к.с. е с 1,5 секунди по-бърза за същия спринт.

Skoda Fabia Greenline 1.2

Greenline II има 1,2-литров трицилиндров двигател със 74 к.с. и петстепенна ръчна скоростна кутия, като и двете са оптимизирани за икономия и ниски емисии. За дизеловите двигатели във Fabia единственото леко разочарование е, че не са толкова усъвършенствани както при конкуренцията от сегмента.

Екперти препоръчват

Въпреки че Skoda Greenline II има добра икономия,експерти смятат, че бензиновият 1.2 TSI двигател със 104 к.с. е по-добрият вариант за ежедневно шофиране.

Fabia е по-скоро лесна, отколкото вълнуваща за шофиране – кормилното управление е леко, лесно се паркира и е много удобна за магистрала.

Интериор на Шкода Фабия, технологии и комфорт

Кабината е функционална и здрава, но не особено стилна. Skoda се е опитала да подобри атмосферата, като е добавила пластмаси с метален вид, докато са налични и по-леки облицовки, но въпреки че използваните материали са с добро качество, кабината изглежда по-скоро семпла. Контролите са добре разположени и лесни за ползване, докато циферблатите са ясни и лесни за четене.

Благодарение на удобните настройки на седалката на водача и волана е лесно да намерите добра позиция за шофиране.

Има много място отпред, докато пространството за краката отзад е впечатляващо за автомобил с такъв размер, дори за по-високи пътници. Средната седалка обаче е малко тясна, има по-малко място за раменете и пространството за краката е ограничено, което я прави по-подходяща за деца.

Багажник и безопасност

Безопасността на Skoda Fabia е разочароваща от оценката от четири звезди на Euro NCAP. Въпреки това Fabia се предлага с двойни предни и странични въздушни възглавници като стандарт, както и ABS и електронно разпределение на спирачното усилие.

Шкода Фабия има значително по-голям багажник от повечето малки хечбеци и освен това идва със сгъваеми седалки за допълнително пространство. Има разделител, който спира по-малките предмети да се търкалят наоколо.Багажника е лесен за зареждане и доста близо до земята, докато отпред има двойна хладилна жабка.

Коя модификация е по-икономична?

Дизеловите двигатели предлагат отлична икономия на гориво при ежедневно шофиране от 5/100, а бензиновите също са пестеливи за своя размер. Обслужването обикновено е на достъпни цени. Има голямо търсене на  моделите на Фабия от 2000 до 2007 г.

1,2-литровият бензинов TSi двигател, представен през 2010 г., е изключително пестелив мотор, той разходва средно 5.3л на 100км

Потребителски мнения за Шкода Фабия

§§§

Skoda Fabia 1,2-л бензин, 2010г.

Имал съм Ford, Vauxhall и Land Rover и съм работил за Vauxhall и Ford! Притежавал съм всяка възможна кола, но с напредване на възрастта искам надеждност, евтина поддръжка, застраховка и повече вътрешно пространство! Тази кола е невероятна, никога не ме е разочаровала, минала е всеки преглед! Единственият недостатък е липсата на мощност, когато трябва да поемете рискове в трафика (т.е.) излизане от кръгово кръстовище или от хлъзгав път!

§§§

Фабия 1.4 TDI (105) SE L 2015г

Страхотна малка кола! Може да остане незабелязана, да се слее с трафика, все пак е просто Skoda Fabia, но вече не правят VRS версия. Чудесен избор за тези, които искат да запазят колата си за повече от няколко години! Много екстри, които улесняват живота – предни сензори за паркиране, задни тонирани стъкла, отопляеми седалки, свалящ се теглич. О, и забравих ли да спомена, че е Euro 6 и е посочен като 90K/g, така че, нулев пътен данък и без лондонска такса ULEZ.

Общи проблеми с Шкода Фабия

Проблеми с двигателя

Шкода Фабия е надежден и практичен автомобил, но като всеки друг автомобил, от време на време може да има проблеми. Един от най-често срещаните проблеми при Skoda Fabia е свързан с двигателя.

Много собственици на Skoda Fabia съобщават за проблеми с неправилно запалване на двигателя или неравномерна работа. Това може да бъде причинено от редица фактори, включително мръсни или запушени горивни инжектори, дефектен кислороден сензор или неизправна бобина за запалване.

Електрически проблеми

Един от най-честите електрически проблеми при Шкода Фабия е свързан с акумулатора на автомобила. Skoda Fabia използва AGM (абсорбираща стъклена подложка), която е проектирана да бъде по-ефективна и по-дълготрайна от традиционните батерии. С течение на времето обаче акомулатора може да загуби своя заряд или да се повреди напълно, което води до проблеми като бавно завъртане на двигателя, трудно стартиране или други електрически неизправности.

Проблеми с окачването и кормилното управление

Един от най-често срещаните проблеми с окачването на Skoda Fabia е свързан с амортисьорите. Амортисьорите са отговорни за изглаждането на неравностите и вибрациите на пътя. Ако амортисьорите са износени или повредени, може да изпитате неравномерно и неудобно возене, както и намалено управление и стабилност. Признаците за износени или повредени амортисьори могат да включват почукване или тракане при шофиране през неравности, неравномерно износване на гумите или течове на течност около амортисьорите.

Резюме

Шкода Фабия не е изцяло нова кола, тя е частично базирана на предишния модел. Тази кола страда от няколко проблема, когато е пусната за първи път в продажба, но те бяха бързо изгладени и надеждността й се оказа впечатляваща. Много от компонентите, използвани в най-новия модел, са изпробвани и тествани, така че очаквайте прилична надеждност от Skoda Fabia за годините от 2007 до 2014.

В заключение, Skoda Fabia е надежден и практичен автомобил, който се превърна в популярен избор за кола втора ръка, а и като чисто нова. Като всяка кола, Skoda Fabia може да има проблеми с времето, но много от тези проблеми могат да бъдат избегнати с правилна поддръжка и навици на шофиране. Редовното обслужване и поддръжка може да помогне за предотвратяване на проблеми с двигателя, електрически проблеми и проблеми с окачването и кормилното управление. Като цяло Skoda Fabia е надеждна и ефективна кола, която може да осигури дълги години приятно шофиране с подходящи грижи и поддръжка.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

Новия Мерцедес C Класа Ревю (2023)

Най-новият Мерцедес C класа на Mercedes-Benz много прилича на миниатюрна S-класа. Изглежда подобно на флагманския седан на марката отвътре и отвън и предлага много...