Шкода Супърб – преглед на Skoda Superb и мнения

 

Ревю на Шкода Супърб (2010-2015), мнения и често срещани проблеми. Skoda Superb Estate е един от най-завършените семейни автомобили на пазара. Това може да е най-скъпият модел в гамата на Skoda, но цената му такава, че да се конкурира с топ моделите на Ford Focus и Vauxhall Astra , а вие получавате много повече от тази кола за парите си.

Шкода Супърб идва с богата гама от двигатели

В началото на 2010 г. беше представен нов 2,0-литров двигател, докато през 2011 г. беше налична версия Greenline II с изненадващо ниски емисии на въглероден двуокис и висока икономия на гориво.

Опциите на скоростната кутия включват петстепенна механична, шестстепенна механична и шестстепенна полуавтоматична скоростна кутия „DSG“, както се вижда на много други продукти на Volkswagen, SEAT и Skoda.

Skoda Superb двигатели и мощ

Изборът на двигатели за комби версията на тази голяма Шкода е много голям и разнообразен. От пускането на пазара имаше три бензинови двигателя – 1,4-литров, 1,8-литров и 3,6-литров V6. Дизеловите опции включват 1,9-литров и избор от два 2,0-литрови с различна мощност.

Бензинови двигатели на Шкода Супърб

Шкода Супърб
Navigator84, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Базовият модел na Skoda Superb е 1,4-литров TSI бензинов двигател. Този двигател със 125 к.с. вдига 100км.ч. 10,6 секунди, но се предлага само в S оборудване. Ще откриете подобна турбо технология в по-големия 1.8 TSI със 160 к.с. Той е бърз и ускорява до 100 км.ч.  за 8,7 секунди.

За тези, които търсят нещо по-добро, има 3,6-литров V6 с 260 к.с., който е топ моделът в гамата и се предлага стандартно със задвижване на четирите колела.

Дизелови двигатели на Skoda Superb

Мопже да изберате между 1.9 TDI със 105 к.с., 2.0 TDI PD със 140 к.с. и по-нов комън рейл 2.0 TDI със 170 к.с. Ако търсите икономия на гориво, 1.9 TDI ще е вашия избор.

2,0-литровият двигател на Шкода Супърб със 140 к.с. е по-рафиниран, но все издава доста шум при високи обороти. Въпреки това предлага добра мощност при ниски нива за ефективно изпреварване и е икономичен.

Най-добрият двигател според мнозина е 2.0 TDI със 170 к.с. Той предлагамного добра  производителност с огромна теглителна сила и време от 0-100 км/ч за само 8,7 секунди. В началото на 2010 г. 2.0 TDI 140 е заменен от дизел с комън рейл, който спомага за  допълнително подобряване на икономията на гориво.

Шкода варианти на Супърб за скоростната кутия

Стандартната шестстепенна скоростна кутия, на всички модели Шкода с изключение на 1.9 TDI, който има петстепенна скоростна кутия) предлага плавни промени.

Шестстепенна автоматична DSG скоростна кутия е опция за 3.6 литров бензинов двигател, 2.0 TDI 140 и 2.0 TDI 170. Той използва два съединителя, за да направи превключването на предавките по-бързо и също така невероятно гладко.

1.8 TSI се предлага със седемстепенна версия на същата система. С почти пет метра дължина е ясно, че Superb е голяма кола и няма как да промените това. Може да се почувства малко тромава в града и се усеща най-много при движение на заден ход или паркиране. За щастие задния парктроник върши добра работа.

Има опция за задвижване на Skoda Superb 4х4 при 1.8 TSI, 3.6 V6 и 2.0 TDI 170, докато бензиновият V6 го получава като стандарт. Незначително по-ниското окачване при версиите Greenline II води до частично леко накланяне на каросерията.

Интериор на Skoda Superb

Интериор на Skoda Superb
Thomas doerfer, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Кабината на Шкода Супърб е наистина здрава и несъмнено е един от акцентите на автомобила. Има предостатъно пространство и удобно за потребителя табло, предлагащо много оборудване и осигурява добра видимост във всички страни, докато колата като цяло е създадена по много висок стандарт.

Базовото ниво на Skoda Superb не се усеща толкова специално, но с напредването на гамата използваните материали са значително подобрени, като например тапицерия от кожа алкантара, докато екраните на инфотеймънта нарастват по размер и подобряват функционалноста.

Място в Шкода Супърб и безопасност

Проблемът с безопасността на Skoda Superb Estate не е нещо, за което трябва да се тревожите. Снабден с комплект за безопасност, не е изненадващо, че получава топ пет звезди от Euro NCAP краш теста.

Седем въздушни възглавници са стандартни и още две са допълнителни, докато другото оборудване включва Isofix точки за закрепване на детски седалки, антиблокиращи спирачки, електронно разпределение на спирачното усилие и мониторинг на гумите. Електронна програма за стабилност (ESP) също е стандартна.

Отново практичността на Шкода Супърб Estate е доминираща. Задните седалки се сгъват бързо и лесно, за да разкрият огромно товарно пространство от 1865 литра, което прави Skoda Superb една от най-големите сред комби колите. Това, че багажника е ниско до земята, означава, че е лесно да товарите и разтоварвате.

Две светлини в капака на багажника осветяват не само него, но и околното пространство, полезна екстра когато товарите чанти по тъмно.

Шкода Супърб е и единственият автомобил заедно с Rolls-Royce Phantom, който се предлага с чадър, скрит във вратата – когато неочаквано ви хване дъжд. За моделите SE и Elegance, той се намира в специално проектиран слот под подлакътника на вратата на пътниците отзад.

Мнения за модели на Skoda Superb

Бензиновият 1.4 TSI двигател със 123 к.с. не е толкова лош, колкото звучи, но ще му е трудно с много товар. По-слабите 1.8 TSI, със 150 или 158 к.с., са по-добри, но много хора са на мнение да не се доближавайте до жадния за гориво 3.6 V6 с 256 к.с.

Дизелите са наистина популярни. Повечето експерти препоръчват 2.0 TDI със 138 к.с., тъй като има много мощ. Версията със 168 к.с. е още по-мощна, но по-скъпа. Дизеловите 1.6 TDI дизелови модели, са достатъчни, освен ако не са претъпкани.

Резюме

Шкода Супърб е наистина комфортна кола. Качеството на возене е отлично, кабината не е твърде шумна и седалките са поддържащи и като цяло – здрава кола. Освен това е достатъчно голяма, което означава, че пътниците имат много място, на което да се ширят.

Мнозина я харесват и продъжават да си я карат, а ако сте взели втора ръка, то със сугрност не е над 13 години (към дата на публикуване на статията), така че си струва да се обмисли като покупка за кола втора ръка.

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии