Шкода Карок е достоен конкурент на пазара на средни SUV автомобили и наследник на много обичаната Йети. SkodaKaroq е с конвенционален дизайн, базиранa на Volkswagen Tiguan и е пълнa с множество функции, които й помагат да се открои от другите семейни автомобили на компанията.
Като такава, ако търсите петместен семеен автомобил, който предлага добро качество и много комфорт, Шкода Карок определено трябва да бъде разгледана. Обновена през 2022 г., тя изглежда актуална отвътре и отвън и разполага с най-ефективните двигатели на компанията за отлична икономия на гориво, емисии и конкурентно представяне.
Да бъдеш конкурент в един от най-оспорваните класове на пазара означава, че Шкода Карок се изправя срещу компетентни конкуренти от почти всеки друг производител на автомобили. Трудно е обаче да се отхвърлят подобни модели, като Kia Sportage, които предлагат дълга гаранция, избор от хибридни задвижвания и футуристичен дизайн.
Ревю на Шкода Карок
Шкода постига незабавен успех с Skoda Yeti, така че когато замени своя първи SUV кросоувър, за мнозина е изненада, че името е премахнато и заменено с Карок. Причината за промяната, е кросоувърът от среден размер да се приведе в съответствие с по-големия Кодиак, докато името Карок да има същите инуитски, ескимоски корени като това на Kodiaq.
Дизайнът на Шкода Кароя също е силно повлиян от този на Кодиак. Формата на предните и задните светлини е подобна на по-голямата кола, а познатата форма на решетката на Skoda е точно на място. Въпреки това, ако премахнете тези детайли, Карок изглежда до голяма степен подобн ана SEAT Ateca.
Двигатели на Шкода Карок и мощности
Имате избор от бензинови и дизелови двигатели като, междинните модификации предлагат достатъчно производителност, а базовият 1.0-литров TSI двигател може да ви остави без дъх 🙂
Бензинови двигатели на Skoda Karoq
Най-добрият 2,0-литров двигател със 190 к.с. се предлага само в едно оборудване и то е Sportline. Това е и единственият двигател, който се предлага като стандарт със 7 ст. DSG автоматична скоростна кутия и задвижване AWD. Всички други Skoda Karoq има предно задвижване и ръчна скоростна кутия с 6 предавки като стандарт.
Skoda Karoq със 190 к.с. е бърза, удобна и покрива пътя бързо със лекота. Има обаче остри реакции на двигателя, които са придружени от ръмжене, което не е натрапчиво, но достатъчно, за да ви напомни, че карате нещо по-специално. Двигателите на Skoda Karoq са ефективни, но бензиновата версия със 110 к.с. е по-добре да се избягва, ако пътувате редовно по магистрала.
Шкода Карок – дизелови двигатели
Обновената дизелова гама Skoda Karoq се състои от два варианта на 2.0-литровия TDI Evo турбодизелов двигател на VW, даващ 116 и 150 к.с. , като втория е с възможност за задвижване на четирите колела.
Изборът на 2.0-литровия TDI със 150 к.с. е добър вариант и въпреки че е малко по-шумен, той има достатъчно теглителна сила по магистрали и е предпочитаният двигател, ако планирате да закачите ремарке или каравана. И дори дизеловите автомобили да излязат от мода след време, те все още трябва да осигуряват добра икономия на дълги разстояния в сравнение с бензиновите модели.
Skoda Karoq – интериор, дизайн и технологии
На пръв поглед няма какво да разделя Skoda Karoq от по-големия седемместнен Кодиак и по-малката Камик. Карок има много подобна решетка и дизайн на предните фарове, същия ръб на предния капак и подобнен страничен профил с масивни калници. И двата автомобила са обновени през 2021 г., с разделени фарове и по-широка решетка.
Задните светлини са най-голямата разлика и въпреки вариациите в детайлите, като например формата на всмукателните отвори в долните брони, дори феновете на Шкода може да се затруднят при разграничаването на двата модела. Паркирайте ги един до друг и допълнителната дължина на Kodiaq ще се открои.
Има само един вариант на каросерията с пет врати за Skoda Karoq, както при Kodiaq. Отстрани дизайнът на кабината на Skoda Karoq е също толкова подобен на този на по-големия Kodiaq, което означава, че е също толкова консервативен с няколко дизайнерски акцента. Фейслифтът от 2022 г. носи някои покрития, които повдигат вида на купето, но основните силни страни си остават, той е невероятно функционален със добра ергономичност, много пространство и усещане за качество.
Навигация на Skoda Karoq и инфотейнмънт
Вградената сателитна навигация може би не е толкова добра, колкото трябва да бъде за този клас. Технологията предлага навигация през телефон на 8-инчов сензорен екран. Има и такъв дисплей пред водача, който може да бъде надграден с пакета Plus, за да показва повече инфо в различни оформления.
Място за багаж в Шкода Карок
Със стандартни седалки в нормално положение разполагате с 521 литра багажно пространство, а с паднали задни седалки, мястото нараства до 1630л. Въпреки това, когато е оборудван с плъзгащи се седалки, багажното пространство на задните седалки е някъде между 479 литра до 588 литра в зависимост от това колко далеч се плъзгат напред седалките, докато максималното пространство за багаж варира от 1605-1810 литра.
Може би най-важното нещо, което трябва да знаете тук е, че Skoda Karoq има по-голям багажник от всичко останало в класа.
Разходи по Skoda Karoq
Освен относителната практичност, една от големите атракции на Karoq е комбинацията от модерен SUV стил с поносими разходи. Бензиновите двигатели на Karoq изглеждат привлекателни от гледна точка на разходите, тъй като са доста ефективни и по-евтини за закупуване от дизелите, които обикновено свързвате със SUV сегмента.
Двигателите на Karoq не са водещи в класа си по икономичност, но все пак са сред най-ефективните в сектора. Официалните стойности за комбиниран разход на по-големия 1.5 TSI са 5.1л на 100км.
Ако търсите икономия на гориво, 2,0-литровия дизел със 116 к.с. е разумният избор.
Ако изберете опцията AWD, която е налична с 2,0-литровия TSI бензин двигател, очаквайте 7.8 на 100, докато 2.0-литровият TDI ще ви дава разход 6 на 100.
Колко струва Шкода Карок?
Шкода Карок е в диапазон от 50 390 до 76 820лв за различните модификации и оборудване (към момента на излизане на статията)
Лизинговата схема е доста гъвкава, като има възможност за първоначална вноска от 15% и продължителност на лизинга максимум до 60 месеца. Лизингът за всички модели до 12 месеца е без начисляване на лихва.
Средната цена за Шкода Карок втора ръка започва от 26 000лв.
Какво се харесва и какво не в Skoda Karoq
Много се харесва комфорта и здраво направената Karoq. Изглежда добре и излъчва тиха увереност, без да крещи за това. И въпреки че интериорът е доста консервативен, той е изключително функционален и просторен за голямо семейство и изглежда ще издържи изпитанието на времето. Бутоните и контролите са достатъчно лесни за работа.
Някои конкуренти са по-вълнуващи за шофиране, въпреки че Карок върши идеална работа на пътя, дори ако бързате. И докато Skoda е добра марка във Фолксваген групата, това не означава, че е евтина и че цените бързо ще паднат. Но все пак това е отличен избор на семеен SUV.
Надеждност и проблеми с Шкода Карок
Шкода почти винаги се представя добре в проучванията за удовлетвореност на клиентите и надеждността. Skoda Karoq вече е на пазара достатъчно дълго, за да си спечели добра репутация.
Тъй като е базирана на платформата MQB на VW Group, Skoda Karoq споделя много от автомобилите от сегмента, като Audi, SEAT, Skoda и Volkswagen. Списъкът включва имена от Audi A3 до VW Touran.
Euro NCAP отдавна е провел независими краш тестове на Шкода Карок, като дава пет звезди и страхотен резултат за безопасност на пътниците с 93%.
Повечето от механичните части са доказани и се споделят от много други модели във VW групата. Стандартната гаранция на Skoda е три години. Пробегът е неограничен за първите две, след което е ограничен до 60 000км за третата година.
Резюме
Като цяло Шкода Карок е надеждна и удобна семейна кола, която се справя добре с почти всичко. Тя е практичен и разумен избор и се вписва добре в семейството на SUV автомобилите, заедно с по-малката Камик и по-големия Кодиак. Нещо повече, обновената Skoda Karoq подобрява оригинала по скромен, но приятен начин, като внася допълнително оборудване. По-острия външен вид и преработените двигатели, не намаляват нейната привлекателност.
За мнозина това е семейната кола, от която се нуждаят, като 1.5-литровият TSI турбо бензинов двигател със 150 к.с. е добър избор, ако търсите универсален автомобил. Въпреки това, Карок затруднява леко потребителите, като не предлага никаква хибридна технология. Но, Шкода Карок AWD със 190 к.с. донякъде компенсира това и може да надстроите окачването и управление на кормилото за по-добро изживяване.