Киа Оптима (mk4) – цена, мнения, характеристики – купувачите, които търсят семеен седан, разполагат с безброй възможности в наши дни и почти всички от тези автомобили са постигнали целта като удобни, икономични и безопасни. Навлизането на Киа Оптима на пазара от 2015 г. се откроява от тълпата с впечатляващ стил и привлекателна комбинация от функции.
Общ преглед на Киа Оптима, mk4
На базовото си ниво на оборудване Киа оптима е на конкурентна цена и сравнително добре оборудван със стандартни функции. При по-високите нива на оборудване Лиа оптима става доста луксозенавтомобил благодарение на функции като лесен за използване сензорен интерфейс и отопляеми и вентилирани предни седалки. Също така е важно да се отбележи гаранцията на Kia Optima (една от най-добрите в индустрията), надеждността и първокласните резултати при краш тестове.
Проблематично е обаче, че останалата част от Optima е по-малко впечатляваща в сравнение с конкурентите си. И двата налични двигателя се предлагат с уважаван пробег, но много други седани от среден клас могат да се справят по-добре в наши дни. И докато външният стил на Kia Optima е много привлекателен, все пак няма много спортен вид. Обаче Киа Оптима е наистина по-приятна и забавна шофиране, отколкото бихте очаквали.
Генерации на Киа Оптима
- Киа Оптима 2019 – 2020 4-то поколение (JF) Фейслифт;
- Kia Optima 2016 – 2018 4-то поколение (JF);
- 2014 – 2015 3-то поколение (TF) Фейслифт;
- 2011 – 2013 3-то поколение (TF);
- 2009 – 2010 2-ро поколение (MG) Фейслифт;
- 2007 – 2008 2-ро поколение (MG);
- 2004 – 2006 1-во поколение (MS) фейслифт;
- 2001 – 2003 1-во поколение (MS);
Двигатели на Киа Оптима
Киа Оптима Бензин
- 1.6 L II T-GDi I4
- 2.0 L MPi I4
- 2.0 L II T-GDi I4
- 2.4 L II GDi I4
Киа Хибриден бензин:
- 2.0 L No GDi HEV I4
Киа Бензин/LPG
- 2.0 L No LPi I4
Киа Оптима дизел
- 1.6 L U II CRDi I4
- 1.7 L U II CRDi I4
Трансмисии (скоростна кутия)
- 6-степенна механична
- 6-степенен автоматик
- 7-степенна DCT
(дизайнера на Киа Оптима е Peter Schreyer)
Какво получавате от Киа
Преди пускането на модела от серията „JF“ през 2015 г. голяма част от успеха на моделната линия на Kia Optima се дължеше до голяма степен на начина, по който беше оформена. Тук Kia отново имаше за какво да благодари на главния дизайнер Питър Шрайер и неговия екип.
Това четвърто поколение модел от серия JF изглежда много подобно на своя предшественик от серия TF, въпреки че всъщност е по-дълъг, по-широк и малко по-висок от тази кола. По-дългият профил със сигурност му придава малко повече присъствие на пътя.
Ключовите промени в дизайна обаче се случиха на волана, където подобренията спрямо предишния модел бяха значителни. Имаше по-малко бутони на таблото и панелът е разделен на горна и долна контролни зони, които са разделени от хоризонтална хромирана лента, която подобрява увеличената ширина на кабината.
Всичко изглежда по-фокусирано върху водача, отколкото в предишния модел, и централната конзола в колата от серията „JF“ е под ъгъл от 8,5 градуса спрямо човека зад волана. Ключовото, както обикновено в този клас коле, е централното табло на информационно-развлекателния сензорен екран със 7-инчов размер при базовия модел или 8-инчов, ако имате вариант, оборудван с отличната премиум звукова система Harmon Kardon с 10 високоговорителя.
Интерирор на Киа Оптима
Благодарение на допълнителната дължина, височина, ширина и 10 мм допълнително междуосие на този модел от серията „JF“, кабината отзад предлага 25 мм повече пространство за краката и 10 мм повече пространство за главата от предишния дизайн „TF“.
Багажника на Киа оптима от 4-та генерация осигурява 5 литра повече допълнително пространство, отколкото можеше да осигури предишната Optima, общото нарастване е до 510 литра. От комби варианта щя получите багажник с вместимост 533 литра.
Резервни части за Кия оптима, средна цена
Маслен филтър е в диапазона от 20-30лв. Въздушен филтър около 35лв. Предните спирачни накладки са в диапазона от 55-90лв. Задните спирачни накладки сев диапазона от 60 -100лв. Една чистачка е около25-30лв. Водната помпа е в категорията 120-250лв. Цената на термостата е около 50лв. (приблизително въз основа на Optima 1.7 CRDi от 2018 г. – без ДДС).
Киа Оптима Хибрид
Kia е един от лидерите в хибридните и задвижвани с батерии модели автомобили и не би трябвало да е изненада, че модела от 2020 на Kia Optima се предлага с пестящо гориво хибридно задвижване. Тази най-модерна система съчетава 2,0-литров четирицилиндров двигател с 38-киловатов електрически мотор и 1,76-киловатчаса литиево-йонна батерия, което му осигурява изключителна икономия на гориво, без да се жертва мощността. Всъщност, със 192 конски сили и 271 н.м въртящ момент, Киа Оптима Хибрид всъщност е значително по-мощен от моделите Optima, оборудвани или с базовия 2.4L двигател, или с 1.6L турбо.
За разлика от почти всички останали хибриди на пазара, които използват ефективни, но бездушни CVT, Kia оборудва своите хибридни модели Optima с иновативен шестстепенен автоматик, който избягва традиционния конвертор на въртящия момент в полза на електрическо усилване, което осигурява ясно и бързо превключване на предавките. За разлика от повечето хибриди, Optima се справя по-добре на магистрала, отколкото при градско шофиране със спиране и тръгване.
На пътя
За да направи тази „JF“-серия Optima малко по-благоприятен спътник при шофиране, Kia втвърди каросерията, промени окачването и добави преработена система за кормилно управление, монтирана на рейка, задвижвана от мотор. Резултатът беше подобрение, но все пак остави колата без реакция и усещане, които ентусиастите търсеха.
Под предния капак всички масови модели споделят един и същ 1,7-литров CRDi дизелов двигател, който с този модел от серията „JF“ беше малко по-голям въртящ момент и по-мощен от преди, развивайки 139 к.с. комбиниран цикъл и до 110 г/км CO2 (и двете цифри по NEDC). Този агрегат може също да се съчетае със седемстепенната автоматична трансмисия 7DCT, скоростна кутия, която с този дизайн от серията „JF“ беше значително по-плавна и по-ефективна. Ако наистина не искате дизел, тогава има две допълнителни опции: 2.0-литров T-GDI бензинов агрегат с 242 к.с. в редкия водещ GT модел. И по-подходящ plug-in хибриден вариант, който съчетава 2,0-литров GDI бензинов двигател с 50kW електрически мотор, съчетан с 9,8 kWh литиево-полимерна батерия.
Мнения и отзиви за Киа Оптима
§§§
ЮТова вече е втората Kia Optima, която притежавам, и трябва да кажа, че съм наистина впечатлен от това как KIA се е подобрила през годините. Мястото за краката в тази кола е фантастично и е доста удобно при дълги пътувания. Дръжки са добри, има добро ускорение, вози гладко, има страхотно гориво и има много малко проблеми. Интериорът получава известни критики от някои потребители, но това, което харесвам в него, е, че той има наперен екзотичен дизайн на таблото.. Бих казал, че стойността на по-новите модели optima надхвърля тази на Honda Accord или Toyota Camry. Единственият проблем, който някога съм имал, беше с последната ми optima, който беше проблем със сензора за детонация. Kia го поправи безплатно доста бързо и не ми създаде никакви проблеми. Сегашният ми е на над 50к км и върви като чисто нов. Дори не можете да усетите двигателя да работи, когато работи на празен ход. Бих препоръчал тази кола на всеки, който търси повече удобство за парите си и на всеки, който има 1 или 2 деца“
§§§
„Това беше една от най-лошите коли, които съм купувал, след като достигна 100 000 км, започна да има всякакви проблеми, двигателят не става, трябва да продължа да слагам масло дори и една седмица след смяната на маслото. Взех я от представителство, казаха има нужда от нов двигател и не се покрива от гаранцията, двигателят струва почти като самата кола и не знаете с какви проблеми ще се сблъскате след това, предлагам ви да не купувате тази кола, освен ако нямате пари за хвърляне.“
Резюме
Kia създаде много по-конкурентно предложение с това поколение на Киа Оптима от серията JF. С този модел от епохата след 2016 г. бяха похарчени време и пари за нещата, от които този автомобил наистина се нуждаеше, за да направи впечатление в своя сегмент – комби стил на каросерията, допълнителна свързаност и опция за plug-in хибридна технология. Возията и управлението могат да бъдат по-добри, както и ефективността на дизела. Но всички тези неща са достатъчно близки до класовия стандарт от тази епоха, за да задържат интереса на много купувачи достатъчно дълго, за да бъдат изкушени от високите спецификации, просторната задна кабина и стилния външен вид.
В обобщение тази кола има какво да предложи на онези, които желаят да погледнат отвъд установените конкуренти в този сегмент от тази епоха и да я пробват. Каквато и форма на каросерията да изберете, кабината ще зарадва семействата и със сигурност ще бъде много добър избор.