Citroen C5 Aircross има потенциала да стане хит и от Citroen със сигурност заслужават похвала, че предлага на феновете на SUV нещо по-различно и иновативно. Еднозначния фокус върху комфорта и практичността е похвален, както и щедрото ниво на стандартно оборудване, което се предлага, но Citroen C5 Aircross може би няма това, което е необходимо, за да победи най-добрите в този клас. Въпреки това модела заслужава похвала.
Сред съперниците му в нишата са Kia Sportage , Skoda Karoq, SEAT Ateca и Фолксваген тигуан . Всеки от тях има своите предимства, но никой не може да се мери със Citroen C5 Aircross за качество на возене. Трябва да преминете към премиум SUV, като Land Rover Discovery Sport или Range Rover Evoque , за да получите същото ниво на комфорт, прощавайки се със значителна част от допълнителната сума в процеса.
Двигатели на Citroen C5 Aircross
Ситроен C5 Aircross се предлага с бензинов PureTech двигател, за който може да се каже че е доста ударене ударен, въпреки малкия си размер. Дизълът се слави със своята икономичност, а електрическата PHEV модификация е черешката на торатата със своя ефективен и тих двигател.
Citroen C5 Aircross бензин
1,2-литровият бензинов двигател на Citroen със 129 к.с. е доста добър, но малък двигател. Той е едновременно изискан и мощен за повечето шофьори, въпреки малкия си работен обем и големия размер на колата. Ускорението в никакъв случай не е рязко, но достига скоростта от 120 км.ч. за приемливо време и ще може да я поддържа през целия ден, без да се затормози.
Той е съчетан с шестстепенна механична скоростна кутия, давайки на Citroen C5 Aircross време от 0 до 100 км/ч за 10,3 секунди. Двигателят също звучи доста интересно, когато работите здраво, нещо като миниатюрен V6. Но умереният език, използван в раздела, подчертава, че двигателят няма да събори никого.
Дори 1,5-литровите версии от среден клас на популярни автомобили като SEAT Ateca , Skoda Karoq и Volkswagen Tiguan се чувстват полезно по-бързи. Те също не са толкова по-малко ефективни.
Ситроен C5 Aircross Дизел
Тук също имате само една опция. Това е 1,5-литров четирицилиндров агрегат с мощност 129 к.с. и 221 Нм въртящ момент. Той е малко по-мускулест от 1,2-литровия бензинов двигател при ниски скорости, но в крайна сметка не е толкова по-бърз. Като се има предвид допълнителната цена, трудно е да се препоръча, освен ако икономията на гориво на дълги разстояния не е единствената ви грижа.
Двигателят е съчетан с осемстепенна автоматична скоростна кутия – и допълнителният въртящ момент на дизеловия двигател наистина подхожда на трансмисията. Все пак жертвате малко скорост за сметка на комфорта, като ускорението от 0 до 100 км.ч. отнема малко повече и е точно 10,6 секунди.
Citroen C5 Aircross Хибрид
От Citroen предлагат два хибрида C5 – Hybrid 136 и C5 Plug-in Hybrid. Първият е самозареждащ се хибрид, който съчетава ел. мотор с мощност 20 к.с. с преработена версия на 1,2-л. бензинов двигател. Той предлага много подобна производителност на PureTech 130, но е с 15% по-икономичен – което го прави добра алтернатива на 1,5-литровия дизел.
Но именно plug-in хибридът е звездата в гамата. Това е най-скъпият C5 Aircross за закупуване, като предлага по-ниски разходи, при условие че не забравяте да го включите в ел. мрежата, за да поддържате батерията му заредена.
Интериор на Ситроен C5 Ейркрос
Както бихте очаквали, по-големият Citroen C5 Aircross следва дизайнерските теми, установени от по-малкия C3 Aircross , с тънки LED дневни светлини, които преминават в познатата решетка на Citroen с нейните големи двойни шеврони. Фаровете са разположени отдолу, докато масивната престилка отдолу има избор от бели, червени или анодирани секции със сребърни пръстени.
Дълбоките прозорци обещават добра видимост, докато задната част е малко по-конвенционална, но все пак успява да разполага с интелигентни 3D LED задни светлини.
Отзад ще бъдете посрещнати от също толкова интересен интериор. Темата Airbump е пренесена върху панелите на вратите. Някои от пластмасите, използвани тук, изглеждат малко евтини, както и покритието около хромираната дръжка на вратата и превключвателите на прозорците. Вътре е малко странна смесица от някои наистина скъпо изглеждащи елементи и други, където ясно се вижда, че са спестени пари.
Всеки модел получава 12,3-инчов цифров дисплей и позволява допълнителна информация да се показва точно в пряката линия на видимост на водача, като например навигационни карти.
Какво е да шофираш C5 Aircross Хибрид
Това, което правят от Ситроен на първо място, е да позволят на C5 Aircross мекота на пружиниране и гъвкавост в возенето му, което липсва на повечето от неговите конкуренти в SUV със среден размер. Поглъщането на неравностите е добро и рядко има някаква грубост при шофиране на колата извън града, независимо от вида на асфалта, по който се движите.
Той се усеща гъвкав, има леко докосване на шум от пътя при по-висока скорост, но изглежда, че окачването изолира купето от по-резки сътресения в градски условия. Но подвижността и лекотата с която C5 Aircross се движи в ежедневното шофиране, като цяло е добра.
По завои и ще откриете забележимо накланяне на каросерията, което не е изненадващо за такъв тип автомобил. Подобно на толкова много коли, ориентирани към комфорта, Aircross се справя доста добре на пътя.
Багажно пространство
Citroen C5 Aircross е с дължина 4500 мм, ширина 1969 мм и височина 1689 мм, с междуосие 2730 мм, което го прави малко по-голям от Skoda Karoq и Peugeot 3008 и много близък по размер до Peugeot 5008.
Всяка задна седалка може да се плъзга напред и назад със 15 см, за да осигури повече пространство в кабината или багажника според нуждите. Със седалките в най-задна позиция пространството на багажника е приличните 580 литра, като нараства с впечатляващите 720 литра със спуснати напред седалки. Тези три задни седалки не са от най-лесните за сгъване, но ако успеете, ще получите добър равен под и максимален капацитет от 1630 литра. Задната врата се отваря широко и на високо.
Резюме
Ако искате семеен SUV, който държи на комфорта, C5 Aircross си заслужава да бъде разгледан. Той е страхотен по пътищата и е шампион в качеството на возене. Бензиновата версия PureTech в среден клас оборудване е практична и добре оборудвана семейна кола. Но имайте предвид, че само за малко повече пари, впечатляващият 48V Hybrid 136 е много изкусителен и предлага чудесна алтернатива на дизела.