Леки колиБМВБМВ е90 (BMW е90), 3-та серия 2004 - 2012г.

БМВ е90 (BMW е90), 3-та серия 2004 – 2012г.

БМВ е90 е в продажба от 2004 до 2012, като са продадени 1 878 733  автомобила по цял свят от този емблематичен и инаистина добър модел.

Петото въплъщение на представителния седан на BMW беше по-голямо от предишното БМВ E46 Серия 3, но не беше по-тежко и това означаваше, че е също толкова приятно за шофиране. Почти перфектното разпределение на теглото 50:50 му придава превъзходен естествен баланс, а комбинацията от задвижване на задните колела и добро кормилно управление му придава уравновесеност като на балерина.

БМВ е90 – 3та серия

Това БМВ значително раздвижи играта по отношение на своите екологични характеристики и финес, но въпреки това остана най-добрият седан за запалените шофьори. И именно скромният 2.0 литров 320d с дизелов двигател постигна това а не  редовия шестцилиндров двигател от върха на моделната гама.

Превъзходството на БМВ 320d над своите конкуренти беше демонстрирано в групов тест скоро след пускането му в продажба. Той избърса пода с Audi A4 2.0 TDI и Mercedes C-Class C220 CDI, като прегледът заключи, че новата серия 3 е най-добрата кола в теста на 1км.

Но защо Бмв е90  беше над конкурентите? Защото поставя нови стандарти за финес и удоволствие от шофирането и не се случва често един автомобил да превъзхожда и в двете области. Той запази изключително важната привлекателност на BMW за водача. Със 184 к.с., 320d можеше да спринтира до 100 км/ч за 8,7 секунди, а комбинацията му от сцепление, кормилно управление и зашеметяващ контрол на каросерията гарантира, че ще остане сигурен и ще ви забавлява изключително, дори когато се движи по криволичещ път.

БМВ е90
BMW e90

БМВ е90 характеристики

Бмв е90, 3-та серия седан, спеcификации и характеристики
модел Двигател Ск.кутия Година Мощност Върт. м-нт
БМВ  320i 2.0л. дизел I4 (N46B20) 6 ст. автоматик 2005-07 110кв.ч. при  6200 об. 200 н.м. при 3600 об.
2007-08 115 110кв.ч. при  6400 об. 200 н.м. при 3600 об.
БМВ  320d 2.0л.турбо дизел I4 (N47D20) 6 ст. автоматик 2006-07 115 110кв.ч. при  4000 об. 330 н.м. при 2000 об.
2.0л.турбо дизел I4 (N47D20T0) 6 ст. автоматик 2008 125 110кв.ч. при  4000 об. 340 н.м. при 1750 об.
БМВ  323i 2.5 л.бензин  I6 (N52B25) 6 ст. автоматик, ръчна 2006-07 130 110кв.ч. при  5800 об. 230 н.м. при 3500-5000 об.
2007-08 140110 кв.ч. при  5900 об. 230 н.м. при 3250 об.
BMW  325i 2.5л. бензин I6 (N52B25) 6 ст. автоматик, ръчна 2005-08 160 110кв.ч. при  6500 об. 250 н.м. при 2750 об.
BMW  330i 3.0л. бензин I6 (N52B30) 6 ст. автоматик, 2005-06 190 110кв.ч. при  6600 об. 300 н.м. при 2500 rpm
BMW  335i 3.0л бензин с двойно турбо I6 (N55B30) 6 6 ст. автоматик 2006-08 225 110кв.ч. при  5800 об. 400 н.м. при  1300-5000 rpm

 

Какво прави BMW е90 специалнa кола?

БМВ е90 беше първата серия 3, която предлагаше стандартни турбокомпресори и го направи в няколко от техните двигатели.

E90 беше първата серия 3, която предлагаше run-flat гуми. По принцип, ако гумата ви е спукана по време на шофиране по пътя, можете да продължите да я карате „спукана“ 100-150км, за да закарате колата си при механика. Идеята е водачите вече да не трябва да отбиват веднага встрани от пътя и да сменят гумата. BMW успя да се откаже от резервната гума в багажника, като вместо това предложи четири run flat гуми.

Шофиране

БМВ е90

Едва ли ним някой, който да е разочарован по отношение на управлението, но E90 наистина отива отвъд това. E46 се справя доста добре, но E90 го издухва от водата. Управлението е абсолютно превъзходно.

E90 се възползва от обновена технология, по-широко междуосие и хидравлично кормилно управление, за да даде на водачите отлично изживяване. Воланът също има различни настройки, за да ви осигури по-тежък волан.

БМВ е90 M3

Кой преглед на серия 3 би пропуснал да обсъди M3? За тези от вас, които все още не са запознати, всяка серия 3 има M класа, която от години основно служи като стандарт за различни спортни автомобили. M3 разполага с по-голям двигател, спортно окачване и някои козметични промени.

Бмв е90 M3 се произвеждаше от 2008 г. до 2013 г. Той беше първият, който се предлагаше с v8 4.0-литров двигател, тъй като предишните модели бяха редови шестаци. E90 M3 издуха E46 от водата по отношение на конски сили, E90 имаше 420 к.с. и можеше да направи 0 до 100 км.ч. за 4.4 секунди. E46 правеше това за 4.9 секунди и имаше 343 к.с.

Бмв е90 също имаше типичните подобрения на M3, като по-добро окачване, по-големи спирачки и леки панели.

Производителност и мощност

Ако харесвате сурови конски сили, E90 е с голямо подобрение от E46. Някои от двигателите дори предлагаха турбокомпресор, а за тези, които нямаха, те все още предлагаха увеличение на производителността от предишните модели. Въпреки че мощността на повечето БМВ е90 90 няма да ви издуха чорапите, със сигурност може да се каже, че това беше огромно подобрение спрямо E46.

Интериор и Лукс

БМВ интериор е90
БМВ интериор е90 / kallerna, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

ГОЛЯМОТО мнозинство от шофьорите на БМВ е90 харесват колко красив е интериорът и броя на електронните джаджи. E90 се предлага и с различни опционални луксозни пакети като Cold Weather, Sports, Technology и Premium.

бмв-е90-3-та
Automodeller, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Екстериор

БМВ е90

Екстериорът получи много смесени отзиви. Мненията със сигурност не са прекалено негативни, но не са и изключително положителни. Като цяло, екстериора на E90 се харесва. Но ще оставим окончателното решение на вас, защото в крайна сметка външната привлекателност е изключително субективна.

Общи проблеми при БМВ е90 и мнения

Лагери

Това е най-известният проблем на BMW E90. Това е толкова сериозен проблем, защото ако лагерът на пръта се повреди, това може сериозно да повреди двигателя, което да доведе до подмяна на двигателя или пълна замяна. Поради тази причина някои хора сменят превантивно лагерите на прътите.

Дросели

Това е изключително досаден проблем при BMW V8 M3s. M3 имат осем дроселни тела,  по едно на цилиндър! Ако това не е достатъчно лудо, то има и два задвижващи механизма за положение на дросела. За съжаление, когато един от тях изгасне, той поставя автомобила в режим на куцане. Ако плащате на механик да смени задвижващия механизъм, това обикновено ще струва пари в брой и познайте какво? BMW силно препоръчва да смените и двата едновременно!

Поддръжка на БМВ е90

E90 нямат репутацията на ненадеждни коли като F30 и G20. Въпреки че Бмв е90 има определени проблеми, които са уникални за него, като цяло това е доста надеждна кола. Въпреки това E90 има списък с елементи за основна поддръжка.

Двете най-големи увеличения на поддръжката, при E46, са смяната на маслото и гумите. E90 изяждат тези гуми значително по-бързо от предишнитемодели от серия 3.

Често срещаните проблеми включват: течове от уплътнението на капака на клапана, соленоидите могат да се повредят преждевременно поради маслена утайка, CCV клапанът може да се спука, двигателите с турбокомпресор имат проблеми с натрупването на въглерод във всмукателните клапани , двигателите с турбокомпресор също имат впръскване на гориво под високо налягане системи, които могат да причинят малко болка за портфейла ви.

BMW e90 втора ръка, какво да гледате

Неща, които трябва да търсите, ако се интересувате от покупката:

Гумите

Ако все още не сте забелязали, наистина гумите на тези модели отиват бързо. Гумите Run Flat са една от онези идеи, които изглеждат страхотно на хартия, но когато се приложат в реалния свят, те имат ужасен ефект. Обикновено гумите са толкова очевидно нещо, което трябва да разгледате, когато проверявате кола втора ръка, че дори не го споменаваме.

Цена

Най-новото E90 вече е на поне седем години и много от тях имат над 200 000 км на този етап. Въпреки това има много сделки, които могат да бъдат сключени и тези превозни средства са се обезценили значително след първоначалната им цена.

Ако търсите специално M3, вероятно можете да очаквате да похарчите около 7-10 000 лв. за приличен модел.

Резюме

Като цяло E90 е отлична кола и е удоволствие да се шофира. Тези автомобили са сравнително надеждни и съдържат някои значими подобрения в сравнение с E46. Още по-хубавото е, че тези превозни средства станаха значително по-евтини и сега могат да бъдат закупени за под 10 000лв. Надявам се, че тази статия е била полезна и ви е помогнала при вземането на решение, ако обмисляте една от тези великолепни коли втора ръка!

Предложени статии

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Последни статии

Произволни статии

По-малко евтини, но пък чисто нови коли

Продължаваме със списъкът от предишната статия за: "Чисто нови коли (евтини)" Чисто нови коли в продажба (при все това евтини) Започваме със Ситроен С3, през Фиат...